2025-01-23, 07:18
Medlem
Nibiruans avatar
Fr upp reklam fr cbd vingummin p IG dr det str att det r lagligt att slja och kpa, stmmer det?

Vilka CBD vingummin r bst i styrka, mngd kontra priset?

r det bluff att det r bttre n olja och r oljan ocks laglig att kpa/slja i suedistan numera?
Vilka tillfrlitliga och bra terfrsljare finns verksamma i landet (tnk Inet fr datorkomponenter o.dyl)?

r effekten mot smrtlindring bttre n 2 glas rdvin lr 2 ipren och 1 alvedon s r det ett alternativ till att knapra smrtstillande lr kpa dyra kosttillskott som har dessa + andra effekter. Men priset p ca1000:- fr tre burkar ligger det p ungefr samma niv som Activize som jag kpt hitintills.
Senast redigerad av Nibiruan 2025-01-23 kl. 07:21.
Citera
2025-01-23, 07:32
Medlem
Klandalfs avatar
CBD har noll efekt, om du eventuellt knner ngot s r det placebo. Priserna tyder p direkt bondfngeri.

Citat:
Men om CBD-produkterna verkligen skulle vara den mirakelmedicin som frsljarna pstr skulle de stora lkemedelsbolagen fr lnge sedan ha hoppat p tget. De skulle ha finansierat den forskning som krvs fr att officiellt f ut produkterna p marknaden. Men det har de inte gjort, och det sger kanske ngot om CBD-produkternas effekt.

I samma andetag konstaterar Sanna Kailanto vid THL att hon inte ringaktar upplevelserna hos dem som pstr att de verkligen fr hjlp av CBD. Men det hr fenomenet r inget mysterium heller.

Forskning kring smrtstillande medicin r utmanande, men ngot vi vet r att cannabis har en enorm placeboeffekt. S det r bortom allt tvivel att en person kan f hjlp fr sin smrta med CBD frutsatt att personen tror att hen fr det, sger Kailanto.

En av de mest effektiva smrtstillande mediciner som finns r placebo.

https://nordicwelfare.org/popnad/art...nte-existerar/
Citera
2025-01-23, 08:07
Medlem
Om du ska anvnda cbd s ska du skippa olja och gummies. Rk en joint istllet med hampa eller baka p hampa s du nyttjar hela vxten.Jag hllde ner lite smr igr i en kopp t som jag hade cbn dominant hasch i. Uppskattningsvis s fick jag i mig ca 85-100mg cbn och alla mjliga cannabinoider.

Cbn knns mer potent n cbd och fungerar bra fr smn, vet inte om det funkar s bra fr smrta dock
Senast redigerad av Invandrar 2025-01-23 kl. 08:10.
Citera
2025-01-23, 08:09
Medlem
67arigGubbes avatar
Hller med ovanstende att cbd har noll effekt.

Kpt massor med mrken, ven i utlandet max% mm druckit hela jvla flaskn men knappt knt av ett smack.. frutom smaken d
Citera
2025-01-23, 08:57
Medlem
Byssans avatar
Nyttig sammanfattning av olika studier.

https://janusinfo.se/behandling/expe...7e992bdd6.html
Citera
2025-01-23, 09:09
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byssan
Nyttig sammanfattning av olika studier.

https://janusinfo.se/behandling/expe...7e992bdd6.html

Jag citerar det relevanta stycket eftersom du inte orkar

Citat:
Vi lyckades inte identifiera relevanta kliniska prvningar som visar att CBD skulle vara bttre n placebo. Dremot identifierades fyra placebokontrollerade studier som inte visar ngon specifik effekt:

Olika neuropatiska smrttillstnd (neuropatisk smrta p grund av MS (n=18), efter ryggmrgsskada (N=4), efter plexusskada (n=1) och efter amputation (n=1). En cross-over studie med oklar effekt p smrta [44].

Perifer neuropatisk smrta (polyneuropati (n=95), diabetespolyneuropati (n=26), postherpetisk neuralgi (n=9), nervskada (n=11). En negativ randomiserad studie, RCT, med 115 patienter som behandlades under 8 veckor [45].

Artros i hnder eller psoriasisartrit. En negativ RCT med 136 patienter som behandlades under 8 veckor [37].

Akut lumbago. En negativ RCT p en dos 400 mg CBD med 100 patienter med akut lumbago (low back pain) [46].
Citera
2025-01-23, 10:39
Avstngd
pojkpingiss avatar
Om ni vill bli lite "skna" och/eller rejlt flummiga eller f smrtlindrande effekt, varfr i hela fridens namn puffar ni inte the real deal istllet? Skrpet ni kper r placebo och lurendrejeri.
Citera
2025-01-23, 11:20
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Om ni vill bli lite "skna" och/eller rejlt flummiga eller f smrtlindrande effekt, varfr i hela fridens namn puffar ni inte the real deal istllet? Skrpet ni kper r placebo och lurendrejeri.

Gissar p att ts vill vara laglig och tror p effekterna kring cbd som blivit verhypeat senaste ren d sljarna vart jvligt duktiga p att lura omvrlden
Citera
2025-01-23, 12:09
Avstngd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Gissar p att ts vill vara laglig och tror p effekterna kring cbd som blivit verhypeat senaste ren d sljarna vart jvligt duktiga p att lura omvrlden

Ja, s kan det ju frhlla sig. Har faktiskt provat ngra av dessa lagliga produkter sjlv (av ren nyfikenhet, plus naivitet), bde produkterna som sgs vara lagligt grs/hasch och ven det "godis" som sgs vara en variant av svamp och ha lsd-karaktr. Inte ett skit av detta godis fungerade. Gav i princip noll effekt, och d verdoserade jag ven rejlt. Det r som sagt rent lurendrejeri, de f som upplevt ngot, r med strsta sannolikhet drabbade av placebo.
Citera
2025-01-23, 12:13
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Jag har inte kpt/bestllt varken cbd olja lr vingummi (bjrnar), och det verkar p alla kommentatrer som att det r rent bondfngeri/lurendrejeri, nstan samma som t.ex att handla prylar frn IG och facebook reklam dr Kina-prylar sljs 3-5 ggr dyrare n samma vara kan kpas frn Kina-sidorna Temu lr Ali Express, men p reklamsidorna ser det ut som det r svenska terfrsljare/fretag.
Fr fortstta med pronaxen/alvedon/ipren, rdvin lr Activize (fast Activize kostar nra 400:- per burk.)

Vgar inte prva riktig cannabis d jag har noll koll p dosering, handhavandet samt risken fr psykos r antagligen hgre fr oss som lider av bipolritet och HFA.
Citera
2025-01-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
CBD har noll efekt, om du eventuellt knner ngot s r det placebo. Priserna tyder p direkt bondfngeri.

https://nordicwelfare.org/popnad/art...nte-existerar/

Jass cbd ger bara placebo allts ? Och det r drfr man allts marknadsfr en CBD baseras spray mot ep anfall ven hr i Sverige ? Epidyolex https://www.fass.se/LIF/product?user...012&docType=30
Citera
2025-01-24, 18:14
Medlem
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25667194/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här