• 1
  • 2
2025-01-25, 23:49
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Såg en märklig sak på instagram, och var tvungen att kolla upp. Regina Lund sa sig ha blivit bestulen på konst för 91 miljoner när hon åkte tåg. Polisen lyckades lokalisera väskorna de transporterades i.

Vad var det för konst? Jo, de var hennes egna verk hon själv skapat, och även själv värderat.

Är detta bara en plojgrej, för att visa hur skev konst branschen är? Eller en kul sak för instagram?
För man måste ju ändå ge henne att det skulle vara en utmärkt trolling om det blev något mera av detta.

https://www.hant.se/noje/regina-lund...joner/10566388
2025-01-25, 23:54
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Såg en märklig sak på instagram, och var tvungen att kolla upp. Regina Lund sa sig ha blivit bestulen på konst för 91 miljoner när hon åkte tåg. Polisen lyckades lokalisera väskorna de transporterades i.

Vad var det för konst? Jo, de var hennes egna verk hon själv skapat, och även själv värderat.

Är detta bara en plojgrej, för att visa hur skev konst branschen är? Eller en kul sak för instagram?
För man måste ju ändå ge henne att det skulle vara en utmärkt trolling om det blev något mera av detta.

https://www.hant.se/noje/regina-lund...joner/10566388

Förutom din ytterst trovärdiga källa så rapporterar "Stoppa Pressarna" samt "Allt om kungligt" om den djupt tragiska tragedin.

Jävla clickbait tråd.
Igår, 00:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Här såldes en av hennes målningar för under utropet, slutsumma 2800kr.
Det blir många tavlor hon måste haft i väskorna om hon ska komma upp i 91 miljoner.

https://www.metropol.se/auktioner/va...D3978529FA7%7D

Jag kan också måla en tavla värd 100 miljoner om jag får värdera den själv🤣😂
Denna kärring är verkligen en idiot från topp till tå.
Igår, 00:13
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Förutom din ytterst trovärdiga källa så rapporterar "Stoppa Pressarna" samt "Allt om kungligt" om den djupt tragiska tragedin.

Jävla clickbait tråd.

Vad är det som är del i den? Det står ju till och med i trådstarten att det är hennes egna utsaga.

Och det framgår väl ändå ganska tydligt att min teori är att detta inte är en seriös värdering?
Igår, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Här såldes en av hennes målningar för under utropet, slutsumma 2800kr.
Det blir många tavlor hon måste haft i väskorna om hon ska komma upp i 91 miljoner.

https://www.metropol.se/auktioner/va...D3978529FA7%7D

Jag kan också måla en tavla värd 100 miljoner om jag får värdera den själv🤣😂
Denna kärring är verkligen en idiot från topp till tå.

Nån måste ha tyckt synd om kärringen.
Igår, 00:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nån måste ha tyckt synd om kärringen.

Har man konst värd 91 miljoner och kronofogden efter sig så låter det lite knepigt.

Tavlan var inte vacker men säkert någon person på samma nivå som Regina som ser ett klipp och hoppas värdet ska öka men tyvärr tror jag inte det.
Igår, 00:31
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Vad är det som är del i den? Det står ju till och med i trådstarten att det är hennes egna utsaga.

Och det framgår väl ändå ganska tydligt att min teori är att detta inte är en seriös värdering?

Jag la ingen värdering kring hennes värdering.
Allas vår högt älskade och djupt vördade Hennes Kungliga Hollywood Höghet Gunilla Persson påstår att hennes ben är försäkrade till 1 miljon $. Annat trams jag inte går på.

Jag ifrågasätter alltså trovärdigheten kring att saken ens har skett, förstår du nu?
Samt anser att du skapat en click bait tråd kring en icke fråga.
Igår, 00:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Finns det något som skulle köpa hennes konst för 91 miljoner så skulle det ju vara värd det. Men tror knappast någon skulle göra det.
Igår, 00:51
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Finns det något som skulle köpa hennes konst för 91 miljoner så skulle det ju vara värd det. Men tror knappast någon skulle göra det.
Blir den inte värd 91 miljoner då? Tjuven kan ju tälja guld och sälja den på Bukowskis och få mer än vad hen som sålde bananan som var fastnålad.

Själva konsten är ju den att det är den som Regina lund blev bestulen på och att den blivit värderad och därav är konsten skapad.

Bara att slå till eller varför inte en banan bara?
Igår, 00:52
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Det som är fel är att du postade i fel forum.
Kändisskvaller hade platsat bättre när man inte vet något om saken och endast skvallerpress uttalar sig.
Igår, 03:04
Medlem
calvinclowns avatar
Ändå rolig. Jag har en tavla på mig själv här på väggen den hade jag också värderat högt om någon snott den
Igår, 06:22
Medlem
Daunies avatar
Men hallå? Har ni helt glömt bort Sjön?!
En av de bästa filmerna genom tiderna, utan tvekan!

Regina spelade huvudrollen i den!
Det känns fullt rimligt att hon blev så pass förmögen efter den filmen att hon nu rör sig med konst av den kalibern.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in