• 1
  • 2
Igår, 14:12
Medlem
En bekant säger att alvedon plus ipren är lika starkt som receptbelagd medicin som smärtlindring, är detta sant? Jag tror det är skitsnack
Citera
Igår, 14:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det är inte sant men det är ju bra när man typ har influensa!
Citera
Igår, 14:16
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tw1x
En bekant säger att alvedon plus ipren är lika starkt som receptbelagd medicin som smärtlindring, är detta sant? Jag tror det är skitsnack

Om du skulle jämföra med exempelvis Tramadol/annan morfin som verklige tar bort ALL smärta, så nej. Du skulle istället överdosera och dö på kuppen. Slutsats: Bättre med få men starkare
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Citat:
Det beror nog på vad man menar med "receptbelagd medicin". Och vad man menar med "lika starkt".

I dosen så brukar man väl rekommendera 1g Alvedon (Paracetamol) och 400mg Ipren (Ibuprofen). Och redan där har vi en receptbelagd medicin. 1g Paracetamol är inte receptfri.
Citera
Igår, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Precis, iprenen gör väl så att alvedonen tas upp snabbare? Vad jag fått höra iaf
Citera
Igår, 14:19
Avstängd
MrSwaggers avatar
Själv anser jag att tramadol inte biter på smärta speciellt bra! Hög blir man dock. Tycker faktiskt ipren o Alvedon har funkat bättre de få ggr jag kunnat jämföra.
Beror ju såklart vad det är också. Är det nåt som är brutet eller nerv ikläm kanske tramadol hade varit bättre i de fall, vet ej. Men just tramadol tycker jag är en opioid med få smärtstillande egenskaper. Kan ju ha att göra med att den kemiskt är en SNRI och inte en typisk opioid.

Tycker du ska testa helt enkelt, hjälper det inte är det ju bara att be om nåt annat. Finns en del att välja på ju
Citera
Igår, 14:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Alvedon och Ipren fungerar bra mot mild smärta men bättre än så är dom inte. Om du bryter ett ben så lovar jag att du inte vill ha Alvedon! Då är tyngre opioider (okikodon, morfin) som gäller
Citera
Igår, 14:21
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Jo visst är den ena febernedsättande och den andra antiinflammatorisk. Men jag trodde vi snacka smärta, typ SÅGA av någon vid knäskålarna
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Det finns olika typer av värk/smärta, och hur mycket o hur länge en viss dos av ett visst preparat verkar är individuellt. Så det finns inget enkelt svar på din fråga.
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det beror nog på vad man menar med "receptbelagd medicin". Och vad man menar med "lika starkt".
Med "receptbelagd medicin" menar nog personen medicin som behöver läkemedelsrecept för att köpa. Med "lika starkt" menar nog personen samma effekt.
Citera
Igår, 14:24
Medlem
Drog ut en visdomstand som satt jävligt, nu säger polaren "ta alvedon och ipren, det är starkare än receptbelagd medicin", vad för medicin han menar framgår inte, men blev lite irriterad då dom höll på med tanden i lite mer än 2 timmar, nu är jag svullen och har satans ont
Citera
Igår, 14:26
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera