• 1
  • 2
Idag, 11:09
Medlem
Min son gr 2an p gymnasiet och har visat mig deras senaste skoluppgift.

Uppgiften handlar om samhlls normer och sexualitet.

Han har visat mig uppgifterna de jobbar med och jag kan inte tro mina gon nr jag ser vad de tvingas lra sig om.

I en uppgift str det bland annat om Heteronormen och hur de homosexuella ses som onormala och genomgr en djup diskriminering i svenska samhllet.

Det str ven om Svenskhets normen och hur det r ett stort problem fr Svenskar att de har svrt att accepteras som svensk om man har utlndska frldrar ven fast man r fdd i Sverige.

Det fortstter s med allt mjligt Pk, woke vnstervriden uppfattning om samhllet.

Skolan skriver ocks att det skulle vara en norm i Sverige att mn accepteras tafsa och vara vldsamma mot kvinnor.

S min frga till er r hur ni stller er till att skolan lr ut sdan hr meningsls propaganda med ett tydligt politiskt syfte.

De frsker upplysa problem som knappt finns och gr det till en stor grej fr att locka ver vljare till vnstern.

Lrarna som undervisar i mnet r ven otroligt vnster vridna enligt min son.

mnet r fritt fr diskussion ska skolan undervisa shr?

Mod fr flytta trden om den ligger fel tack.
Citera
Idag, 11:23
Medlem
FarliKorvs avatar
Du ska inte skriva p flashback, du ska prata med grabbens lrare.
Citera
Idag, 11:29
Medlem
F.Hansens avatar
Jo det r ett av alla exempel p hur extrema postmodernistiska tankar genomsyrar alla samhllsfunktioner genom feministaktivisterna.
Visst att man br revidera normer och begrepp men ja, det finns en politisk agenda bakom som i den hr extrema formen r destruktiv fr samhllet.
Igenom att ifrgastta alla begrepp och att det rtta r vad de sjlv fresprkar erroderar man samhllet genom en process som i socialkonstruktional samhllsfrndring r alltfr snabb, polariserande och omfattande.
Citera
Idag, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Du ska inte skriva p flashback, du ska prata med grabbens lrare.

Tror tyvrr inte att det skulle frndra ngonting. Lrarna pstr att det finns i lroplanen.
Citera
Idag, 11:36
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Tror tyvrr inte att det skulle frndra ngonting. Lrarna pstr att det finns i lroplanen.

Det r ditt barn det handlar om, inte en bil som blir servad fel.

Tror, jsses!

Prata med dom.
Citera
Idag, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Det r ditt barn det handlar om, inte en bil som blir servad fel.

Tror, jsses!

Prata med dom.

Nej men de kommer inte ndra sin lroplan fr att jag tar ett snack med de. Det r sjlvklart problemet. Sger istllet till min son att bara ta sig igenom det ven om det r absurt.
Citera
Idag, 11:43
Medlem
t helvete med "skolplikten" med andra ord.

Vad r det fr program, lektion och idiotlrare.

Oavsett ska du lta ungen skolka frn dessa lektioner och f IG, ett IG pga frnvaro r bsta betyg i sna fall. Eller vad man nu har fr betyg... F, 0, vilket som.
Citera
Idag, 11:47
Medlem
Sereenas avatar
Det mste ju bjas i tid det som krokigt ska bli...
Citera
Idag, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollpanoll
t helvete med "skolplikten" med andra ord.

Vad r det fr program, lektion och idiotlrare.

Oavsett ska du lta ungen skolka frn dessa lektioner och f IG, ett IG pga frnvaro r bsta betyg i sna fall. Eller vad man nu har fr betyg... F, 0, vilket som.

Det r inriktningen samhllsvetenskap mne naturkunskap.
Citera
Idag, 11:50
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Nej men de kommer inte ndra sin lroplan fr att jag tar ett snack med de. Det r sjlvklart problemet. Sger istllet till min son att bara ta sig igenom det ven om det r absurt.

Lgg energi p att uppfostra och umgs med din son ist fr att gnlla p flashback om du inte ska konfrontera lrarna/skolan med det du tycker r vansinnigt.
Citera
Idag, 11:53
Medlem
Du mste stta ner foten .. prata med lrare rektor mm, samla ihop andra frldrar och ta ett snack med dom.. skriv insndare i er lokal tidning.. mm mm sprid detta s mycket du kan.. skapa opinion och acceptera inte trots lroplan mm.. Sverige mste vakna fr helvete
Citera
Idag, 11:56
Medlem
Niggwards avatar
Neeeee menar du? Dagisbarn som knappt kan lgga ihop en mening har vajat bgflaggoor i mnga r nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in