2025-02-06, 17:04
Medlem
Någon borde göra en analys av vilka åkarna är och vilka ledarna är, och deras familjära och vänskapliga kopplingar.

Då skulle nog en riktig röta uppdagas!
Citera
2025-02-06, 17:42
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Bara för att du inte har ansvar för att driva en organisation betyder inte att andra inte har det. Osäkra kanoner vill ingen ha omkring sig. Varför tror du att omdöme och psykisk stabilitet är viktigt vid anställningar exv?
Så du tycker att de skall kunna stänga av folk på livstid utan att ens ge några skäl? Trots att de inte ens har mandat till det? Psykfall.
Citera
2025-02-07, 09:23
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför vann Mathilda över landslagsåkarna på varenda världscuptävling förra säsongen? Hon är för bra för att få tävla mot de andra som har sina föräldrar i ledningen.
Kanske det. Våra idrottare är alltså barnrumpor vars föräldrar lägger sig i? Jo, det stämmer i vissa idrotter.
Citera
2025-02-07, 09:26
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Mathilda har ju tidigare representerat Sverige vid två JVM och två VM och det internationella förbundet ställer sig frågande till avstängningen.

Menar du att hon nu helt plötsligt har gått och blivit labil?
Jag är ingen professor i psykologi. Kanske är allt skitsnack om denna tjej. Men om det stämmer, då gör de antagligen rätt. Om det är vanlig Svenssons-avundsjuka, då gör de fel. Hur som helst så har denna tjej gjort saker som stör eller får omgivningen att tveka.
Citera
2025-02-07, 09:27
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Så du tycker att de skall kunna stänga av folk på livstid utan att ens ge några skäl? Trots att de inte ens har mandat till det? Psykfall.
Du kallar mig psykfall utan att ens ha träffat mig. Och ger tjejen frikort samtidigt. Antar du har träffat henne sålunda.
Citera
2025-02-07, 09:46
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Du kallar mig psykfall utan att ens ha träffat mig. Och ger tjejen frikort samtidigt. Antar du har träffat henne sålunda.
Nej där hittar du på. Allt jag säger är att man kan inte ta officiella beslut om att stänga av någon om man 1: inte ens har mandat att ta sådana beslut och 2: inte ger någon som helst förklaring till VARFÖR man tagit beslutet. Jag säger inte ett piss om något annat då det inte behövs
Citera
2025-02-07, 11:25
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Nej där hittar du på. Allt jag säger är att man kan inte ta officiella beslut om att stänga av någon om man 1: inte ens har mandat att ta sådana beslut och 2: inte ger någon som helst förklaring till VARFÖR man tagit beslutet. Jag säger inte ett piss om något annat då det inte behövs
Du skrev psykfall. Hetlevrad?
Citat:
Citera
2025-02-07, 16:02
Medlem
Citat:
Jag är ingen professor i psykologi. Kanske är allt skitsnack om denna tjej. Men om det stämmer, då gör de antagligen rätt. Om det är vanlig Svenssons-avundsjuka, då gör de fel. Hur som helst så har denna tjej gjort saker som stör eller får omgivningen att tveka.

Ja, allt är skitsnack om denna tjej. Har du ingen koll alls?
Du borde läsa vad de enda som verkligen uttalat sig om henne, Internationella Skidförbundet, har att säga om henne. Jag har citera det flera gånger i tråden!

Sen kan du, som uppenbarligen inte heller har träffat henne, sluta vara en av dem som sprider skitsnack om henne!
Citera
2025-02-07, 16:49
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Du skrev psykfall. Hetlevrad?
Ja eftersom du tycker att allt jag var emot var ok, så anser jag dig vara ett psykfall, hade du någon kommentar på det andra jag skrev eller var du bara kränkt?
Citera
2025-02-07, 17:08
Medlem
Citat:
Hon har lyckats bli rankad trea i världen och är Sveriges bästa åkare.

https://www.skitrotter.com/varldstre...rbundet/?amp=1

Citat:
Det Internationella Skidförbundet F.I.S ordförande i speedski kommittén Ricardo Adarraga uttrycker sin förtvivlan över det svenska beslutet. Han ifrågasätter samtidigt om det är fattat på laglig grund.

Ricardo Adarraga, Ordförande i Internationella skidförbundet F.I.S speedski kommitté, menar att det svenska skidförbundets beslut att stänga av Mathilda Persson på livstid är det hårdaste straffet en idrottsutövare kan få oavsett sport eller gren.

Inte ens dopade idrottare får sådan lång avstängning. Han rekommenderar familjen att kontakta en advokat.

Ordföranden i FIS speedski kommitté förstår inte avstängningen, men du som inte vet någonting om bakgrunden påstår att det är hennes fel. ”Omgivningen” som stoppar henne är en enskild förbundskapen.
Citera
2025-02-23, 13:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Enligt uppgifter på Threads kommer Mathilda Persson få tävla i kommande VM.
Citera
2025-02-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enligt uppgifter på Threads kommer Mathilda Persson få tävla i kommande VM.
Ser så ut.

https://www.skidor.com/idrotter/spee...thilda-persson

Citat:
– Jag vill ge cred både till Mathilda som öppnat upp till en positiv diskussion och till landslagsledningen som verkligen lyssnat in och hittat vägar för hur vi kan möta varandra på hennes väg tillbaka. Jag kommer inte att gå in några detaljer i våra samtal, mer än att det varit samtal i positiv anda som nu landat i att vi har en gemensam väg framåt, säger Micke Brunnberg.

Han får det att låta nästan som att det inte var han som stoppade henne till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in