2025-01-27, 23:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InlagdLem
Håller nog med dig där. Dessutom, hade det varit en vegetarian hade det blivit ett ännu större ståhej och tydligt framgått i artikeln att hon är vegetarian.

Håller helt med. Hade hon varit vegetarian så hade det stått det 4-5 ggr i artikeln och hon hade upprepat: "Eftersom jag är vegetarian...", "Som vegetarian blir jag...", "Jag och min man är ju vegetarianer. Nämnde jag det?"

Men nu står det att hon köpte en köttbit istället:
"– Man blev ju inte direkt sugen på kyckling efter det där. Jag köpte en köttbit i stället, säger hon."
Citera
2025-01-27, 23:44
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
Det är kyckling? Fryst kyckling är OK då eller?
Du har inte varit i asien, det är tydligt

Asiater lever kvar i medeltiden .

Ska vi börja hänga grishuvuden och andra döda djur på ICA med tycker du?

Som sagt det är 2024 nu och inte under Gustav Vasas tid.
Citera
2025-01-27, 23:45
Medlem
Oj, lite speciellt minst sagt. Förstår att hon reagerade.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Ser nu att det hela bara är ett internt experiment, de är ej till salu. På så sätt kan de klara sig.

https://www.dagligvarunytt.se/i-buti...orad-kyckling/
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jodå, läser man artikeln så står det: "Man blev ju inte direkt sugen på kyckling efter det där. Jag köpte en köttbit i stället, säger hon."

Så ja, ett praktexempel på någon som har dåligt samvete för att hon bidrar till djurplågeri.
Du hade alltså rätt. Till mitt försvar har jag svårt för snyftartiklar (i synnerhet i AB) och läser dom följaktligen högst översiktligt.
Citera
2025-01-27, 23:46
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Asiater lever kvar i medeltiden .

Ska vi börja hänga grishuvuden och andra döda djur på ICA med tycker du?

Som sagt det är 2024 nu och inte under Gustav Vasas tid.

OK, 60% av Världens befolkning är kvar i medeltiden?
Säger ett och annat om dig.
Citera
2025-01-27, 23:47
Medlem
InlagdLems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller helt med. Hade hon varit vegetarian så hade det stått det 4-5 ggr i artikeln och hon hade upprepat: "Eftersom jag är vegetarian...", "Som vegetarian blir jag...", "Jag och min man är ju vegetarianer. Nämnde jag det?"

Men nu står det att hon köpte en köttbit istället:
"– Man blev ju inte direkt sugen på kyckling efter det där. Jag köpte en köttbit i stället, säger hon."

Precis! Plus att hon hade kontaktat fler medier än enbart Aftonbladet. Som sagt, det hade blivit ett riktigt ståhej.
Citera
2025-01-27, 23:49
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Halvt off topic, men om du ska grilla, går till affären och ska handla, väljer du att köpa grishals eller fläskkarré om priset är detsamma?
Väljer du rumpmuskler från dödad gris, eller skinka?

Jag har vuxit upp med en plastfarsa som kom från ett jordbruk. Hans bror hade grisar. Det hände att vi tog hem en halv gris i scanback och styckade den på köksbordet och frös in i påsar.

Min farmor köpte ofta hel kotunga och kokade den. Min pappa gillar grisfötter till julbordet.

Så nej, jag är inte så kräsen över vad du kallar delarna på djuret. Men det naturliga är ju att använda de ord som förekommer inom styckning och matlagning.
Citera
2025-01-27, 23:50
Medlem
Så om man inte tål att se maten så börjar man istället fotografera den och skicka till vänner samt media? Hon borde göra ett studiebesök på landet eller i ett slakteri. Okej, nu fick hon även lite uppmärksamhet!
Citera
2025-01-27, 23:51
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypto
OK, 60% av Världens befolkning är kvar i medeltiden?
Säger ett och annat om dig.

Nej jag tycker bara inte det hör hemma i ett civiliserat samhälle år 2025

Fine om man har så på gårdsförsäljningar och utomhusmarknader men i en livsmedelsbutik då blir det helt galet.

Tänk på att barn är med och handlar i butikerna ska vi skrämma våra barn?

Som sagt nu är det 2024 och inte medeltiden.
Citera
2025-01-27, 23:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Precis! Plus att hon hade kontaktat fler medier än enbart Aftonbladet. Som sagt, det hade blivit ett riktigt ståhej.

Ja det kanske rent av blivit ett ärende hos diskrimineringsombudsmannen. Vi vegetarianer måste också kunna handla på ICA utan att tvingas se döda djur.
Citera
2025-01-27, 23:53
Medlem
Kryptos avatar
Citat:

Eller kontaktade hon fler medier, men det var bara Aftonbladet som nappade?

Förstår inte problemet. Varför är man äcklad av att se hur råvaror faktiskt ser ut innan det hamnar i en plastförpackning? Må så vara kött från ko eller kyckling. Är det hängmörat så är det så det går till.
Gå till en köttrestaurang som hängmörar sitt eget kött, det är ofta kunden har möjlighet att se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in