• 1
  • 2
2025-01-24, 18:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag brukar alltid dricka öl på en fredag. Jag har sett mycket propaganda om folk som har totalt slutat med alkohol. Vecka 1 så är det bra. Vecka 2 så börjar man se resultat. Vecka 3 så försvinner allt dåligt. Vecka 4 så är man återställd. Vecka 5 så rasar man ned i vikt. Vecka 6 så är man slim igen.

Låter för bra för att vara sant. Men är det verkligen sant att man går ned i vikt om man undviker fredagsölen?

Nu brukar jag bara dricka några brukar (5-6) på en fredag. Sedan blir det inget mer på 7 dagar.
2025-01-24, 18:31
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Vad ska du ersätta ölen med?
Julmust?
2025-01-24, 18:33
Medlem
Eldamyckes avatar
Du är ju vuxen, det borde du kunna räkna ut bubben!
2025-01-24, 18:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är 220 kalorier i en stor stark.
En bra AW så drar man 4-5 glas.

Typ halva dagsransonen.

Sedan behöver man besöka Burger King eller Korvmojen.
2025-01-24, 18:36
Medlem
tastass avatar
Ersätter du ölen med något annat med liknande energiinnehåll kommer du inte gå ner i vikt.
Ersätter du ölen med något annat med mindre energiinnehåll kommer du sannolikt gå ner lite i vikt.
2025-01-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag brukar alltid dricka öl på en fredag. Jag har sett mycket propaganda om folk som har totalt slutat med alkohol. Vecka 1 så är det bra. Vecka 2 så börjar man se resultat. Vecka 3 så försvinner allt dåligt. Vecka 4 så är man återställd. Vecka 5 så rasar man ned i vikt. Vecka 6 så är man slim igen.

Låter för bra för att vara sant. Men är det verkligen sant att man går ned i vikt om man undviker fredagsölen?

Nu brukar jag bara dricka några brukar (5-6) på en fredag. Sedan blir det inget mer på 7 dagar.

Vad tror du själv? Öl är typ flytande bröd. Det är förrädiskt.
2025-01-24, 18:45
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Det är inte vad du undviker att peta i dig som gör dig smal. Det är vad du petar i dig som gör dig tjock.
2025-01-24, 19:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tänkte om alkoholen gjorde så ämnesomsättningen blev förändrad över tid och tar ca 4 veckor att återställa sig
2025-01-24, 19:14
Medlem
StorKokoss avatar
Bästa sättet gå ner i vikt att inte äta mer än du gör av med.
2025-01-24, 19:23
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Hoppar du över ölen på fredag så kan jag nästan garantera en viktnedgång på 2-4kg/vecka.
Kompisar som kört den dieten har det funkat kalasbra för
2025-01-24, 19:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Hoppar du över ölen på fredag så kan jag nästan garantera en viktnedgång på 2-4kg/vecka.
Kompisar som kört den dieten har det funkat kalasbra för

Tror inte på 2-4 kg per vecka. Snarare 0.5 kg som max.

Men jag har faktiskt testat vara nykterist i 6 veckor. Blev riktigt jävla smal på 6 veckor. Syndes tydligt i ansiktet att man blev smalare. Jag kombinerade detta med att vara ute och springa.

6 veckor...från fetto till smal. 0% alkohol.

Men om det var alkoholen som var problemet vet jag inte. Någon får gärna bekräfta.
2025-01-24, 19:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Bästa sättet gå ner i vikt att inte äta mer än du gör av med.

...och konditionsträning. Detta hjälper mycket. Kroppen gör av sig med vikt för att det ska gå lättare att springa.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in