2025-01-22, 10:52
Medlem
Giant Squids avatar
Trump skulle benåda Ross första dagen var ett av hans vallöften. Det hanns inte med under day one. Men dagen efter vart det klart, Ross släpps fri och hyllas.

Jag fattar inte vad det handlar om. Ross har ju bestått till det moderna samhällets största knarlangingssystem, har försett miljoner amerikaner med fentanyl, försökt värva lönnmördare osv, osv,.
Visst jag gillar pirater som Ross, men jag fattar inte varför Trump gör det. Han är ju imot allt som Ross stått för
Någon som kan utveckla den här storyn lite?

Trump announces pardon for Silk Road founder Ross Ulbricht, vacating life sentence

Citat:
“I just called the mother of Ross William Ulbright [sic] to let her know that in honor of her and the Libertarian Movement, which supported me so strongly, it was my pleasure to have just signed a full and unconditional pardon of her son, Ross,”

The scum that worked to convict him were some of the same lunatics who were involved in the modern day weaponization of government against me. He was given two life sentences, plus 40 years. Ridiculous!”

Ulbricht was arrested in October 2013 in San Francisco and accused of running the notorious website — which sold drugs and other illegal products while accepting bitcoin as payment — under the pseudonym “Dread Pirate Roberts.”

Now 40, Ulbricht was convicted in February 2015 on charges including drug trafficking and conspiracies to commit money laundering and computer hacking.
https://nypost.com/2025/01/21/us-new...life-sentence/
Citera
2025-01-25, 07:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Trump skulle benåda Ross första dagen var ett av hans vallöften. Det hanns inte med under day one. Men dagen efter vart det klart, Ross släpps fri och hyllas.

Jag fattar inte vad det handlar om. Ross har ju bestått till det moderna samhällets största knarlangingssystem, har försett miljoner amerikaner med fentanyl, försökt värva lönnmördare osv, osv,.
Visst jag gillar pirater som Ross, men jag fattar inte varför Trump gör det. Han är ju imot allt som Ross stått för
Någon som kan utveckla den här storyn lite?

Trump announces pardon for Silk Road founder Ross Ulbricht, vacating life sentence

https://nypost.com/2025/01/21/us-new...life-sentence/
Trumpeten tycker det är OK med knarkhandel, fast bara om han får ta del av vinsten? Alternativt, Trumpelton tycker inte knark är så farligt egentligen, utan säger det mest för att blidka de högerkristna falangerna i väljarkåren?
Citera
2025-01-25, 07:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Trumpeten tycker det är OK med knarkhandel, fast bara om han får ta del av vinsten? Alternativt, Trumpelton tycker inte knark är så farligt egentligen, utan säger det mest för att blidka de högerkristna falangerna i väljarkåren?
Jag tycker inte det finns nån bakgrundskontext alls till varför Ross benådas.
Genuint nyfiken om nån kan utveckla detta

Ross var på ett OJ Simpson sätt ganska tydligt inblandad i att beställa fem lönnmord, som aldrig blev utav, men ändå
Man kliar sig i huvudet här,.
Senast redigerad av Giant Squid 2025-01-25 kl. 07:23.
Citera
2025-01-25, 07:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Min gissning är att "Big Pharma" har satt sina klor i Trump eller så är han jävligt sjuk och inte har någon som helst koll på vad han håller på med, Trump har skrivit på en EO som förbjuder larm om smittade matvaror och råvaror.

Lägg sedan till att fema nu ska avvecklas ovanpå det, USA kommer att befinna sig en stenkast från en rejäl ekonomisk kris vid varje större smittspridning av dålig mat eller av sjukdomar och naturkatastrofer.
Citera
2025-01-25, 07:37
Medlem
Trump fick väl med sig majoriteten av USA:s liberala crypto-grabbar inför detta val? Finns onekligen mycket pengar där, och i och med att Silk Road var både stort och tidiga med att anamma bitcoin som betalmedel låter det ganska rimligt att det finns folk kring Trump som vill få honom frisläppt.
Citera
2025-01-25, 07:52
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tycker inte det finns nån bakgrundskontext alls till varför Ross benådas.
Genuint nyfiken om nån kan utveckla detta
Maj 2024 höll Trump ett tal inför det libertarianska partiet där han lovade att frige honom (källa). Bland libertarianer hade fallet Ulbricht länge varit en cause célèbre.

Här är en artikel från tidskriften Reason, med en libertariansk målgrupp, som argumenterar för att Ulbricht borde friges:

https://reason.com/2025/01/20/why-tr...ross-ulbricht/

Det är nog den sortens argument som fick libertarianer att tycka att han borde släppas, vilket i sin tur fick Trump att lova att benåda honom.
Citera
2025-01-25, 08:48
Medlem
Man släppte en politisk fånge som gillade frihet på nätet och Bitcoin.
Citera
2025-01-25, 12:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpBabyPump
Man släppte en politisk fånge som gillade frihet på nätet och Bitcoin.
Jaså han var mer än en internet-kran då, som man får intrycket av när man läser TS?
Citera
2025-01-25, 13:08
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jaså han var mer än en internet-kran då, som man får intrycket av när man läser TS?

Ja, han har helt klart demoniserats orättvist av rättsväsendet och media:

https://youtu.be/2qQLM6GNb-M?si=3KWp1tfadwjW87ku
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in