2025-01-24, 23:31
En hundägare hade sin pitbull lös inne på en förskolegård, polisen hade ärende på området och sköt ihjäl hunden som betedde sig aggressivt. Nu grinar hundägaren och tycker att polisen har gjort fel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...z-93-33_c0OMPw
Senast redigerad av Flexikoppel 2025-01-24 kl. 23:35.
Citera
2025-01-24, 23:37
Medlem
Galet ändå.
Hade inte heller blivit glad, men nu vet vi ju inga omständigheter öht, nästan.
Citera
2025-01-24, 23:40
Medlem
franges avatar
Vad fan gjorde hon inne på förskolan mitt i natten? Låter som att hon verkligen inte berättar riktigt hela historien, om vi säger så...
Citera
2025-01-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad fan gjorde hon inne på förskolan mitt i natten? Låter som att hon verkligen inte berättar riktigt hela historien, om vi säger så...
Hon rastade hunden såklart. Det är stängsel.
Därför hon hade hunden löst.
Citera
2025-01-24, 23:50
Medlem
Solklar missbrukare. Givetvis med kamphund. Kamphunden var aggressiv, polisen sköt. Synd om hunden men inte ägaren. Det bör införas licens för kamphundar där drogfrihet krävs. Sedan bör inte uppenbara white trash eller adidasriddare tillåtas dessa hundar oavsett.
Citera
2025-01-24, 23:56
Medlem
kl4sseKocks avatar
Ojoj en polis som tar i med hårdhandskarna keep up
Citera
2025-01-25, 03:45
Medlem
Hunden var alltså inne på ett inhägnat område, ingen vid fara, så vad var problemet?? Skällde den på farbror polis? Låter brutalt fel att skjuta ihjäl hunden.

Ska läsa artikeln och se om det finns mer info om hur det gick till.

Okej så den var löst springandes i skogen.

...Typiskt svt att klippa mitt i så den drabbade hundägaren perspektiv tas över av polis istället för att låta båda sidor tala till punkt. Om en polis är rädd för hundar kanske de inte ska vara polis...

Hur många gånger har man inte stött på en löst springande hund i skogen? Många(!)

Om en hund bara skäller eller markerar, utan att fysiskt attackera så har man inte rätt att bara döda den... Hade en hund attackerat mig så hade jag gjort vad jag kunnat för att döda den givetvis, men det låter inte som att den attackerade.
"Bedömningen gjordes..."

Nej, det var inhängnad
Citat:
– Han var instängd i en inhägnad så det finns ingen anledning att ta till våld. Han kunde inte göra något där, det var de som kom till honom när de gick in. Jag kommer aldrig att släppa det här, säger Alina Eng.
Alltså helt uppenbart jävla fel från polisens sida. Rent moraliskt alltså, rent strikt juridiskt vet jag inte när det inte är en avsedd hundrastgård, men låter bara fel.
Senast redigerad av Kollpanoll 2025-01-25 kl. 03:52.
Citera
2025-01-25, 04:49
Medlem
En förskolegård är ingen rastplats för hund. Ska ungarna leka bland eller i avföring där? Varför kallade honan inte in sin hund när polisen kom? Förmodligen för att hon inte ens var där utan drogade någonstans. Bra att de avlivade skräpet och det kunde de även gjort med matte.
Citera
2025-01-25, 05:09
Avstängd
Polisen förklarar ju i detalj vad patrullen fattade sitt beslut på? Hunden var mycket aggressiv och avlivades enligt lagen punkt o pricka.

Alina Eng liknar ett gammalt tjackluder så vad hon står och fantiserar om i sina luderkläder ska man inte lyssna på jävla hora. Hon förtjänar inte att äga hundar det gamla fnasket. Hoppas hon får böter också fittsmällan.
Citera
2025-01-25, 06:17
Medlem
Fräscht att rasta hunden på en förskola.
Citera
2025-01-25, 08:13
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Polisen förklarar ju i detalj vad patrullen fattade sitt beslut på? Hunden var mycket aggressiv och avlivades enligt lagen punkt o pricka.

Alina Eng liknar ett gammalt tjackluder så vad hon står och fantiserar om i sina luderkläder ska man inte lyssna på jävla hora. Hon förtjänar inte att äga hundar det gamla fnasket. Hoppas hon får böter också fittsmällan.
Här är hennes egen version från hennes fb

"DELA GÄRNA !!

Det blir ingen jul i år eller nästa. Julen packas ner i samband med våran familjehunds död på grund utav polisen valde dra vapen i en situation som kunde lösas på ett sätt helt utan våld. Våran hund var absolut inte aggressiv, men polisen var aggressiv instabil och behövde utföra sin makt med vapen i handen. Och det slutade med 4 skott utan våda skott i luften utan direkt riktat mot hunden som var nyfiken på vem som kom. Han skällde att nu kommer det någon som vilken normal hund som helst men tyvärr mot den största svenska maffian som kommer undan med allt dom gör. Men efter dom skotten pep han i rädsla ifrån dom innan han tystnade i skogen. Jag springer gråtandes fram och frågar vafan dom håller på med det slutar med att dom tejsad mig sätter handbojor , allt detta för jag hade paniakaångest attack och grät och skrek ut mitt smärta på ett avskilt område och inhägnad för hunden för att gå och prata ut med någon det finns ingen hjälp för oss svenskar och ringa och prata ut, du blir ombedd och lägga in dig på psykiatrin för ingen orkar med dina problem så du ska sitta där blir medicinerad och hålla käften!! Du som lider ska må värre. Så jag väljer ta ut det när ingen ser eller hör, jag lägger fan inte in mig. Jag klarar allt bara låt mig vara!
Polisen misshandlade mig brutalt, inte nog dom sköt min hund dom bröt min näsa och vred sönder min arm fick mig att hålla på sluta andas i polisbilen pga pepparspray och en huva över ansiktet med bruten näsa jag kunde inte andas från varken munnen eller näsan helt utan anledning.. jag grät och nu är min hund död. Jag undrar om det finns vittnen till förra fredag natten tilll lördag då det kom sex polisbilar och en ambulans till dagiset på tureborg. Dom ville sätta mig för våld mot tjänsteman men det enda våld som används är dom här våldtagit mig mentalt jag kommer aldrig bli mig själv igen varken jag eller min familj. Finns det vittnen skulle jag uppskatta om dom kom fram för det här gick absolut inte rätt till och jag bryr mig inte om deras uniform det har inte med det och göra, men jag vill ha rättvisa vem skjuter dom nästa gång? Barn ? Någon vuxen som dom misstolkar ytligare en situation?

Mirko ligger död på polisstationen inlindad i ett lakan i källaren det var så hans liv slutade efter lek och bus i en inhägnand! Må du vila i frid mitt älskade hjärta mamma älska dig vi sörjer det blir ingen jul i år.

Detta inträffade fredag natten till lördag den 13-14 december. Jag söker vittnen som både sett och hört detta! "
Citera
2025-01-25, 08:57
Medlem
Kommer de pudla eller är det ägaren säger bull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in