Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Vargasommar var en stor besvikelse, angränsande till kalkon, en ofrivillig komedi vars syfte var att vara en thriller, inte en endaste replik trillade rätt ur någons mun, osv. Trist. Hade förhoppningar med tanke på att Eva Mellander oftast är bra, detsamma gäller författaren Hans Rosenfeldt. Även regissören Jesper Ganslandt har ju levererat tidigare. Henrik Dorsin bevisar än en gång att han är en urusel skådespelare. Begriper inte hur man ens kunde ge honom en roll, redan där ringer varningsklockorna.
Har ej sett Blindspår än, har inga högre förhoppningar, men jag gillar som regel Ida Engwold. Men gissar på att den är bättre än Vargasommar, sämre kan det knappast bli.
Intressant att du tar upp Vargasommar. Båda serierna verkar frångå det förväntade formatet och kvalitetsnivån men väcker ändå intresse och engagemang. Jag kände mig tveksam till båda men ville ändå se hela serierna. Ingen av dem hör till mina favoriter (blir nog ca 4-5 av 10 på båda)men jag ångrar ändå inte att jag sett dem.