Citat:
Ursprungligen postat av
Hejsvejs93
Hejsan!
Jag och några vänner har diskuterat febrilt och jag blev nyfiken på vad ni tänker. I början av en relation brukar ju två personer vara noga med allt från rakning till smink, kroppen ska vara o hyfsat skick och skägget ska gärna vara hanterbart.
Men….
Några månader/år in i relation tappar många det här, alltså blir inte utseendet viktigt.
Min kille har själv lite mage, men han är fortsatt noga med sitt utseende, jag lika så. Han kramar ofta på min rumpa och berättar hur mycket han älskar mina bröst och hur jag ser ut.
Men.. för många avtar detta? Hur viktigt är egentligen utseendet? Ni som har partner som faktiskt har kanske gått upp en del i vikt och glömt bort sig själva, ser ni på samma sätt på partnern eller går detta ut över sexliv m.m?
Inget svar är dumt! (Jag är inte utseendefixerad)
Det är inte bara en detalj som styr.
Det som du säger är att ni fått pyspunka i relationen, ni har fått en "relation" och glömt bort att prestera då ni fastnat i lugnet och kravlösheten. Man kanske skulle kunna "kommunicera" lite vad man vill i livet framöver så kanske man kommer varandra närmare på köpet och gör lite mer saker för varandra än att gå ner sig.
Om personen är sjuk eller sjuk i huvudet tror jag dock inte att det finns en lösning då en önskan till förhållandet eller betydelsen av det är sköljd i dunkel av egot. Den som börjar slappa med hygien och andra saker har ofta mer gömt i garderoben än att det skulle vara dennes partners fel.