Citat:
Ursprungligen postat av
PainfulVacuum
Du får nog förbättra läsförståelsen.. "Drivs av: Nätadapter", med andra ord sladd.
Angående skillnaderna så kan man väl anta att det saknas vissa stöd i tex Google Home appen. Har man inga behov av såna funktioner så duger säkert den du länkar. Jag kör Chromecast själv men köpte även en Xiaomi Mi Box S för nåt år sedan och den både frös och laggade ständigt, så jag antar att man får vad man betalar för också.
Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Rent funktionsmässigt så fungerar säkert den där stickan OK. Fast som med allt annat tex mobiltelefoner. Det finns telefoner för 1000kr och sedan telefoner för 20000kr. Båda fungerar funktionsmässigt ungefär likadant fast det skiljer sig oftast rejält under skalet. Kan även tänka mig att uppdateringar till icke google saker brukar komma ut något år om ens det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Computerz
Kan tänka mig att Googles Chromecast har ett bättre UI, snabbare OS, större App-bibliotek och är en mer "förfinad" produkt mot den andra. I grund o botten gör de samma sak dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulrik.Agren
Som sagt, ström behöver även den där prylen.
En recension:
Vad är det för OS i den, och kommer det uppdateringar?
Fast man kan väl koppla in USB-sladden från stickan i själva USB-uttaget i TV:n då, det kan man i alla fall med Fire TV Stick, och då blir det ju ändå mycket smidigare än med en extra sladd på golvet.
Jag testade Chromecast med Google TV (HD) en gång. Riktigt svag produkt. Menyerna laggade och Chromecasten startade om sig, förmodligen för att den var så svag prestandamässigt.
När man streamade så hackade det inte direkt mycket, men det var som att det på något vis var "sluggish". Som att bilden inte hänger med och det känns "trögt".
Det upplevde jag inte med streaming från andra enheter som t.ex. via HDMI-kabel från laptopen till TV:n, så det känns ju då som att beror på att Chromecasten var klen.