• 1
  • 2
2025-01-27, 23:41
Medlem
Xer0s avatar
Så tidigare upplevde jag att jag hade en bra relation med min chef och att vi kunde chatta lite och vara lite casual om saker på jobbet.

Nu har han nästan helt slutat svara på mina meddelanden dock. Jag kan förstå att han är upptagen i möten och dylikt och kanske inte har tid att svara direkt. Men han svarar inte alls längre. Han ignorerar mig helt.

Känns inte jätteroligt inför lönesamtal mm.

Vad ska man göra kring detta? Är det bara att ignorera tillbaka och hoppas på det bästa?
Citera
2025-01-27, 23:54
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Så du chattar med chefen för att dra nytta av det på lönesamtalen?

Jag är företagare och avskyr när anställda blir rövslickare,

Jag är anställd och avskyr företagare som har någon enskild firma och skriver CEO på linkedin.

Med det sagt så är mina kollegor större rövslickare. Det är alltid ”ja det tycker jag också” när chefen går tvärt emot deras åsikter.
Citera
2025-01-27, 23:56
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag är anställd och avskyr företagare som har någon enskild firma och skriver CEO på linkedin.

Förstår verkligen inte - förklara gärna, tack.
Citera
2025-01-28, 00:16
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Så tidigare upplevde jag att jag hade en bra relation med min chef och att vi kunde chatta lite och vara lite casual om saker på jobbet.

Nu har han nästan helt slutat svara på mina meddelanden dock. Jag kan förstå att han är upptagen i möten och dylikt och kanske inte har tid att svara direkt. Men han svarar inte alls längre. Han ignorerar mig helt.

Vad ska man göra kring detta?
Han tycker väl att du inte är tillräckligt produktiv, du är på jobbet för att jobba. Inte sitta och chatta om en massa skit.
Många av dagens unga som nyss kommit ut i arbetslivet verkar inte fatta att man går till jobbet för att jobba.
Citera
2025-01-28, 00:21
Medlem
Att chatta på jobbet med sin chef är är väl inte vad man brukar göra. Chattar gör man på fritiden, inte på jobbet. Han har väl tröttnat, och tycker att det har blivit för mycket. Har du även skrivit privata saker?
Senast redigerad av Newton555 2025-01-28 kl. 00:30.
Citera
2025-01-28, 00:29
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Att chatta på jobbet med sin chef är är väl inte vad man brukar göra. Han har väl tröttnat, och tycker att det har blivit för mycket. Har du även skrivit privata saker?

Nej det är bara jobbrelaterade saker.
Ideer och sådant som kan förbättras.
Citera
2025-01-28, 00:31
Medlem
Citat:
Nej det är bara jobbrelaterade saker.
Ideer och sådant som kan förbättras.

Hur ofta händer detta per dag? Skriver och pratar du väldigt mycket? Då tycker han kanske att du är tröttsam.
Senast redigerad av Newton555 2025-01-28 kl. 00:37.
Citera
2025-01-28, 00:36
Medlem
Citat:

Vad ska man göra kring detta? Är det bara att ignorera tillbaka och hoppas på det bästa?

Jag hade en chef en gång som blev förändrad på ett liknande sätt, visade sig sedan att hans fru sen 25 år hade lämnat honom. Så jag tycker inte du ska oroa dig i onödan, kan bero på 100 olika saker.

Citat:
Att chatta på jobbet med sin chef är är väl inte vad man brukar göra. Chattar gör man på fritiden, inte på jobbet. Han har väl tröttnat, och tycker att det har blivit för mycket. Har du även skrivit privata saker?

Känns som att du inte riktigt förstår vad chatta på jobbet innebär.
Citera
2025-01-28, 00:43
Medlem
Jag vet vad chatta är. Men han tycker kanske att det har blivit för mycket, och därför drar han sig undan. Han har tröttnat.
Citera
2025-01-28, 00:45
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Hur ofta händer detta per dag? Skriver och pratar du väldigt mycket? Då tycker han kanske att du är tröttsam.

En till två gånger.
Ibland är det ju också relevanta frågor som han skiter i att svara på. Jag måste ju ändå fråga honom. Min teamlead brukar ju också alltid fråga mig ”har Bengt godkänt det där” och så får jag försöka få något svar av Bengt. Men det blir svårare för var dag som går.

Resultatet av det är att man hamnar i limbo mellan att göra det som behövs och en rädd teamlead som vill ha chefens godkännande för allting. Så då blir saker inte gjorda.

Ja jag borde väl sluta försöka få saker att hända och bara låta teamleaden ta det med chefen. De har ju möten varje vecka och han ska rapportera till honom. Så det är väl så det är tänkt kanske.

Problemet är att jag vill göra saker och vill ta initiativ. Jag borde bara sitta på min röv och vänta på order. Och kommer inga order så gör jag jag mina chores och stänger ned kl 17. Vem bryr sig om hur det går.
Senast redigerad av Xer0 2025-01-28 kl. 01:01.
Citera
2025-01-28, 01:10
Medlem
exoticspices avatar
Sitter ni i samma lokal får du gå in och prata med honom när han är på sitt rum för att få svar på en fråga direkt.

Att chatta tar extra onödig tid om han är upptagen med annat på datorn och måste avbryta för att svara dig. Han kanske har tröttnat på att bli avbruten.
Citera
2025-01-28, 03:23
Medlem
Citat:

Det finns troligtvis en TL för att chefen ska slippa just att kommunicera (och särskilt chatta) med er andra. Tyck vad du vill om det men låt chefen va, han har väl aldrig bett om dina förbättringstips? Och visar nu att du ska backa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in