2025-01-28, 21:33
Medlem
Schedrevkas avatar
Hej, jag funderar på en lägenhet som ligger i Västertorp. Själv har jag absolut ingen koll på hur området är, och vill gärna höra andras åsikter om det.

Är det påväg uppåt eller neråt i kvalitet, eller står det still?

Är det tryggt/otryggt?

Är det samma "hipster"-känsla som i närliggande Hägerstensåsen/Midsommarkransen?

Alla tankar och erfarenheter uppskattas!
Citera
2025-01-28, 21:42
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag skulle vilja påstå att Västertorp är ett helt ok område trots att det ligger lite väl långt ut på tunnelbanelinjen (enligt mig). Tråkigt och grått centrum.

En del alkoholister och pundare pryder gatubilden men det är sådant som man får räkna med i en stad som Stockholm.

Västertorp är inte lika hippt som det närliggande området Midsommarkransen, vilket lägenhetspriserna på Hemnet skvallrar om. Men det kanske finns potential, det var nog få som trodde att ett område som Bagarmossen skulle bli så pass genitrifierat som det i dagens läge är.
Citera
2025-01-28, 21:55
Medlem
biljardballes avatar
Västertorp, du vet, det är som... som... ja, det är som om nån tog en bit betong och slängde in lite träd här och där. Husen står där... bara står där, som nån glömt dom, fattar du?
Och så går folk runt och... och glor på sina jävla telefoner hela tiden.
Dom har... dom har en tunnelbana där, tror jag... eller... vänta... jo, det är där, för fan. Västertorp. Skit samma. Jag var där en gång... eller kanske två... fan vet.
Citera
2025-01-28, 22:33
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Västertorp, du vet, det är som... som... ja, det är som om nån tog en bit betong och slängde in lite träd här och där. Husen står där... bara står där, som nån glömt dom, fattar du?
Och så går folk runt och... och glor på sina jävla telefoner hela tiden.
Dom har... dom har en tunnelbana där, tror jag... eller... vänta... jo, det är där, för fan. Västertorp. Skit samma. Jag var där en gång... eller kanske två... fan vet.
Det där var fan i mig på spiken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in