• 1
  • 2
2025-01-29, 20:27
Medlem
rovmuns avatar
Trots att jag har en tydlig “Ingen reklam”–skylt på min brevlåda, får jag ändå reklam ibland. Någon enstaka gång kan jag acceptera som ett misstag från en reklamutdelare, men vissa företag verkar skita fullständigt i skylten. Det handlar oftast om lokala företag som trädfällare, däckbytare eller pizzerior, och de återkommer 2–3 gånger per år. Antingen har de egna utdelare eller så anlitar de någon som struntar i reglerna.

Jag har försökt ringa och mejla dessa företag, men det är som att prata med en vägg. De skyller på någon underleverantör eller praktikant och tar inget ansvar.

Hur får jag dem att sluta? Finns det något sätt att jävlas tillbaka, typ returnera reklamen så att de måste hämta ut den? Jag minns att det gjordes mot något parti en gång.

Har någon haft samma problem och hittat en effektiv lösning?

Edit : reklamen är inte adresserad
Senast redigerad av rovmun 2025-01-29 kl. 21:01.
Citera
2025-01-29, 20:33
Medlem
Är det privat eller som juridisk person, jag får till den juridiska personen (adresserad) kan tänka mig att det är olika "regler" liksom vid ångerrätten.
Senast redigerad av tjanska 2025-01-29 kl. 20:37.
Citera
2025-01-29, 20:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Trots att jag har en tydlig “Ingen reklam”–skylt på min brevlåda, får jag ändå reklam ibland. Någon enstaka gång kan jag acceptera som ett misstag från en reklamutdelare, men vissa företag verkar skita fullständigt i skylten. Det handlar oftast om lokala företag som trädfällare, däckbytare eller pizzerior, och de återkommer 2–3 gånger per år. Antingen har de egna utdelare eller så anlitar de någon som struntar i reglerna.

Jag har försökt ringa och mejla dessa företag, men det är som att prata med en vägg. De skyller på någon underleverantör eller praktikant och tar inget ansvar.

Hur får jag dem att sluta? Finns det något sätt att jävlas tillbaka, typ returnera reklamen så att de måste hämta ut den? Jag minns att det gjordes mot något parti en gång.

Det är väl direktreklam
Citera
2025-01-29, 20:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Adresserad reklam får du ändå.
Citera
2025-01-29, 20:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Trots att jag har en tydlig “Ingen reklam”–skylt ...
Hur ser din brevlåda ut. Kan det vara så att när brevlådan öppnas (han kanske öppnar flera på en gång) så är "ej reklamskylten" utom synhåll?
Citera
2025-01-29, 20:53
Medlem
proconsuls avatar
Du får reklam 2-3 ggr om året och du upplever det som ett problem? Har du ingen soptunna?
Citera
2025-01-29, 21:04
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Är det privat eller som juridisk person, jag får till den juridiska personen (adresserad) kan tänka mig att det är olika "regler" liksom vid ångerrätten.

Privat och grannen fått samma sak så ingen slump

Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Det är väl direktreklam

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Adresserad reklam får du ändå.

Det är oadresserad

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hur ser din brevlåda ut. Kan det vara så att när brevlådan öppnas (han kanske öppnar flera på en gång) så är "ej reklamskylten" utom synhåll?

Skylten är tydlig och syns även om man öppnar brevlådan den är underkant.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du får reklam 2-3 ggr om året och du upplever det som ett problem? Har du ingen soptunna?

Frågan varje företag 2-3 ggr i per år och sen är det kanske 4-5 st det är snarare en gång i månaden men oavsett har jag skylten uppe för att jag just ska slippa detta oavsett om det är en gång i veckan eller en gång per år
Citera
2025-01-29, 21:14
Medlem
hör av dig till och klaga hos företaget som delar ut reklamen bara. inte svårare än så.
Citera
2025-01-29, 21:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Ha ha ha tänker direkt på Örjan Lax!
Citera
2025-01-29, 21:50
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Dessutom är ju tidningspapper alltid bra att ha hemma.
Citera
2025-01-29, 22:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Edit : reklamen är inte adresserad
Jag har också en "Ingen reklam"-skylt men får trots allt reklam runt 5 ggr per år. Jag ser inte detta som ett problem.
Citera
2025-01-29, 22:38
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uno72
hör av dig till och klaga hos företaget som delar ut reklamen bara. inte svårare än så.
Vet inte om du läste hela inlägget men har redan ringt och mailat flera gånger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in