Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Mängden blad dom får är baserat på hur många i deras distrikt som ska ha reklam, och utdelarna är tydligt tillsagda att INTE lägga i lådor med "ingen reklam", får dom klagomål på det så får utdelaren först en varning, sen blir dom av med uppdraget.
Ev överbliven reklam körs INTE på tippen/slängs av utdelaren, utan den går i retur, ie hämtas av reklam företaget (för mig iaf så hämtades den i samband med att nästa lass levererades) och räknas och om mängden returer pga "ingen reklam" blir för stor så minskas mängden som skickas ut till det distriktet (en viss mängd extra får man alltid för att säkerställa att det räcker åt alla som ska ha, tex täcka för för saker som skadade blad, om nån tagit bort sin "ingen reklam" skylt mm)
Det hela är väl beräknat då överflödig reklam kostar en massa pengar och dom har ganska bra koll på hur många hushåll varje distrikt består av..
Har tillräckligt med insikt för att veta att detta inte alltid är fallet. Både internt på dessa företag, sen är det ju bara att kolla i sin egen fucking brevlåda, har
alltid haft en ”Ingen reklam tack!” skylt på varenda adress jag bott på, ändå pressas den full med reklam. Jag ser med egna ögon när de fyller den, jag och TS är inte de enda i Sverige med detta problem.