• 1
  • 2
Idag, 13:28
Medlem
Vore intressant att veta vad dessa herrar har skrivit i chattarna. Offentliga handlingar?

Simon Waern:
”Jag har i privata chattar uttryckt mig djupt olämpligt om andra personer inom politiken och inser naturligtvis att detta är oacceptabelt. De kränkningar som jag varit med och bidragit till är jag djupt ångerfull och ledsen för. Jag rycktes med i något destruktivt och ber alla som på något vis påverkas av detta om förlåtelse.
Jag tar nu mitt ansvar i denna situation och lämnar alla mina politiska uppdrag med omedelbar verkan. Det ska inte råda någon tvekan om vad Socialdemokraterna i Alingsås står för.”

Daniel Filipsson:
”Härmed avsäger jag mig samtliga förtroendeuppdrag med omedelbar verkan. För kommun, bolag, räddningstjänst och uppdrag som följer av huvuduppdraget.
Jag har agerat djupt olämpligt i en privat chatt, jag ber alla inblandade om ursäkt och tar ansvar genom att omedelbart avgå då förtroendet förbrukats.”

https://www.gp.se/nyheter/gp-granska...c-c07af408f4a3
Citera
Idag, 13:35
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concensus
Vore intressant att veta vad dessa herrar har skrivit i chattarna. Offentliga handlingar?

Simon Waern:
”Jag har i privata chattar uttryckt mig djupt olämpligt om andra personer inom politiken och inser naturligtvis att detta är oacceptabelt. De kränkningar som jag varit med och bidragit till är jag djupt ångerfull och ledsen för. Jag rycktes med i något destruktivt och ber alla som på något vis påverkas av detta om förlåtelse.
Jag tar nu mitt ansvar i denna situation och lämnar alla mina politiska uppdrag med omedelbar verkan. Det ska inte råda någon tvekan om vad Socialdemokraterna i Alingsås står för.”

Daniel Filipsson:
”Härmed avsäger jag mig samtliga förtroendeuppdrag med omedelbar verkan. För kommun, bolag, räddningstjänst och uppdrag som följer av huvuduppdraget.
Jag har agerat djupt olämpligt i en privat chatt, jag ber alla inblandade om ursäkt och tar ansvar genom att omedelbart avgå då förtroendet förbrukats.”

Stod längst ned i artikeln att det skulle komma en ny fördjupad artikel kallad "Maktens chattar",gissar att det kommer framgå i den vad det handlar om. Förmodligen ställde reportern frågor om detta för att ha med deras svar i artikeln, och när de insåg vad som skulle ske så avgick de.
Är nog ganska grova saker får man anta eftersom båda avgår omedelbart
Citera
Idag, 13:39
Medlem
grungewhores avatar
Man kan väl anta att de suttit och snuskchattat om tredje part i politiken som sedan på något vis visats för någon som då sett en chans att bli av med två personer i politiken.
Citera
Idag, 14:34
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Man kan väl anta att de suttit och snuskchattat om tredje part i politiken som sedan på något vis visats för någon som då sett en chans att bli av med två personer i politiken.
Låter troligt. Eftersom de kom ut samtidigt bör det handla om en gemensam chatt som blivit avslöjad.

Regel nummer ett inom politiken är att aldrig prata om centerpartiet hos folk.
Citera
Idag, 14:40
Medlem
Det gäller att inte lämna sin dator obevakad. Ett toabesök eller en hämtning av en kopp kaffe kan landa i detta resultat.
Senast redigerad av Dolsken Idag kl. 14:43.
Citera
Idag, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concensus

Simon Waern:

Daniel Filipsson:

MYCKET intressant !
Har kontakter inom politiken i A-ås.
Citera
Idag, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Låter troligt. Eftersom de kom ut samtidigt bör det handla om en gemensam chatt som blivit avslöjad.

Enig, det är nu tyvärr många år sedan man kunde tala om landsbygd, småföretagande, livsmedelsproduktion, skog och land i samma mening som man nämnde Centerpartiet. Nu är det första man tänker på när Centerpartiet nämns - äcklig pedofili och förringande av övergrepp på barn... och sedan vem som är nästa Centernamn att avslöjas.

T o m när jag ser eller hör de lokala Centerpartisterna i kommunalpolitiken är detta (eller andra böjelser) man nu läser in, oavsett vad de säger sig stå för politiskt.

Måste vara tungt att vara vanlig gammaldags centerpartist och genomleva denna förändring
Citera
Idag, 15:52
Medlem
Garneringsmannens avatar
På kort tid har det väl kommit ganska många såna här nyheter om gruppchattar. Det fattar jag inte. Allt sånt sparas ju.
Citera
Idag, 15:52
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
MYCKET intressant !

Spill the beans, sir!
Citera
Idag, 15:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide

Haha... nej förstås. Men hade de pratat om pedofiler hade de nog inte avgått, då hade de nog blivit mutade.

Snarare troligt att de pratat om nåns pattar.
Citera
Idag, 16:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Haha... nej förstås. Men hade de pratat om pedofiler hade de nog inte avgått, då hade de nog blivit mutade.

Snarare troligt att de pratat om nåns pattar.
Ja. Pattar får ibland lite väl mycket fokus i gruppchattarna.
Det är kamerornas fel!
Citera
Idag, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
MYCKET intressant !
Du kommer kanske kunna leverera lite intressant stoff här framöver! Gräv på du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in