2025-01-30, 05:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
lokala butiken har vileda turbo smartmopp till rabatterat pris, jag vill ha en mopp som är enkel att vrida ur och kan absorbera iallafall ett halvt glas vätska, är den nåt å ha eller är det typisk tvshopgrej som ser bra ut på tv men i verkligheten är skräp?
https://www.youtube.com/watch?v=Q1UTi25s3dg

Alternativet är en svampmopp, skrubbar inte så bra men suger rejält med vätska och bara dra i en spak för att krama ur svampen över handfatet dessutom ingen platskrävande spann, handfatet duger som substitut.
/A.A
Senast redigerad av Arne.Anka 2025-01-30 kl. 05:35.
Citera
2025-01-30, 06:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
lokala butiken har vileda turbo smartmopp till rabatterat pris, jag vill ha en mopp som är enkel att vrida ur och kan absorbera iallafall ett halvt glas vätska, är den nåt å ha eller är det typisk tvshopgrej som ser bra ut på tv men i verkligheten är skräp?
https://www.youtube.com/watch?v=Q1UTi25s3dg

Alternativet är en svampmopp, skrubbar inte så bra men suger rejält med vätska och bara dra i en spak för att krama ur svampen över handfatet dessutom ingen platskrävande spann, handfatet duger som substitut.
/A.A

Ser ut som en gimmick.
Varför inte bara ha en vanlig Vileda där du snurrar runt och pressar bort vattnet själv? Alltså en gammal hederlig mopp.
Citera
2025-01-30, 06:22
Medlem
Vileda Turbo Smart-moppen är faktiskt en rätt populär och välfungerande produkt, inte bara en "tv-shop-grej". Den har en pedaldriven urvridningsmekanism som gör det enkelt att få ut överflödigt vatten utan att behöva använda händerna. Dess mikrofiberhuvud absorberar bra och kan hantera spills, inklusive ett halvt glas vätska, utan större problem.

Den största fördelen är just urvridningsfunktionen, som gör att du kan styra hur fuktig moppen ska vara. Dock kan hinken kännas lite plastig, och vissa upplever att vridningsmekanismen kräver lite träning för att få rätt fuktnivå.
Citera
2025-01-30, 06:41
Medlem
Vi har såna moppar i bostadsföreningens tvättstugor. Jag tycker att de är helt suveräna! Själva moppdelen tvättas i maskin på 30 grader när det behövs. Köp!
Citera
2025-01-30, 08:13
Medlem
När jag läste produktutveckling så var en tumregel att ju fler rörliga delar man har, ju mer förväntas det förkorta livslängden. Fast å andra sidan så slipper man trycka ner skaftet i urvridningssatsen så krokiga moppskaft kanske blir ett minne blott.
Senast redigerad av plainvanilla 2025-01-30 kl. 08:16.
Citera
2025-01-30, 08:36
Medlem
GregerMedeltids avatar
Jag har haft en sån mopp i snart 9 år, och jag tycker den fungerar väldigt bra. Själva mopphuvudet håller länge eftersom man kan tvätta det i tvättmaskinen då och då. Jag tror jag bara är inne på mitt andra eller tredje totalt.

Enda nackdelen är att själva maskineriet för centrifugen inte går att ta loss (i alla fall inte vad jag har märkt) så att hålla rent under är lite besvärligt.
Citera
2025-01-30, 19:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför inte bara ha en vanlig Vileda där du snurrar runt och pressar bort vattnet själv? Alltså en gammal hederlig mopp.
har en sån tycker den är lite krånglig speciellt som jag inte har en passande spann.
Citera
2025-01-30, 19:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
När jag läste produktutveckling så var en tumregel att ju fler rörliga delar man har, ju mer förväntas det förkorta livslängden. Fast å andra sidan så slipper man trycka ner skaftet i urvridningssatsen så krokiga moppskaft kanske blir ett minne blott.
Jo allt det där rörliga torde vara en svag punkt o andra sidan, en svampmopp har lite sånt också om än av enklare sort.

Just denna funktionen som lockar mig rätt mycke med svampmopp, spill ett glas dricka på golvet så är det bara torka o sen dra i spaken över handfatet.
https://youtu.be/ty4fb4BV39o?t=19
Citera
2025-01-30, 22:25
Medlem
Engångsmopparna är bäst, våt och torr.
Citera
2025-01-30, 23:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
har en sån tycker den är lite krånglig speciellt som jag inte har en passande spann.

Okej. Förstår.
Kanske även jag skulle testa moppen du frågar efter.
Citera
2025-01-31, 03:04
Medlem
killawifes avatar
Jag köpte en till min moster för hon hade ju sett reklamen och den skulle vara sååååå bra. Hon använde den en gång sen gick hon tillbaka till vanlig mopp.

Jag använder en sån här: https://www.kitchenlivingdining.com/...923.html?gQT=1

Jag tycker att den är bra men morsan hatade den.
Citera
2025-02-01, 19:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
tror jag skiter i o köpa en, totalt värdelös till nudlar

https://www.facebook.com/reel/2058463324614966
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem