• 1
  • 2
Igår, 10:58
Medlem
BananKlases avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-miljopartiet
Citera
Igår, 11:14
Medlem
Nej jag kan inte tänka mig att SD:are kommer taktikrösta på Liberalerna. Kanske några Moderater gör det.
Citera
Igår, 11:18
Medlem
Varför skulle SD.are stödrösta på ett parti som dom inte vill ska ingå i samma regering.
Självklart kommer ingen stödrösta på liberalerna.

Man kan vända på frågan, skulle liberalern kunna rösta på SD?. Blir svaret Nej, ja då blir svaret Nej på din frågeställning. Frågor på det?
Citera
Igår, 11:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
MP kommer tappa ännu mera nu när de till och med sagt att kärnkraften ska behållas och kanske till och med byggas ut.

Själv kommer jag rösta på SD nästa val igen om inget jävligt konstigt sker. Liberalerna är inget parti de på högersidan egentligen har någon nytta av då de bara förstör men visst, de har några röster som kan bli avgörande om de nu ens når över 4% spärren.

Det bästa hade varit om MP, C och L går under 4% och försvinner helt.
Senast redigerad av Vit-Brandbil Igår kl. 11:23.
Citera
Igår, 11:22
Medlem
De har ju inte klargjort än om de kan komma att hellre bli del av team Maggan än att stödja en regering med SD. Vilket gör att en stödröst på L inte är en garant för en blå regering. Jag stödröstade på dem förra valet men är ytterst tveksam till det nu. Dock är jag inte sdare
Citera
Igår, 12:13
Medlem
Jag taktikröstade på L i förra valet trots att jag normalt skulle rösta på SD. Kan tänka mig göra det igen om L inte uppenbart kommer att åka ur riksdagen, men jag väntar till valdagen för att fatta mitt beslut.

Misstänker dock att den stora WT-falangen av SD aldrig skulle tänka sig att rösta på L eftersom de är så svartvita i sitt tänkande.
Citera
Igår, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-miljopartiet

Det tror jag knappast. De ligger alltför långt ifrån deras politik.
Citera
Igår, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
MP kommer tappa ännu mera nu när de till och med sagt att kärnkraften ska behållas och kanske till och med byggas ut.

Själv kommer jag rösta på SD nästa val igen om inget jävligt konstigt sker. Liberalerna är inget parti de på högersidan egentligen har någon nytta av då de bara förstör men visst, de har några röster som kan bli avgörande om de nu ens når över 4% spärren.

Det bästa hade varit om MP, C och L går under 4% och försvinner helt.

Inte en chans att MP och C hamnar under 4 %. C klarar sig själva - oavsett missnöjet med Demirok. MP kommer få stödröster från sossar, precis som KD får stödröster från moderater och klarar därmed spärren. Tror snarare att omsvängningen i kärnkraftsfrågan kommer generera fler stödröster till MP. L ser det sämre ut för. Kommer vara svårt få tillräckligt med stödröster, då moderater som vill stödrösta hellre röstar på KD. Dock misstänker jag att de kommer klara sig ändå på något sätt.
Citera
Igår, 12:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Inte en chans att MP och C hamnar under 4 %. C klarar sig själva - oavsett missnöjet med Demirok. MP kommer få stödröster från sossar, precis som KD får stödröster från moderater och klarar därmed spärren. Tror snarare att omsvängningen i kärnkraftsfrågan kommer generera fler stödröster till MP. L ser det sämre ut för. Kommer vara svårt få tillräckligt med stödröster, då moderater som vill stödrösta hellre röstar på KD. Dock misstänker jag att de kommer klara sig ändå på något sätt.

Man måste väl få drömma lite men håller med dig, det kommer inte att ske. Alla partier som finns där kommer säkerligen finnas där om två år också.
Citera
Igår, 13:33
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
Igår, 17:06
Medlem
Däremot har ju KD ingen egen politik längre. Kanske de som röstar på KD kunde hoppa över till M eller SD. Så slipper vi Ebba om KD faller ur.
Citera
Igår, 17:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troligtvisfel
Däremot har ju KD ingen egen politik längre. Kanske de som röstar på KD kunde hoppa över till M eller SD. Så slipper vi Ebba om KD faller ur.

Ebba är ju den enda som är bra i KD. Förutom ungsdomsförbundet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in