• 1
  • 2
2025-01-20, 08:57
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Just nu sitter en svensk tjej och rakt av GÖR REKLAM för IVF i P3:s morgonpasset.

Hon berättar hur smärtfritt, enkelt och praktiskt det är att få barn på konstgjord väg genom att låta sig penetreras av sprutor och nålar istället för att göra det som människan bevisligen har klarat av att göra i alla tider, från stenåldern och ända fram till nu: nämligen att KNULLA.

Bara jag som mår illa av den här skiten? Jag vill spy.

Någon mer som oroas över vad som händer när människan börjar skapa barn på artificiell väg istället för naturligt? Innebär inte det att vi förlorar kontakt med oss själva: våra naturliga instinkter, urvalet (dvs makten över VEM som får lov att föra sina gener vidare) och framförallt: kontakten med andra människor!!!!!!

BARN BEHÖVER EN MAMMA OCH EN PAPPA.

Min exman är förvisso en skitstövel i många avseenden, men vi har åtminstone valt varandra. Vi knullade loss som två djur kan jag intyga - precis som människan ska göra - och idag är vi föräldrar till två fantastiska barn. Vi lever i perioder tillsammans, som en familj, för att vi behöver varandra. Människor behöver varandra, det är poängen. Vi är däggdjur, inte labbskapade robotar eller försöksråttor.

Respektera din kropp, kvinna!!!

Man kan inte kapa behovet av andra människor på artificiell väg utan att tro att det får konsekvenser för kommande generationer.
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2025-01-20 kl. 09:10.
Citera
2025-01-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Just nu sitter en svensk tjej och rakt av GÖR REKLAM för IVF i P3:s morgonpasset.

Hon berättar hur smärtfritt enkelt och praktiskt det är att få barn på konstgjord väg genom att låta sig penetreras av sprutor och nålar istället för att göra det som människan bevisligen har klarat av att göra i alla tider, från stenåldern och ända fram till nu: KNULLA.

Bara jag som oroas över vad som händer när människan börjar skapa barn på artificiell väg istället för naturligt?

sluta tönta dej, det är väl bra föds fler barn? Som om dom knullas fram eller inte, som det spelar nån roll.

Har du inget vettigt problem att gå runt och oja dej för i stället? Låt folk sköta sitt
Citera
2025-01-20, 09:08
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
sluta tönta dej, det är väl bra föds fler barn? Som om dom knullas fram eller inte, som det spelar nån roll.

Har du inget vettigt problem att gå runt och oja dej för i stället? Låt folk sköta sitt

Om man vill ha barn får man välja ut en rimlig partner för projektet och KNULLA. Det är så naturen har skapat oss.

Och du menar att du vill leva i en värld full av människor som har tillverkats i labb, som inte vet vem ens egen pappa är? Det är ju sjukt för helvete.

Att mammorna blir äldre och äldre - och livmodern därmed skrumpnare, artificiella tvillingar och trillingar bestående av flera ägg som har knökats in i samma livmoder blir fel - gör inte saken bättre! Jag säger bara USCH för denna onaturliga utveckling.

Vet du hur mycket hormoner som frisätts under ett samlag, hos både man och kvinna?
Citera
2025-01-20, 09:22
Medlem
Du kan väl knulla och göra IVF.
Citera
2025-01-20, 09:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Hon berättar hur smärtfritt, enkelt och praktiskt det är att få barn på konstgjord väg genom att låta sig penetreras av sprutor och nålar istället för att göra det som människan bevisligen har klarat av att göra i alla tider, från stenåldern och ända fram till nu: nämligen att KNULLA.

Någon mer som oroas över vad som händer när människan börjar skapa barn på artificiell väg istället för naturligt? Innebär inte det att vi förlorar kontakt med oss själva: våra naturliga instinkter, urvalet (dvs makten över VEM som får lov att föra sina gener vidare) och framförallt: kontakten med andra människor!!!!!!

BARN BEHÖVER EN MAMMA OCH EN PAPPA.

Min exman är förvisso en skitstövel i många avseenden, men vi har åtminstone valt varandra. Vi knullade loss som två djur kan jag intyga - precis som människan ska göra - och idag är vi föräldrar till två fantastiska barn. Vi lever i perioder tillsammans, som en familj, för att vi behöver varandra. Människor behöver varandra, det är poängen. Vi är däggdjur, inte labbskapade robotar eller försöksråttor.

Respektera din kropp, kvinna!!!

Man kan inte kapa behovet av andra människor på artificiell väg utan att tro att det får konsekvenser för kommande generationer.
Ja, det är sjukt. Om 10 år kommer det komma ut en snyftartikel om kvinnan kring att hon inte har råd att äta mat och bla bla bla bla. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2025-01-20, 09:35
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du kan väl knulla och göra IVF.

Inte om man vill ha barn på naturlig väg. Då räcker det med att knulla.
Citera
2025-01-20, 09:37
Medlem
Citat:
Inte om man vill ha barn på naturlig väg. Då räcker det med att knulla.

Jo men om manhar något fel så det inte räcker att knulla.
Citera
2025-01-20, 09:42
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Vid fel skall man inte ha barn. Det är naturens sätt att säga att du är defekt. Vi leker Gud med IVF och ger dem som inte är lämpade barn.
Citera
2025-01-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Vid fel skall man inte ha barn. Det är naturens sätt att säga att du är defekt. Vi leker Gud med IVF och ger dem som inte är lämpade barn.

Nja det gäller väl form av sjukvård då?
Citera
2025-01-20, 10:20
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:

Nej, men då är det ju inte meningen att man ska få barn heller. Då kan man ju t ex bli familjehem eller stödfamilj.
Citera
2025-01-20, 10:22
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Nja det gäller väl form av sjukvård då?

Sjukvård är OK, även om det är ett lika stort problem att folk inte dör längre (i samma utsträckning). Det får vi diskutera i en annan tråd.

Men att tillverka människor: där går gränsen.
Citera
2025-01-20, 10:25
Medlem
Citat:
Sjukvård är OK, även om det är ett lika stort problem att folk inte dör längre (i samma utsträckning). Det får vi diskutera i en annan tråd.

Men att tillverka människor: där går gränsen.

Citat:
Nej, men då är det ju inte meningen att man ska få barn heller. Då kan man ju t ex bli familjehem eller stödfamilj.

Det där låter ganska knäppt ärligt talat. Börjar man prata om mening och naturen så är man ute på extremt hal is.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in