Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Du saknar ju vett. Jag sa ju att Sveriges arbetslöshet är en av EUROPAS högsta. Varför säger den då något om Europa som helhet? En arbetslöshet på upp emot tio procent är långt ifrån rimlig. Det är ett arbetsmarkandsmässigt och samhälleligt haveri. Dessutom har vi noll tillväxt, sjuknande nyföretagande, som jag sa.
Jag ger dig fakta. Du bara häver ur dig snömos som svar. Är det någon som är tragisk så är det du.
Arbetslösheten ligger på 8% vilket inte är något större problem alls, en fullständigt godtagbar siffra. Om den sedan är större eller mindre än övriga Europas är givetvis helt irrelevant.
Alla länder har noll tillväxt då och då. De som tror att ett land behöver oavbruten tillväxt för att upprätthålla en stark ekonomi vet inte vad de pratar om. Särskilt inte då Sverige bevisligen ändå har en stark ekonomi.
Att nyföretagandet sjunker betyder inte att det inte är högt. Man kan naturligtvis inte heller kräva en ständig ökning på den fronten.
All den fakta du presentera vinklar du på helt irrelevanta sätt för att försöka få den till att betyda någonting helt annat än vad den verkligen betyder.
Antingen är du så korkad att du inte förstår hur fel ute du är med dina slutsatser, eller så ljuger du som en häst travar.
Jag gissar faktiskt på det förstnämnda.