Jag tror att jag har besökt de flesta av dem, vi pratar ju ändå om Västerås, inte stor-Stockholm.
Mina premisser (förutsättningar), de ska kunna servera olika former av spett som är kolgrillade. Det ska finnas lite olika sorters Meze framme och gärna ha någon form av linssoppa, som Niskena eller någon annan variant.
Som sagt, med eventuell brasklapp att jag kan ha missat något ställe, vad tycker ni om min ranking och hur skulle ni i stället ranka dem?
1) Marin Kolgrill, Malmaberg
2) Ye Habibi, vid Saluhallen Slakteriet
3) Elma Steakhouse, gamla VLT-huset
Jag träffade vår kära kampsportsprofil "Ekim" (kastat om bokstäverna) på bussen, han hade Marin som klar etta, jag har nyligen blivit ganska imponerad av Ye Habibi, framför allt så gör de en fantastiskt bra tabbouleh och har även en bra toum framme. Elma har jag bara besökt en gång, mycket bra grillat men det saknades röror till "proteinet", dvs, rörorna var slut och då blev ju själva rätten lite torr.
Vilka har jag missat, jag känner på mig att jag har missat någon jag egentligen tycker om.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!