• 1
  • 2
Igår, 14:08
Medlem
67arigGubbes avatar
Vad är de för jävla hype kring detta? Så fort nåt nytt indiskt ställe slår upp dörrarna så svämmar det över av galna svenskar som älskar maten.

För några år sen när jag jobbade vart de lycka där de serverades tikka masala i lunchrestaurangen från alla kollegor mm..

Varför? Vad är grejen? Jag HATAR indisk mat det smakar skit och tikka masala luktar indisk svett!!

Är jag verkligen ensam om att hata indisk mat? Varför gillar alla maten?
Citera
Igår, 14:11
Avstängd
Maten är god.

Tyvärr använder de antibiotikakyckling och giftig genmanipulerad billig olja och gmo ris.
+ att det är för mycket olja så man mår dåligt efteråt.

Så man ska egentligen äta det där hemma av riktiga råvaror och inte från restauranger.
Citera
Igår, 14:13
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Okej okej.
Jag ska inte äta mer indisk mat.
Nöjd nu?

Det va inte frågan, håll dig till topic din indian.

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Maten är god.

Tyvärr använder de antibiotikakyckling och giftig genmanipulerad billig olja och gmo ris.

Så man ska egentligen äta det där hemma av riktiga råvaror och inte från restauranger.

Om de är giftigt, hur kommer de sig att indier lever tills de är 100+?
Citera
Igår, 14:17
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Smaken sitter i såsen.
Indisk mat är såsigast av all mat.
Citera
Igår, 14:18
Medlem
S.O.Stolps avatar
Grejen med indisk mat är att det är gott. Men inte fan svämmar det över av kunder när det öppnas ett nytt indiskt ställe. Öppnas det ens indiska restauranger längre?

I ditt svar, utgå inte från vad DU tycker om indisk mat eller hur det är i din hemby.
Senast redigerad av S.O.Stolp Igår kl. 14:29.
Citera
Igår, 14:20
Medlem
personligassistants avatar
Grejen är att hypen har en bilvit en hype. Indisk mat kan nog vara gott men färdigrätter finns på Willys. Samma sak med sushi och mycket annat. Kockarna vill också ha sina jobb kvar. Många lägger timmar och dygn på matlagning.
Citera
Igår, 14:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Det va inte frågan, håll dig till topic din indian.

Om de är giftigt, hur kommer de sig att indier lever tills de är 100+?

Nu hittar du ju bara på .

Medellivslängden i indien är mycket mindre än i sverige och det kommer gå ner för landet är så förorenat med gifter.
I indien sopar man bara bort kroppen vid trafikolycka och fortsätter trafiken.
Senast redigerad av Blatteman Igår kl. 14:24.
Citera
Igår, 14:25
Medlem
fnskls avatar
Indisk mat är nästan aldrig bättre än helt okej. Håller med ts om att det är överskattat. Men att folk skulle flockas till indiska restauranger känns överdrivet. Knappast mer populär än andra restauranger.
Citera
Igår, 14:28
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Vad är de för jävla hype kring detta? Så fort nåt nytt indiskt ställe slår upp dörrarna så svämmar det över av galna svenskar som älskar maten.

För några år sen när jag jobbade vart de lycka där de serverades tikka masala i lunchrestaurangen från alla kollegor mm..

Varför? Vad är grejen? Jag HATAR indisk mat det smakar skit och tikka masala luktar indisk svett!!

Chicken tikka masala, om du syftar på den, är en brittisk maträtt. Finns numera i Indien faktiskt, lite ironiskt.
Citera
Igår, 14:31
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Du har fel. Det är ingen hype kring indisk mat.
Indiska restauranger är inte mer översvämmade än andra fast nyöppnade restaureringar är ju ofta poppis i början i alla fall.
Det finns få indiska restauranger däremot en djävla massa sushiställen, thaiställen, pizzaställen, kebabställen, hamburgerställen etc.
Det kan naturligtvis finnas lokala avarter som t ex där du arbetar.
Stäng tråden och be alla indiska gästarbetare om ursäkt för ditt fientliga inlägg.
Citera
Igår, 14:33
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Maten är god.

Genmanipulerad mat är inte automatiskt sämre eller på något vis farlig att äta. Det som är dåligt med genmanipulerade grödor är att eftersom allt har samma genuppsättning blir det extremt känsligt för sjukdomar. Det betyder att en hel åker kan slås ut av ett angrepp då alla individer är kloner och lika känsliga.
Citera
Igår, 14:41
Medlem
OneTaps avatar
india food de varierar väldigt mycke mellan olika ställen. hittar du ett äkta authentic india food place då kommer dina smak lökar explodera o hamna i himmel riket. men sånna ställen e sällsynta i sverige :P bästa india food hittar man på gatan i fattiga städer i india tex jabalpur o slummen i mumbai. krävs dock stål mage för o inte bli mat förgiftad men smakerna dom e helt sinnes :P finns ett bra ställe som heter tamarind i sthlm oxå som e förmodligen den bästa india food i hela skandinavien va ja vet =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in