• 1
  • 2
Igår, 19:46
Medlem
flashbackdasens avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...det-fria-ordet

Citat:
Anne Lagercrantz, SVT:s vd, är mycket kritisk till SD-ledaren Jimmie Åkessons angrepp mot TV4:s avslöjanden om trollkonton. Hon menar att Åkessons utspel misstänkliggör de fria medierna.

– Det är hutlöst, säger hon i kvällens 30 minuter.

-----

I 30 minuter säger SVT-chefen att Åkessons uttalande skadar det fria ordet.

– När Jimmie Åkesson dömer ut och misstänkliggör TV4:s granskning så misstänkliggör han fria medier.

Anne Lagercrantz utvecklar vidare.

– Man får gärna ha synpunkter på hur saker är gjorda och varför men här står jag för att han undergräver det fria ordet, säger Lagercrantz.

Ska verkligen SVT ta ställning och attackera specifika politiska aktörer?
Ska de ta ställning mot folkvalda politiker på detta sätt?
Är det inte extrem inställning att hävda att om man misstänkliggör en medioker och partisk granskning så "undergräver man det fria ordet"? På vilket sätt undergrävs det fria ordet?
Citera
Igår, 19:57
Medlem
"Avslöjandet" av trollfabriken var extremt överdrivet och det enda man visade var några satirbilder från SD-kopplade konton och man blossade upp det som största politiska skandalen i svensk historia, bara månaden innan ett viktigt val.

Glasklar påverkansoperation från TV4 och Åkesson gjorde helt rätt. Valrörelsen blev att handla om anonyma konton och "trollfabriker" i stället för viktiga frågor som faktiskt betyder något för vanligt folk. Precis som TV4 ville.
Citera
Igår, 19:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...det-fria-ordet

Ska verkligen SVT ta ställning och attackera specifika politiska aktörer?
Ska de ta ställning mot folkvalda politiker på detta sätt?
Är det inte extrem inställning att hävda att om man misstänkliggör en medioker och partisk granskning så "undergräver man det fria ordet"? På vilket sätt undergrävs det fria ordet?

Blir SD attackerat så är det väl självklart att de måste få försvara sig. Vad menar hon att han skulle göra? Hon verkar ju vara ett riktigt klappmongo.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Ännu en kärring med för mycket makt under pattarna. Hade detta inte blossats upp som att det gällde liv och död hade han förmodligen inte nämnt något.
Det var satir, skämt, tramskonton.

Men eftersom "etablerade medier" tappar folks intresse mer och mer för var dag som går, dels för att man vägrar skriva sanningar, så måste dessa skvallerblaskor hittapå 'click-bait' rubriker.
Citera
Igår, 20:09
Medlem
Lifeisnows avatar
Och en sån idiot betalar vi för...lägg ner SVT
Citera
Igår, 20:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Så man får inte kritisera dessa heliga kossor som tror de är opartiska? Nu behöver ju inte ens TV4 vara det. Kritiken handlade ju mest om att man riktade in sig just på ju SD när det redan fanns bevis på att Sossarna tex hade en mycket större "trollfabrik" på nätet.
Citera
Igår, 20:24
Medlem
Jag säger bara ”En vanlig dag i Malmö”

Citera
Igår, 20:31
Medlem
AppleIntelligences avatar
Man ska inte döma folk på utseendet MEN, kunde de inte hittat en kärring som inte ser ut som en totalt rabiat vänsterdemon?
Citera
Igår, 20:31
Medlem
Hur kom man in på detta ämne, det bör väl vara kritik mot SVT det bör handla, visst SD är kritisk men varför älta detta gamla ämne istället för att förklara deras uppdrag och anledning till SDs kritik?
Skall kolla senare.
Citera
Igår, 21:01
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
"Avslöjandet" av trollfabriken var extremt överdrivet och det enda man visade var några satirbilder från SD-kopplade konton och man blossade upp det som största politiska skandalen i svensk historia, bara månaden innan ett viktigt val.

Glasklar påverkansoperation från TV4 och Åkesson gjorde helt rätt. Valrörelsen blev att handla om anonyma konton och "trollfabriker" i stället för viktiga frågor som faktiskt betyder något för vanligt folk. Precis som TV4 ville.

"Satirbilder?" Trollfabriks-avslöjandet visade att vi har ett politiskt parti i Sveriges riksdag som indoktrinerar ungar och andra lättpåverkade idioter på nätet med desinformation, så till den grad att rikets säkerhet hotas. Snacka om inhemsk terrorism. Ja, det var en skandal och är det fortfarande.
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
"Satirbilder?" Trollfabriks-avslöjandet visade att vi har ett politiskt parti i Sveriges riksdag som indoktrinerar ungar och andra lättpåverkade idioter på nätet med desinformation, så till den grad att rikets säkerhet hotas. Snacka om inhemsk terrorism. Ja, det var en skandal och är det fortfarande.

Jag kan inte för mitt liv erinra mig ha sett en värre slingerbult än denne adelsdam, snacka om politruk.

Skandal säger du, en västanvind skulle jag säga jämfört med Socialdemokraternas lotteribedrägerier. Eller hur?
Citera
Igår, 21:26
Medlem
Att vi ens har den här diskussionen idag tänker jag beror på att SVT inte förde fram mer konkreta bevis och exempel. Det blev mest insinuationer av det hela.

Jag tycker att SVT gjort ett dåligt grundarbete som inte skulle hålla i en rättegång, man måste lära journalisterna att göra sitt jobb ordentligt och det märks så tydligt i alla nyheter att det är sällan något gräv sker.

Sedan så är det väl så att alla partier har sina politiska vildar, politiker och inte minns väljare som gärna vill föra fram sin politiska agenda och manipulera samhället. Alltså jag tänker att alla partier håller på sådär.

Även massmedia när de skriver artiklar och bevakar händelser har sin egen politiska agenda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in