2025-01-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Av ren nyfikenhet, var du drar du gränsen?
Ska man ställa krav på rullstolsbundna att de får gå i trappor också?
Var drar du gränsen? Ska folk med NPF inte behöva stå för kontrakt de skriver på? Man gör typ det när man engagerar sig i ett landslag, vad gäller inbördes behandling, sponsoravtal och dylikt. Jag är inte svaret skyldig mer än du är det.
Citera
2025-01-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
Var drar du gränsen? Ska folk med NPF inte behöva stå för kontrakt de skriver på? Man gör typ det när man engagerar sig i ett landslag, vad gäller inbördes behandling, sponsoravtal och dylikt. Jag är inte svaret skyldig mer än du är det.

Absolut, du har rätt, jag har faktiskt inte heller något bra svar.
Citera
2025-01-22, 12:57
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om hon stämmer förbundet via DO så kan det bli dyrt för dem. De kommer garanterat att bli fällda.
Var ser du det utrymmet?
Om någon har gjort fel så är det ju internationella förbundet och/eller FK.
Däremot kan man ju undra hur delegationen ser ut från det svenska förbundet.
Citera
2025-01-22, 12:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Är väl inte tillåtet att tävla med ADHD medicin professionellt, kan det vara en anledning?
Man kan få dispens. Läs gärna mina tidigare inlägg kring detta.
Citera
2025-01-22, 13:14
Medlem
sonicguides avatar
Här är de som sitter i styrelsen såvitt jag kan se.
Förmodligen mycket vanligt skidfolk och inte en enda speedskiperson då dessa utgör en väldigt liten del.
Frågan är väl då om man har en speciell delegation inom skidförbundet om man inte har en enda speedskiexpert inom styrelsen och det är väl dessutom flera andra sporter inom skidförbundet som inte är representerade. Det borde ställa till det lite rent organisatoriskt.
Kan det vara så att FK bestämmer och det är hans ord som gäller när ärendet kommer upp på bordet hos styrelsen?
https://www.skidor.com/om-forbundet/...rbundsstyrelse
Citera
2025-01-22, 13:26
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Att hon stängs av på livstid kan bara innebära att han vill henne illa.
Eller att hon gjort sig förtjänt.
Citera
2025-01-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Bara beteendet att skylla allt på sin diagnos är sjukt. Detta är varför diagnoser är så värdelösa. Istället för att lära sig hantera skall alla andra rätta in sig efter diagnosen. Man en kan bete sig hur som helst, har ju diagnos på det
Dessutom är ju de flesta med adhd varken jobbiga, våldsamma, otrevliga eller har en glappkäft som går dygnet runt. Det är iallafall min erfarenhet.

Dock har man ju haft oturen att stöta på en del typer som är så satans jobbiga som personer att de suger ur en all energi bara genom att befinna sig inom en kilometers avstånd och som förklarar sitt beteende med att de minsann har adhd. Mycket pinsamt.
Citera
2025-01-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinestBoo
Man tänker att de minsta man kan göra är att gå ut varför man stänger av någon.

Annars skapar det ju bara mer spekulationer.

Välidgt märkligt.

Håll med om att det är skillnad mellan att "bli avstängd" och att "inte bli utvald". Mathilda vill vara med i skidlandslaget, men hon tillhör inte de utvalda. Hon är skicklig i sin sport, men det räcker inte för att komma med i laget.
Citera
2025-01-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxi
Kan det vara något så enkelt som att pressekreteraren för laget är pappa till en annan av de kvinnliga åkarna?

https://www.skidor.com/idrotter/spee...4-2025-uttaget

https://www.skidor.com/idrotter/spee...peedski-familj

Kanske sticker lite i ögonen att bli utklassad av en slarvig ADHD-brud när hela familjens identitet är speedski.
Hel klart relevant

Som sagt svårt att diskutera

Är ju kul när det går bra för Sverige
Vissa idrottare lyckas ju använda energi från sin diagnos, blir tråkigt om de blir avstängd

Vad kan en rimlig gissning vara? Har hon uttryckt stöd för SD, trump eller liknande?
Citera
2025-01-22, 14:52
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att det finns en stor andel extrema individualister i många extremsporter, det ligger lite i sakens natur. Det talas om något som kallas ”hyperfokus” när någon med ADHD hittar sin grej inom idrotten. Det finns stjärnor även i lagsporter, Peter Fosshaug i bandy är ett exempel. Däremot brukar inte förbundskaptenerna vara envåldshärskare.

Inom fotbollen finns ju rätt många kontroversiella spelare med stora egon som både ledare, lagkamrater och motståndare har haft svårt att hantera, men jag kan inte minnas att någon av dem har stängts av på obestämd tid, eller 'livstid' för något de har sagt.
Citera
2025-01-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En tråd på Threads där Mathilda Perssons mamma söker stöd i ärendet:

https://www.threads.net/@fianten_tan...dVRDU7qYc6g6lQ
Och artikeln den länkar till, känns lite partisk
https://www.skitrotter.com/varldstre...skidforbundet/

Det skumma som nämns är att en enda person beslutar om avstängning

En kommentar och svar från mamma

fattar att det är en besvikelse för henne att hon blivit avstängd men jag har läst hela artikeln i NA och där finns det inte ett ord om att hon behöver ha tydlighet som nämnts, visst det står att hon inte fungerar som alla andra, men här utelämnas att hon blir trotsig och gör tvärtemot, att hon är stöddig och har svårt att rätta in sig i leden. Att hon inte svarade på samtal eller ringde tillbaka när det kom till uttagningen och att hon blev fly förbannad. I Artikeln är innan avstängningen.**

Translate

3

1

fianten_tanten

21h

21 hours ago

Artikeln är från ifjol och det var en hel del möten efter det där allt reddes ut, trodde vi i alla fall. Hon fick tävla efter de artiklarna.**
Translate
2

Om hon nu är så duktig förlorar inte förbundet ekonomiskt på att stänga av henne
Även om hon är dryg är det ju sjukt bra pr
Senast redigerad av falurouge 2025-01-22 kl. 14:59.
Citera
2025-01-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Hel klart relevant

Som sagt svårt att diskutera

Är ju kul när det går bra för Sverige
Vissa idrottare lyckas ju använda energi från sin diagnos, blir tråkigt om de blir avstängd

Vad kan en rimlig gissning vara? Har hon uttryckt stöd för SD, trump eller liknande?

Vilket år lever du? SD är en del av eliten och det mest pk nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in