• 1
  • 2
2025-01-22, 19:46
Medlem
Sökt nyss ett jobb som väktare på ett bevakningsföretag men fick ett brev av länsstyrelsen att jag ej blivit godkänd. Har aldrig blivit dömd för något brott. Har dock varit misstänkt för brott fast det var för flera år sedan och nedlagt så är inte längre misstänkt. Så jag undra varför blev jag inte godkänd enligt polisens föreskrifter ska dom bedöma enligt lagakraftvunnen dom och skälig misstanke om brott
Citera
2025-01-22, 20:55
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2025-01-22, 20:59
Medlem
Vad anges som skäl?
Citera
2025-01-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Vad anges som skäl?

I beslutet stod det att ”Enligt förvaltningslagen föreligger det skäl att underlåta en motivering angående beslutet”
Citera
2025-01-22, 21:15
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Du stod med i misstankeregistret och då är det kört, även om du är oskyldig. Dom brukar vara stenhårda på det. Tyvärr.
Citera
2025-01-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Du stod med i misstankeregistret och då är det kört, även om du är oskyldig. Dom brukar vara stenhårda på det. Tyvärr.

Gallras inte misstankeregistret när man inte längre är misstänkt för brott?
Citera
2025-01-22, 21:21
Medlem
Uppgiften bör väl vara gallrad i samband med att OP inte dömdes för brott?
Citera
2025-01-22, 21:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaaaasaa56-
Gallras inte misstankeregistret när man inte längre är misstänkt för brott?

Jo efter ett tag men vi snackar ett par år. 5 år är vad jag hört innan misstankeregistret gallras.
Citera
2025-01-22, 21:26
Medlem
Citat:
Jo efter ett tag men vi snackar ett par år. 5 år är vad jag hört innan misstankeregistret gallras.

Kollar det inte ytterligare ett register? syftar på polisens allmänna spaningsregister där misstankar kan sparas
Citera
2025-01-22, 21:28
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Kollar det inte ytterligare ett register? syftar på polisens allmänna spaningsregister där misstankar kan sparas

Jo stämmer.
Citera
2025-01-22, 21:30
Medlem
Citat:
Jo stämmer.

Så jag antar att jag förekommer där då, det har gått drygt 4 år sen jag blev misstänkt så jag antar att jag behöver vänta 1 år till då..
Citera
2025-01-22, 21:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Så jag antar att jag förekommer där då, det har gått drygt 4 år sen jag blev misstänkt så jag antar att jag behöver vänta 1 år till då..

Jo det behövs ju alltid väktare så sök om något år igen så får du säkert jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in