• 1
  • 2
2025-01-24, 16:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
https://carup.se/ny-undersokning-bil...-du-rostar-pa/

Din bil avslöjar vad du röstar på. De som kör Kia, Hyundai eller Toyota är ofta socialdemokrater. Mercedesförare röstar på SD och Audi-förare är ofta moderater. Det visar en ny Sifo-undersökning från Kvdbil.

Att SD-are gillar Mercedes är ingen överraskning. Jag är SD-are och jag gillar Mercedes bäst, därefter Volvo och Audi.

Vad säger ni?
Citera
2025-01-24, 16:55
Medlem
Undersökningen är från 2022, inför valet. Och 1000 bilägare är tillfrågade. Knappast statistiskt hållbart underlag. Och du och dina SD-kompisar kör lika gärna Peugeot och BMW.
Citera
2025-01-24, 17:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Stämmer det? Eftersom saab finns med i statistiken så gäller det alltså alla bilar och inte bara nyare modeller. Jag associerar Audi med halstatueringar och kamphund, såna brukar väl inte rösta?

Och betyder det att mercedes till slut blivit av med sin zigenarstämpel?

Och bmw är arabsläden nummer ett, finns väl ingen frisk människa som inte anser att dom tagit över bilmärket helt.
Citera
2025-01-24, 17:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Stämmer det?

Det är en undersökning. Så ja, den stämmer.

Citat:
Jag associerar Audi med halstatueringar och kamphund, såna brukar väl inte rösta?

Och jag associerar dig med en manlig prostituerad i rosa klänning.

Citat:

Aldrig hört om någon zigenarstämpel. Menar du att det kultförklarade barnprogrammet Solstollarna bestod av zigenare?
https://solstollarna.se/bilder/sol/bild02.jpg

Citat:
Och bmw är arabsläden nummer ett, finns väl ingen frisk människa som inte anser att dom tagit över bilmärket helt.

Jag känner svenskar som kör BMW. Jag tror liksom inte att BMW är beroende av arabländernas marknad för att överleva.
Citera
2025-01-24, 17:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Stämmer det? Eftersom saab finns med i statistiken så gäller det alltså alla bilar och inte bara nyare modeller. Jag associerar Audi med halstatueringar och kamphund, såna brukar väl inte rösta?

Nej, kamphundar röstar niog sällan.

Jag associerar Audi med svenska män, som vill demonstrera viss smak i sitt bilval. Men, jag delar uppfattningen om BMW, och att det sedan ganska länge har det blivit ett marknadsföringsproblem för BMW.

Åtminstone förr förknippades väl Volvo och VW med sossar.
Citera
2025-01-24, 17:10
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad säger ni?

Låter inte helt otroligt, min uppfattning är att många SD-sympatisörer generellt är besatta av olika sorters "kukförlängare". Att flest moderater kör Audi har nog snare med ekonomi att göra snarare än politisk åskådning.
Citera
2025-01-24, 17:17
Medlem
Av alla de bilar jag haft så är Mercedes Benz och Volvo de bästa enligt mig. Har haft nya bilar från Mercedes, Volvo, VW, Audi.
Röstade SD i senaste valet. Finns inga andra rimliga alternativ. AFS hade gjort nytta i riksdagen.
Citera
2025-01-24, 17:26
Medlem
Jag röstar visst inte på något.

Bowtie til i die.
Citera
2025-01-24, 18:12
Avstängd
LasseSvensson12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fortfarande arg för att Trump vann och SD är största partiet bland svenska män, din fjolla?

Du har helt missförstått mig, Sverker. Vi har hållit på Trump sedan troligtvis långt innan du var född eller det varje fall så höll jag på honom redan första gången han ställde upp i presidentvalet och sedan dess har jag alltid valet en sann MAGA person som stört gillar Trump.

Men om du ens tror du kan jämföra denna giganten med fjantarna i SD så är du dummare än jag trodde

Samt nej. SD är inte störst. De kommer få samma resultat som under EU-valet.

Hehe om vi två skulle träffas en dag lovar jag dig att det vore du som hade varit fjollan

SD väljare är inte bara obildade korkade utan de är även fegisar som drömmer om en gång få köra Mercedes
Citera
2025-01-24, 18:20
Medlem
Det var många år sedan det skjildes på Zigenarmerca och vanlig merca.
Idag beror det hela på var i Sverige man är. I de stora blatteområden runt Stockholm körs alltfrån SUV Merzedez och flashiga sedan Mercedez. Även värsting BMW ligger högt på listan, kanske tom gått om Mercedez.
Lite mer på landet ser man fortfarande välbeställda svenskar som kör Mercedez o BMW.
Svenskar som kör BMW i Stockholm är ofta 520 förmånsbil.
Citera
2025-01-24, 19:03
Medlem
Vem gillar inte Mercedes? Snygg bil. Det är som att säga eller fråga vem som skulle tacka nej till en Porsche. Men det är klart undersökningen vill väl då få det till att SD gillar Mercedes för att den är Tysk och att SD därigenom då gillar Hitler. Skit undersökning.

Borde inte alla S, V och MP då älska Trabant?
Citera
2025-01-24, 19:40
Medlem
IceEyess avatar
Var tionde Saabägare röstar grönt. Vi får hoppas att antalet sympatisörer också minskar i takt med att Saabbilarna successivt blir färre.

Kör för övrigt själv Saab och röstar sannerligen inte på Miljöpartiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in