• 3
  • 4
Igår, 15:56
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom riktiga utdelarna som jobbar tex åt SDR bryr sig definitivt om skyltarna då dom får kicken om dom inte gör det och folk rapporterar det till arbetsgivaren, dom som struntar i det delar sannolikt ut direkt åt företaget.
Det är ju fortfarande en klen tröst för TS med flera att det finns riktiga utdelare i landet som bryr sig om honom. Jag tycker också synd om honom. Men det hjälper ju som sagt inte TS. Om din poäng inte är att TS borde flytta till en region där utdelarna bryr sig.

Han får väl helt enkelt sätta upp en övervakningskamera vid brevlådan. Det får man inte göra hur som helst om det inte är på hans egen tomt. Men man får inte dela ut reklam heller lite som man vill. Så det är väl en balansgång vad man är beredd att göra för att slippa reklam. Skyltarna hjälper ju bevisligen inte TS.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
De flesta brevbärare är från annat land och kan tyvärr inte alltid läsa eller förstå ”ej reklam” skyltar.
Citera
Igår, 16:48
Medlem
Du kan göra en anmälan till NIX-nämnden

https://www.hallakonsument.se/konsum...onskad-reklam/
Citera
Igår, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De flesta brevbärare är från annat land och kan tyvärr inte alltid läsa eller förstå ”ej reklam” skyltar.

Nej det är de inte.
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Mängden blad dom får är baserat på hur många i deras distrikt som ska ha reklam, och utdelarna är tydligt tillsagda att INTE lägga i lådor med "ingen reklam", får dom klagomål på det så får utdelaren först en varning, sen blir dom av med uppdraget.

Ev överbliven reklam körs INTE på tippen/slängs av utdelaren, utan den går i retur, ie hämtas av reklam företaget (för mig iaf så hämtades den i samband med att nästa lass levererades) och räknas och om mängden returer pga "ingen reklam" blir för stor så minskas mängden som skickas ut till det distriktet (en viss mängd extra får man alltid för att säkerställa att det räcker åt alla som ska ha, tex täcka för för saker som skadade blad, om nån tagit bort sin "ingen reklam" skylt mm)

Det hela är väl beräknat då överflödig reklam kostar en massa pengar och dom har ganska bra koll på hur många hushåll varje distrikt består av..

Har tillräckligt med insikt för att veta att detta inte alltid är fallet. Både internt på dessa företag, sen är det ju bara att kolla i sin egen fucking brevlåda, har alltid haft en ”Ingen reklam tack!” skylt på varenda adress jag bott på, ändå pressas den full med reklam. Jag ser med egna ögon när de fyller den, jag och TS är inte de enda i Sverige med detta problem.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in