• 2
  • 3
Igår, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Skatteverket ringer alltid från 0856485160. Har du fått samtal från annat nummer så är det inte Skatteverket.
Nej så är det inte
Varje handläggare har sitt eget nummer.
Sluta att trolla i syfte att förvirra TS.
Citera
Igår, 22:16
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Jag vill inte säga för mycket men förra året när hon bestämde sig för att sälja hennes villa och sätta henne på hem så fick hon en rätt så rejäl summa in på kontot på grund av huspriset.

Nojig att någon ska försöka lura henne med kontot.

Jag drar snart iväg till utlandet igen så ingen som kan ha koll, syrran bor långt bort. Kanske bör skaffa en förmyndare redan nu.

Kan du inte hjälpa henne att flytta över större delen pengarna till en annan bank som hon inte använder?

T ex om hon idag har Swedbank för att betala räkningar låt henne fortsätta med det. Och ha en mindre summa sparpengar hos sin vanliga bank.

Men skaffa även sparkonto tex hos SBAB. Där större delen av sparpengarna kan ligga och hon kan typ 'glömma bort' dem.
Citera
Idag, 00:39
Medlem
Citat:
Jag vill inte säga för mycket men förra året när hon bestämde sig för att sälja hennes villa och sätta henne på hem så fick hon en rätt så rejäl summa in på kontot på grund av huspriset. Hon bor i en mindre ort utanför Stockholm och folk snackar runt mycket här. Farsan är borta sedan länge.

Nojig att någon ska försöka lura henne med kontot.

Jag drar snart iväg till utlandet igen så ingen som kan ha koll, syrran bor långt bort. Kanske bör skaffa en förmyndare redan nu.

Det är väl inte fel att ta kontakt med överförmyndaren i hennes kommun. Du kan ju vara höra om information om sätt att bäst hjälpa din mamma. Behöver kanske inte förmyndare helt ännu men en god man/ kontaktperson.
Citera
Idag, 01:27
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Min moder påstår att SKV har ringt henne och dels:

1. Frågat om varför HON har så hög pension (Det har hon verkligen inte, snarare låg).
2. Frågar om MIN LILLEBROR, som är 21 år gammal, studerar således inte deklarerat någon inkomst för förra året.

Kan detta verkligen stämma? Jag fick höra det idag och det lät helt bisarrt.

Bör tilläggas att min moder är i förstastadiet av Alzheimer.

Man vet ju aldrig med Sverige men för mig lät det otroligt.

Är detta verkligen SKV eller nån form av "scam", alternativt virr från hennes skalle?
Nej. De har andra metoder om de verkligen behöver ta reda på nåt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in