Idag, 11:30
Medlem
swimp78s avatar
Finns det nån Ai-tjänst, betal eller öppen där chatboten minns ens konversationer och de önskemål och fakta man lägger in i dem.
Och som kan hantera url: er
T ex att om jag ger den en url till en förening för modelltågsentusiaster i Mölndak, så läser den de flesta undersidor
Typ "om oss" "för historia""aktuellt" osv och Jan sen svara på frågor om föreningen och dess medarbetare

Kan man göra detta med betalvarianter av chatgpt utan att klippa och klistra ?

Och , finns det nån sån betaltjänst där man skapat mer "den etiska censur"-grejen med att inte säga olämpliga oetiska eller rasistiska saker .
Senast redigerad av swimp78 Idag kl. 11:32.
Citera
Idag, 11:43
Medlem
revodnebs avatar
Perplexity minns konversationer, hur det är med url:er vet jag inte.
Citera
Idag, 11:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Finns det nån Ai-tjänst, betal eller öppen där chatboten minns ens konversationer och de önskemål och fakta man lägger in i dem.
Och som kan hantera url: er
T ex att om jag ger den en url till en förening för modelltågsentusiaster i Mölndak, så läser den de flesta undersidor
Typ "om oss" "för historia""aktuellt" osv och Jan sen svara på frågor om föreningen och dess medarbetare

Kan man göra detta med betalvarianter av chatgpt utan att klippa och klistra ?

Och , finns det nån sån betaltjänst där man skapat mer "den etiska censur"-grejen med att inte säga olämpliga oetiska eller rasistiska saker .
Det finns möjlighet att få ChatGPT att "minnas" saker, om du har ett Plus-abonnemang.
https://openai.com/index/memory-and-...s-for-chatgpt/
Se bilden för bättre överskådlighet om vad du kan spara:
https://images.ctfassets.net/kftzwdy...0&q=90&fm=webp

Rent tekniskt antar jag att GPT lägger in "minnet" i en dold del av varje prompt. Det är alltså inte något riktigt minne utan en dold prompt.

GPT har också en basic-version av att kunna hämta och sammanfatta innehåll från URL, men den är inte bra.
Citera
Idag, 16:31
Medlem
T2Franks avatar
Sätt upp en lokal LLM på din dator och sen crawlar du forumet/sidan du vill ha info om och sparar det.

Nu kan din lokala LLM sammanfatta vad du nu önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in