• 1
  • 2
2025-01-24, 11:48
Avstängd
Upplyftens avatar
Har fått full pott av DN

" Det slår gnistor om Tv-serien Trolösa)

Det utlovas en "scenografisk nostalgifest som flörtar skamlöst med 60-och 70 talister, då handlingen är förlagt på 70-talet

Tomas Alfredsson : " Det är ett kraftprov som nästan är omänskligt. Jag tror inte att jag skulle orka en gång till, säger regissören om sin tv-serie."

Trailer : https://www.svtplay.se/klipp/KxgpnZN...osa?video=visa
Citera
2025-01-27, 23:28
Börjat riktigt bra.
Citera
2025-01-28, 01:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Jag är ombord. Känslan är god.
Citera
2025-01-28, 18:41
Medlem
Lite seg serie. Kollat 2 avsnitt men tycker inte den lyfter något vidare.
Citera
2025-01-28, 23:31
Medlem
Hen-barnet är väldigt störigt, annars är det väl okej.
Citera
2025-01-29, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Har fått full pott av DN

Det utlovas en "scenografisk nostalgifest som flörtar skamlöst med 60-och 70 talister, då handlingen är förlagt på 70-talet

Tomas Alfredsson : " Det är ett kraftprov som nästan är omänskligt. Jag tror inte att jag skulle orka en gång till, säger regissören om sin tv-serie."

Vilket jävla dravel. Det helt enkelt inte KAN vara några andra än kulturkärringar som tittar på den här skiten. På ren svenska.
Citera
2025-01-29, 04:09
Medlem
Kan förstå att många idag är ovana vid tempot och den här typen av drama. Men det är ju uppenbart gjort i Bergmans anda och de har lyckats mycket bra. Älskar hur de jobbar med ljuset och dialogen. Storyn är väl lite svag, men man kan inte få allt.

Kan tänka mig att tyskarna kommer älska det här. Den här typen av lite tyngre långsammare drama är helt i linje med många av deras produktioner.
Citera
2025-02-01, 20:02
Medlem
Håller med om att den kanske är lite seg. Men bara jag som tycker han som spelar den äldre David låter som att han är dubbad i efterhand? Såg att det var en dansk skådespelare. Är rösten de facto dubbad, eller är det att det låter annorlunda när en dansk anstränger sig för att prata svenska?
Citera
2025-02-01, 23:20
Avstängd
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Håller med om att den kanske är lite seg. Men bara jag som tycker han som spelar den äldre David låter som att han är dubbad i efterhand? Såg att det var en dansk skådespelare. Är rösten de facto dubbad, eller är det att det låter annorlunda när en dansk anstränger sig för att prata svenska?

Tycker också att han nog är dubbat. Finns tillfällen då läppsynket inte var 100%

Kollat på tredje avsnittet nu. Man väntar på något. Jag vet inte vad. Än så länge går alla omkring som osäkrade emotionella handgranater som gömmer sig i sina egna personliga monologer.
Vem eller vad ska dra ut säkerhetssprinten ur allas egna introverta drama med sig själv ? Det finns inget som limmar ihop det (Än)
Citera
2025-02-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Har fått full pott av DN

Har sett tre avsnitt nu och tycker det är en klart godkänd serie. Gillar inte den här genren egentligen men fastnade för den på något sätt.
Var det bara jag som noterade att de hade bytt ut skådespelaren i sexscenen i slutet av avsnitt 3 när hon red med snubben? Helt plötsligt var det C-storlek på brösten.
Citera
2025-02-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427

Tänkte exakt samma sak. Han upplevs dubbad. Gillar inte att storyn pendlar mellan då- och nutid. Hela den grejen kunde de skippat. Tillför egentligen inget till storyn, eller så gör det det? Har "bara" sett tre avsnitt.
Citera
2025-02-08, 11:50
Medlem
UngAtletiskStorKuks avatar
Ok, jag har haft för mycket tid, och har därför sett alla fyra tillgängliga avsnitt. Rätt seg serie, med få höjdpunkter.

Men det förtar ju all realism när man ser hur Marianne ska sukta efter David, som verkar vara typ 165-170 cm lång. Han ser ut som hennes lillebror när de går jämte varandra i sista tillgängliga avsnittet. Har svårt att köpa att han skulle vara hennes mål för någon sorts förbjuden åtrå, men konstigare saker har väl hänt. Står på Wikipedia att han som spelar David är 185 cm, men det kan fan omöjligt stämma, och han måste väl ha redigerat det själv, eller nåt, för hon där Frida Gustafsson verkar vara runt 180 och står som ett torn över honom i vissa scener.

Nä, ytterligare en svensk dussinserie som kommer att glömmas bort lika snabbt som den dök upp.
Senast redigerad av UngAtletiskStorKuk 2025-02-08 kl. 11:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in