• 1
  • 2
2025-01-28, 15:35
Medlem
Diskutera gärna hur viljan finns hos gemene man
Jag känner personligen att jag är högst tveksam
2025-01-28, 15:42
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Är också högst tveksam till om det är värt det, men i slutändan så står man nog där med bössan i hand.
2025-01-28, 15:45
Medlem
elmhedens avatar
Definiera Sverige.
2025-01-28, 15:49
Medlem
Min generation är inte uppväxta med den typen av mentalitet och vi behövde inte göra lumpen eller ens tänka på krig och försvar. Bortskämda och bekväma som fan, även jag. Det är nog väldigt få i den skaran som känner en vilja att försvara landet.
2025-01-28, 15:51
Medlem
Vi har ju väldigt många potentiella hot inom Sveriges gränser som aldrig skulle ta svenskarnas sida om en konflikt blossade upp. Där har vi den riktiga faran.
2025-01-28, 15:55
Medlem
supremanics avatar
Jag tror jag stannar hemma och vaktar så att Ahmed och de 40 rövarna ni bjudit in inte plundrar mitt hem och våldtar mina husdjur istället.
2025-01-28, 15:58
Medlem
Klandalfs avatar
Som en del i en reguljär armé? Tveksamt.

Som en del i en väpnad motståndsrörelse som avrättar medlöpare och femtekolonnare? Utan tvekan.
2025-01-28, 16:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Diskutera gärna hur viljan finns hos gemene man
Jag känner personligen att jag är högst tveksam

Vi har ju monterat ned totalförsvarsplikten och Försvarsmakten har legat på sparlåga och varit väldigt liten som organisation under årtionden. Så för politikernas del har dom en befolkningen som varken kan eller vill försvara Sverige.

I ett krig mot Ryssland kan Sveriges flygvapen, Marinen (inklusive våra ubåtar) bekämpa ryska mål i och runt Östersjön tillsammans med NATO. Jag tror vi har stor förmåga att skydda östersjön, vilket i sig är en mycket viktig uppgift för NATO som helhet.

Jag är högst tveksam till att Ryssland skulle invadera Sverige däremot kan Gotland och samtliga våra militära baser räkna med Rysk beskjutning om tredje världskriget skulle bryta ut. Dvs storskaligt krig mellan NATO och andra nationer i världen inklusive Ryssland.

Personligen har jag inte tänka kriga i något krig, utan kommer agera som en råtta, dvs lämna det sjunkande skeppet om en sådan situation uppstår.
Senast redigerad av Hegamon 2025-01-28 kl. 16:08.
2025-01-28, 16:06
Medlem
Av vilken anledning skulle män vilja försvara Sverige???

Enligt statsreligionen feminismen så är kvinnor lika kapabla och myndiga som män, faktiskt oftast bättre säger dom, så först när 95% av kvinnor mellan 20-40 gjort lumpen och står redo med gevär i handen och grönmålade ansikten, så reser jag mig ur soffan.

Män har gjort sitt under krigen de senaste 2.000 + åren, nu är det starka självständiga kvinnors tur. Kvinnor som behöver män "som en fisk behöver en cykel".

De konservativa pösmunkarna kan först se till att fixa tillbaka de kvinnliga kvinnorna, som gladeligen städar, lagar mat, och leende föder 2+ barn åt endast en man i sitt liv, om de förväntar sig att incel män ska offra liv och hälsa i beskydd av kvinnor, och förrädare till politiker. Det vore en bra början, en signal till incel män (en snabbt växande grupp) att de förtjänar något litet i utbyte för sin lojalitet.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-01-28 kl. 16:16.
2025-01-28, 16:12
Medlem
salastasis avatar
Sveriges sak är inte Finlands huvudvärk.
2025-01-28, 16:17
Medlem
Absolut inte. Varför skulle någon ha viljan att försvara ett land som låter kriminella göra som dom vill? Och råkar dom bli tagna av polis får de inga straff.
2025-01-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Absolut inte. Varför skulle någon ha viljan att försvara ett land som låter kriminella göra som dom vill? Och råkar dom bli tagna av polis får de inga straff.

Vi kan ju hoppas att dom kriminella vill försvara Sverige för bomber och vapen verkar dom ha gott om
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in