2025-01-25, 18:55
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Detta är en mjölkdrickande nation sedan 5000 år tillbaka. Varför skulle någon överhuvudtaget pröva plantbaserad "mjölk"? Av vem har man förletts till detta?

Mongos som "värnar om miljön" Kor är ju en jättestor miljöbov.
Citera
2025-01-25, 18:58
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Kan tycka att det är onödigt då havredryck är mycket billigare samt bättre för miljön än soja.
Citera
2025-01-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Ja och om inte annat så blir du fjollig av soja då det innehåller fytoöstrogener.
Lägre testosteronhalt är priset man får betala, men de 2500
svenskar som möter döden i form av prostatacancer varje
år och de ytterligare 10000 som tvingas leva ett halvt liv
med kateter och vidrig medicinering ångrar nog att de inte
kolkade sojamjölk.
Citera
2025-01-25, 19:01
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Ja, riktiga män dricker mjölk från kor, inget annat. Veganer med testosteron som en liten flicka kommer såklart vilja få dig tro annat, bara skit i dom.
Novak Djokovic, Patrik Baboumian, Nimai Delgado, Venus Williams, Carl Lewis med flera veganer håller inte med!
Vegan sen 25 år här och sojamjölk är fullvärdig proteinkälla, alltså bra för alla människor.
Helt utan kolesterol, äckliga mättade kofetter för fetton, antibiotikarester och medicinrester och skit som finns i komjölk.
Citera
2025-01-25, 19:02
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ja och om inte annat så blir du fjollig av soja då det innehåller fytoöstrogener.
Det är en myt. Både män och kvinnor har östrogen och sojamjölk påverkar inte balansen av östrogen.
Citera
2025-01-25, 19:07
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Novak Djokovic, Patrik Baboumian, Nimai Delgado, Venus Williams, Carl Lewis med flera veganer håller inte med!
Vegan sen 25 år här och sojamjölk är fullvärdig proteinkälla, alltså bra för alla människor.
Helt utan kolesterol, äckliga mättade kofetter för fetton, antibiotikarester och medicinrester och skit som finns i komjölk.

Mo Salah och Arnold håller inte med. Är för övrigt inte antibiotika i svensk mjölk då det enligt lag är förbjudet att ge djur antibiotika i förebyggande syfte i Sverige.
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-01-25 kl. 19:11.
Citera
2025-01-25, 19:09
Medlem
Mjölk är väl mer för barn eller, har själv inte druckit mjölk på 50 år minst, vatten går fint.
Citera
2025-01-25, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ligger här och dricker sockerfri sojamjölk från Aldi. Det är inget jag vanligtvis köper, men jag ville ha något att doppa havreflan i och vanlig mjölk undviker jag.

Hur ser det ut i Sverige idag? Är det mesigt att dricka sojamjölk?

Är sojamjölk något man hittar i vanliga familjers kylskåp eller är det något som bara fjollor håller på med (som det brukade vara innan)?

Lika fjolligt som det är att dricka mjölk från en annan arts tuttar.

Skulle väl säga att det isåfall faktiskt är mindre fjolligt att dricka havre eller sojamjölk än att äta/dricka mjölkprodukter som kommer från en annan mammas tuttar.

Kroppen slutar spjälka/tillgodogöra sig mjölk efter cirka 3års ålder.
Så det är bara för bebisar.

Största delen av jordens befolkning tål inte ens mjölk så.
Citera
2025-01-25, 19:13
Medlem
Loreias avatar
Hellre än soy boy än en dairy fairy, samt det är fan märkligt med vuxna män som dricker mjölk annat än i kaffet
Citera
2025-01-25, 19:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ligger här och dricker sockerfri sojamjölk från Aldi. Det är inget jag vanligtvis köper, men jag ville ha något att doppa havreflan i och vanlig mjölk undviker jag.

Hur ser det ut i Sverige idag? Är det mesigt att dricka sojamjölk?

Är sojamjölk något man hittar i vanliga familjers kylskåp eller är det något som bara fjollor håller på med (som det brukade vara innan)?
Den enda gången det är acceptabelt med att dricka mjölk av någon sort när man lämnat mellanstadiet, är i kaffet.
Citera
2025-01-25, 19:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Soja är en östrogenantagonist, d.v.s det minskar effekten av östrogen. Alkohol däremot innehåller potenta fytoöstrogener.
Citera
2025-01-25, 19:15
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Lägre testosteronhalt är priset man får betala, men de 2500
svenskar som möter döden i form av prostatacancer varje
år och de ytterligare 10000 som tvingas leva ett halvt liv
med kateter och vidrig medicinering ångrar nog att de inte
kolkade sojamjölk.

Jag anser att det räcker gott med att dricka vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är en myt. Både män och kvinnor har östrogen och sojamjölk påverkar inte balansen av östrogen.

Nej, det är ingen myt att soja innehåller fytoöstrogener.
Det som är med soja är att majoriteten som säljs är gmo och besprutad skit man gott klarar sig utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in