Citat:
Ursprungligen postat av
serotonin
Citat:
Vid åtta års ålder diagnostiserades Mathilda med adhd. Men diagnosen är inte helt vanlig.
– Min adhd ser inte ut som den gör för en typisk tjej med adhd, utan min är väldigt lik en killes adhd.
Hon berättar att folk ofta upplevt henne som jobbig, störig och högljudd. Något som såklart har påverkat 23-åringens liv i stor utsträckning.
Citat:
– På mitt andra JVM fick jag höra på försäsongsträningen att ”bara så du vet förväntar vi oss ett guld från dig”. Då blir Mathilda tre år gammal och tänker ”glöm det, jag ska komma tvåa”. Sagt och gjort, jag kom tvåa.
Citat:
Det låter som att det är den sortens kommentarer som ger dig bränsle?
– Ja, jag kan inte riktigt ta såna kommentarer, för då vill jag göra tvärtemot. Det tycker jag är jättekul.
Citat:
– En bidragande orsak är nog också att de inte kan hantera min adhd. Jag säger vad jag tycker och tänker, oftast samma sekund som jag tänker det. Jag blir lika förvånad som alla andra vad som kan komma ur min mun, säger hon och fortsätter:
– En del i förbundet vet inte hur de ska handskas med mig och då är det enklare att lämna mig utanför.
Ett påstående som Brunnberg inte vill bemöta.
– Nej, då är vi inne på personliga saker och det vill jag inte ta i media. Det är bättre att hon och jag pratar om det. Och det har vi pratat om tidigare också, säger han.
Ja, och så där fortsätter det, hon lägger inte upp två inlägg/månad om skidor på sociala medier, använder inte rätt sponsorkläder dom ska pga avtal osv.
Hon skyller på att andra inte lärt sig hantera hennes adhd, men det är nog hon själv som får lära sig att hantera den om det ska fungera..