Citat:
Ursprungligen postat av
Svulstism
Hände något riktigt störande med mitt X-konto. Jag betalde Premium i oktober 2024, och det står klart och tydligt att det gäller till oktober 2025, ändå försöker X dra 2,000kr+ av mig idag vid flera tillfällen. Fick i december meddelande av X support om någon skit, dragning i januari 2025. Frågade tillbaka såklart vad fan då för - på vilket de inte svarat, nu på en månad.
Avslutade prenumerationen idag i förtid för att jag inte vill att de ska dra pengar och sen skita i att hantera ärendet- vilket hade fått mig att plundra närmaste Tesla-kontor som rättskipning.
Det går inte att ta bort min kortinfo från plattformen. Enda anledning att de inte lyckades dra att för att jag som tur var råkade ha för lite pengar.
Måste jag ta byta till nytt kort-helvete för detta? Jag vill inte att de ska dra, min plan var avsluta när året löpt ut. Dystopiskt att man är helt maktlös inför utländskt tech-bolag. Samma problem uppstår enkelt med samtliga am. Techbolag osm har bortprioriterat kundtjänst. Rätt pissig utveckling överlag – men hur kan man rent tekniskt lösa ett sånt här problem. De har ju helt klart fel – jag har rätt. Hur kan det inte betyda något?
Till skillnad från en del "tyckonomer" så har jag erfarenhet av hur amerikanska företag fungerar.
Hade en prenumeration på en amerikansk tidning.
Att säga upp den var så krångligt så jag gjorde istället som du skrev. Skaffade mig ett annat kort, DVS annat kortnummer och tänkte att nu kan de inte få några pengar av mig.
Men då det nya kortet ju var kopplat till samma konto så lyckades dom tvinga igenom betalningar ändå.