Igår, 19:23
Medlem
Jag lånade ut mitt skånetrafiken kort via appen men fick ingen swish tillbaka.. Jag har fb-profil samt telefonnummer, hur kan jag jävlas?
Citera
Igår, 19:37
Medlem
sebastian66s avatar
Handlar det om 100 spänn så gå vidare. Varför ska man djävlas för skitpengar.
Varför lånar man ut saker till okända är mer frågan.
Citera
Igår, 22:31
Medlem
Onanikrems avatar
Skriv in telefonnumret på alla sådana scamsidor/mail man får om att man "vunnit 10 000 på Willys, Ica, Coop, Biltema etc." Utländska scam dejtingsidor etc. Men låt bli att lägga ut det på svenska sidor, då kan du bli åtalad. Spar ned bilden/bilderna från Fb-profilen för att använda senare, typ regga dig på ryska dejtingsidor, skriv där att du är gay. Då kommer de bilderna aldrig att försvinna från nätet..
Citera
Igår, 22:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Blir man blåst så jävlas man tillbaka så mycket man kan, så enkelt är det. Skulle lätt kunna bränna bilen, huset, frun och hunden för den som försöker eller som blåst mig på pengar. (hypotetiskt då jag inte bränner djur eller kvinnor)

Sedan kan man fråga sig varför man lånar ut något till folk man inte känner? Känns som TS kommer bli blåst fler gånger i sitt liv..
Citera
Igår, 22:43
Medlem
Citat:
Varför lånar man ut saker till okända är mer frågan.
Kanske någon som var på väg mot ett brott och ville inte lämna spår via eget kort?
Som sagt varför låna ut.
Citera
Idag, 04:48
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Blir man blåst så jävlas man tillbaka så mycket man kan, så enkelt är det. Skulle lätt kunna bränna bilen, huset, frun och hunden för den som försöker eller som blåst mig på pengar. (hypotetiskt då jag inte bränner djur eller kvinnor)

Sedan kan man fråga sig varför man lånar ut något till folk man inte känner? Känns som TS kommer bli blåst fler gånger i sitt liv..
Haha mannen helvete du verkar ju typ vara en fara för samhället med dina trevliga ideer.
För en fet 100 lapp ärligt haha. Go for it. Har du gjort något av nedanstående så att du har erfarenhet?
Eller är det bara dina mardrömmar som slagit in.
Citera
Idag, 04:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Haha mannen helvete du verkar ju typ vara en fara för samhället med dina trevliga ideer.
För en fet 100 lapp ärligt haha. Go for it. Har du gjort något av nedanstående så att du har erfarenhet?
Laglydig så jag går inte in på vad jag gjort, det ingen vet har inte hänt. Men visst har jag terroriserat de som blåst mig i många år efteråt. För mig är det inte pengen utan känslan, kan pröjsa 1000 kr för att terrorisera någon som blåst mig på 100 och jag glömmer aldrig.
Citera
Idag, 05:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
En rolig sak man kunde göra för ett tiotal år sedan var att skicka in en bilaga till deklarationen (offrets deklaration) där man fyllde i försäljning av aktier. Offret fick en chock när det kom från skatteverket att den skulle betala 100k i restskatt. Pengarna var tvungna att betalas in är fast det var helt fel och de fick tillbaka det så småningom. Sådana hyss kunde man göra ostört föra bank-ids tid. ... om man blåst mig p 100kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in