Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-24, 19:05
  #1
Medlem
Lazermannens avatar
Jaha så cyklade man till den lokala affärn för å köpa en liter mjölk. På bänken utanför satt kickersghetto tjejerna o brände plastflaskor me sina tändare. Så fick dom se mej, en av fjortisarna frågade mej om jag kunde köpa ut marlboro 100 till dom. OK sa jag 10 spänn för besväret, så gjorde jag det. Jag fick gratis mjölk o fjortisarna fick sina cigg...alla nöjda fast tveksamt om jag köpt ut till 10 åringar..
Citera
2006-08-24, 19:09
  #2
Avstängd
Snusar´ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Jaha så cyklade man till den lokala affärn för å köpa en liter mjölk. På bänken utanför satt kickersghetto tjejerna o brände plastflaskor me sina tändare. Så fick dom se mej, en av fjortisarna frågade mej om jag kunde köpa ut marlboro 100 till dom. OK sa jag 10 spänn för besväret, så gjorde jag det. Jag fick gratis mjölk o fjortisarna fick sina cigg...alla nöjda fast tveksamt om jag köpt ut till 10 åringar..
ingen har någonsin frågat mig, men bor man i malmö så e de väll ingen fjortis som har problem med att skaffa cig...
Citera
2006-08-24, 19:10
  #3
Medlem
skgs avatar
Neeeeeeej, slöseri med tid
Citera
2006-08-24, 19:10
  #4
Medlem
StigAllans avatar
Senast jag blev tillfrågad om att köpa ut cigaretter av snorungar hade jag varit på begravning helgen innan.
Han som dog, avled på grund av rökningen, lungcancer.
Sa det till gänget och hårdingen som satt och rökte och som frågat mig fick en hel del blickar på sig från polarna som nu inte alls hade lust att börja blossa.
Kanske räddade jag någon från KOL eller cancer med detta.

Vägra köpa ut cigg och alkohol till minderåriga!
Citera
2006-08-24, 19:15
  #5
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Vägra köpa ut cigg och alkohol till minderåriga!

stig allan, är du frikyrklig, småborglig medlem i hem o skola föreningen, typ jobbar me ungdomar. Du måste va 45 år minst!!! varför missa 10 spänn ??
Citera
2006-08-24, 19:37
  #6
Medlem
maiden_666s avatar
Har väl hänt man köpt ut till något ex som inte var gammal nog att handla själv, annars säger jag bara nej orkar inte
Citera
2006-08-24, 20:05
  #7
Medlem
Gravity2s avatar
Men snälla någon, hur svårt är det att handla cigg när man är under 18?
När jag var 16-17 så hade jag iaf fyra-fem olika ställen på varierande ställen i staden, så jag hade sällan mer än 10 min till närmaste ställe som jag fick köpa på.

OnT:
Frågar någon så har jag inga problem med det.
Citera
2006-08-24, 20:16
  #8
Medlem
WoWbaggers avatar
Jag brukar neka pga att jag är en lat jävel, men givetvis stödjer jag att kids börjar röka och förhoppningsvis dör i förtid.
Citera
2006-08-24, 20:16
  #9
Medlem
Nemesis1s avatar
Håller med Gravity2, är man 17 så borde man väl kunna handla själv?? Jag gjorde det redan då jag var 15! Men dagens ungar är väl bortskämda och har mycket pengar, och tycker därför det är bekvämare att be någon annan handla åt dem... Och visst, om man får lite för besväret och annars inte har något vettigt får sig är det ju klart att man ställer upp...
Citera
2006-08-24, 20:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
stig allan, är du frikyrklig, småborglig medlem i hem o skola föreningen, typ jobbar me ungdomar. Du måste va 45 år minst!!! varför missa 10 spänn ??
10 spänn? Det var ju en otrolig summa, ey mannen, du har ju fixat värsta dealen.
Citera
2006-08-24, 21:25
  #11
Medlem
När jag var runt 16-17 hade jag aldrig nåra problem med att få ut, inte ens på ställen såsom ICA. Kan berått på de mesta gissade att jag avr runt 19 när jag var 16-17.

Men som jag skrivit innan på forumet. Ska man hålla på med "dumheter" innan man får så får man fan fixa de själv. Kan man inte detta ska man helt enkelt inte hålla på med skiten.

Så när någon ber mig köpa ut så brukar jag oftast inte svara dem eller ett blank nej.

När jag var liten så byggde vi kojjor o cyklade. Nu dricker man öl och röker cigg när man är 12-13 bast. Vart är sverige påväg?
Citera
2006-08-24, 21:37
  #12
Medlem
maiden_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NTM
När jag var liten så byggde vi kojjor o cyklade. Nu dricker man öl och röker cigg när man är 12-13 bast. Vart är sverige påväg?

Så sant så sant tyvärr:s
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback