Igår, 12:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Din argumentation blir verkligen inte bättre av att du fetar ditt underliga synsätt. Det är väl ingen "offerkofta" att ha synpunkter på hur trögt det går att förändra Sverige? För SD är medvetna om detta, men frustrerade, för de ser ju att det är bråttom. Så jag förstår inte ens vad du menar med "offerkofta" i det här sammanahanget.

Men du undviker hela tiden svaret på vilket alternativ du ser i politiken för att undvika ett svenskt haveri? Jag antar att du är på de rödgrönas sida? Tror du det kommer bli en handlingskraftig regering som tar tag i migrationsproblemen, stoppar gängen, får ned våldsbrottsligheten, om S ska regera tillsammans med V, MP och C? I så fall är du mer naiv än jag befarade.
Det verkar verkligen inte som om du ens lever i Sverige för du verkar inte veta och inte heller verkar du kunna läsa mina inlägg.

SD visste alla förutsättningar från början och de har direktkommunikation med regeringen. Ändå gick de ut och klagade på att utredningar gick långsamt. Typiskt offerkoftebeteende a la SD. Det är alltid de som är de utsatta enligt dem själva. Hur många utredningar blir egentligen klara i tid. SD visste men kunde inte förstå att även deras utredningar skulle ta längre tid.
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Citat:
Nej, det är inte det som har betydelse. Sprängningar, gängkrig och skjutningar på öppen gata gör mycket, mycket större skada i samhället, skapar rädslor, splittrar, sänker ekonomisk aktivietet, jämfört med fyllemord i någon lägenhet. Tänker du efter så hoppas jag du förstår det.
Än så länge har vi dock inte märkt av någon av de där sakerna, så så farliga kan våldsnivåerna inte vara. Än så länge är det bara enskilda individer som drabbas, inte samhället.
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det verkar verkligen inte som om du ens lever i Sverige för du verkar inte veta och inte heller verkar du kunna läsa mina inlägg.

SD visste alla förutsättningar från början och de har direktkommunikation med regeringen. Ändå gick de ut och klagade på att utredningar gick långsamt. Typiskt offerkoftebeteende a la SD. Det är alltid de som är de utsatta enligt dem själva. Hur många utredningar blir egentligen klara i tid. SD visste men kunde inte förstå att även deras utredningar skulle ta längre tid.
Du bara upprepar samma trams hela tiden, utan att ge ett enda konkret exempel på det du påstår. Inte heller svarar du på vad du vill ska hända eller vad ditt politiska alternativ är. Känns verkligen som du är en billig propagandist i syfte att svartmåla SD. Men som tur är gör du det inte särskilt bra!
Citera
Igår, 13:04
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Du bara upprepar samma trams hela tiden, utan att ge ett enda konkret exempel på det du påstår. Inte heller svarar du på vad du vill ska hända eller vad ditt politiska alternativ är. Känns verkligen som du är en billig propagandist i syfte att svartmåla SD. Men som tur är gör du det inte särskilt bra!
Känns som om du bor på en annan planet när du inte vill kännas vid detta. Alla vet om det utom du.
Svartmåla SD? Jag säger ju bara det som är sant till skillnad från du.
Citera
Igår, 13:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Än så länge har vi dock inte märkt av någon av de där sakerna, så så farliga kan våldsnivåerna inte vara. Än så länge är det bara enskilda individer som drabbas, inte samhället.
Jo, det är nog bara du som inte märker det. Det beror på var du befinner dig, i vilka kretsar du rör dig. Sen är det ju så att förändringar i samhället går ganska långsamt och folk har i regel dåligt minne och vänjer sig.

Men så klart finns en större rädsla i samhället, större splittring, större motstättningar. Det erkänner ju både politiker och forskare. Jag är också ganska säker på att den ekonomiska aktiviteten påverkas negativt. Sverige har ju länge stått och stampat ekonomiskt, med nolltillväxt och stigande arbetslöshet och det beror inte bara på räntorna, som tycks vara standardförklaringen bland "ekonomer". För vilken expert, vilket företag vill flytta sin verksamhet till Sverige när det finns så många bättre alternativ? Vem vill bli/vara företagare i Sverige när du när som helst riskerar att hotas till livet av utpressare?
Citera
Igår, 13:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Känns som om du bor på en annan planet när du inte vill kännas vid detta. Alla vet om det utom du.
Svartmåla SD? Jag säger ju bara det som är sant till skillnad från du.
Ändå har du inget exempel på det du hävdar. Och du svarar inte på vad ditt politiska alterntiv är. Verkligen seriöst av dig...
Citera
Igår, 13:12
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ändå har du inget exempel på det du hävdar. Och du svarar inte på vad ditt politiska alterntiv är. Verkligen seriöst av dig...
Politiskt alternativ? Var hittar du den diskussionen? Var det något du kom på nu för att undvika diskussionen?
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Citat:
Jo, det är nog bara du som inte märker det. Det beror på var du befinner dig, i vilka kretsar du rör dig. Sen är det ju så att förändringar i samhället går ganska långsamt och folk har i regel dåligt minne och vänjer sig.

Men så klart finns en större rädsla i samhället, större splittring, större motstättningar. Det erkänner ju både politiker och forskare. Jag är också ganska säker på att den ekonomiska aktiviteten påverkas negativt. Sverige har ju länge stått och stampat ekonomiskt, med nolltillväxt och stigande arbetslöshet och det beror inte bara på räntorna, som tycks vara standardförklaringen bland "ekonomer". För vilken expert, vilket företag vill flytta sin verksamhet till Sverige när det finns så många bättre alternativ? Vem vill bli/vara företagare i Sverige när du när som helst riskerar att hotas till livet av utpressare?
Sverige rankas som ett av de bästa länderna i världen att starta företag i, vilket inte är konstigt då svensk företagsamhet blomstrar.

Om rädslan har ökat så beror det bara på att tidningsrubrikerna har blivit värre, inte på att samhället har blivit farligare, för det har det inte.

Större splittring och motsättningar? Ja, en femtedel av svenskarna har ju köpt SD:s populistiska utspel, vilket såklart är negativt för samhället. Men detta måste ändå betraktas som ett övergående problem.

Nej, det är rätt uppenbart att du försöker att förstora upp problemen kraftigt.
Citera
Igår, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Finns väl drygt 190 länder som är närmre inbördeskrig än Sverige så nja, vi är inte särskilt nära.
Så kul att sossar alltid vill att man ska jämföra Sverige med Kongo och annan skit.
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Sverige rankas som ett av de bästa länderna i världen att starta företag i, vilket inte är konstigt då svensk företagsamhet blomstrar.

Om rädslan har ökat så beror det bara på att tidningsrubrikerna har blivit värre, inte på att samhället har blivit farligare, för det har det inte.

Större splittring och motsättningar? Ja, en femtedel av svenskarna har ju köpt SD:s populistiska utspel, vilket såklart är negativt för samhället. Men detta måste ändå betraktas som ett övergående problem.

Nej, det är rätt uppenbart att du försöker att förstora upp problemen kraftigt.
Jag antar att det är därför Sverige står och stampar ekonomiskt, har en av europas högsta arbetslöshet, som dessutom är i stigande och fallande nyföretagande?

Det är väldigt uppenbart att du försker förminska problemet. Du känns som en svensk upplaga av "Bagdad-Bob", vilket naturligtvis är mest tråkigt för dig själv.
Senast redigerad av Karman Igår kl. 14:24.
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Politiskt alternativ? Var hittar du den diskussionen? Var det något du kom på nu för att undvika diskussionen?
Ja, det enda du gör är att klaga på och anklaga SD, utan att exemplifiera. Om du nu är så kritisk till SD, vad är det du vill uppnå? Snabbare utredningstider? Att sossarna ska styra med MP och V i hasorna? Berätta!
Citera
Igår, 14:35
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ja, det enda du gör är att klaga på och anklaga SD, utan att exemplifiera. Om du nu är så kritisk till SD, vad är det du vill uppnå? Snabbare utredningstider? Att sossarna ska styra med MP och V i hasorna? Berätta!
Jag tänker inte sänka mig till din nivå på att snurra runt i en massa nya frågeställningar. Jag ser att du gick in och skönmålade SD och att du uppenbart inte såg TV-debatterna eller intervjuer i public service eller för den delen referat av desamma. Kanske förträngde du dem allihopa eller tittade du bara på Riks. Det är ditt problem. Diskussionen avslutad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in