• 1
  • 2
2025-01-31, 18:49
Medlem
VadFanSomHelsts avatar
Någon som vet vem denna stjärna från Kungsbacka är som tydligen körde rattfull och slog sönder entrén till Irish Embassy i Göteborg?
https://www.gp.se/krim/har-slar-han-...8-4db1411256bb
Citera
2025-01-31, 18:53
Medlem
Sleepdancers avatar
Alkoholen gjorde honom smart.
Citera
2025-01-31, 19:52
Medlem
Helt fantastiskt! Härlig ågren som borde infunnit sig dagen efter 😂
Citera
2025-01-31, 19:54
Medlem
Venators avatar
Jag tänkte ju genast på vår vän "kamelryttaren" men denna stjärna är tidigare ostraffad enligt G-P så det är väl snarare så att kamelryttaren har fått en lärling.
Citera
2025-01-31, 19:54
Medlem
Sammanfattning - med egna ord - av artiklarna som skildrar händelseförloppet i Kungsbacka-Posten och GP:

Hans ursprungliga plan var att träffa kompisar och spela dataspel via så kallat lan i Göteborg.

Stora delar av förloppet sände han live på Facebook.

Han drack ungefär åtta stora starköl under kvällen och blev bjuden på ett par Jägermeister.

Som på ett bananskal halkade han in på The Irish Embassy vid Kungsportsplatsen.

Vid ett bord för kortspelet Black Jack uppstod en mindre dispyt, som får ödesdigra följder.

– Jag kommer inte ihåg vad som sades men jag minns situationen med killen som dök upp bredvid mig, berättar 40-åringen i förundersökningen.

Han kunde inte glömma incidenten som inträffat vid Black Jack-bordet och efter att ha åkt hem med taxi så satte sig den berusade mannen i sin egen bil och körde tillbaka till platsen.

Där slog den ostraffade 40-åringen, beväpnad med ett järnrör, sönder fönster och fasad på den nämnda puben. Totalt uppgick värdet av det som mannen förstörde till runt en kvarts miljon.
Senast redigerad av anwe8 2025-01-31 kl. 20:03.
Citera
2025-01-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Sammanfattning av artiklarna som skildrar händelseförloppet i Kungsbacka-Posten och GP:

Hans ursprungliga plan var att träffa kompisar och spela dataspel via så kallat lan i Göteborg.

Han drack sju, åtta stora starköl under kvällen och blev bjuden på två Jägermeister.

Någonstans på vägen halkade han in på The Irish Embassy vid Kungsportsplatsen.

Vid ett bord för kortspelet Black Jack uppstod ett mindre tjafs, som får ödesdigra följder.

– Jag kommer inte ihåg vad som sades men jag minns situationen med killen som dök upp bredvid mig, berättar 40-åringen i förundersökningen.

Han kunde inte glömma incidenten som inträffat vid Black Jack-bordet och efter att ha åkt hem med taxi så satte sig den berusade mannen i sin egen bil och körde tillbaka till platsen.

Där slog den ostraffade 40-åringen, beväpnad med ett järnrör, sönder fönster och fasad på den nämnda puben. Totalt uppgick värdet av det som mannen förstörde till runt en kvartsmiljon.

Temat för kvällen tycks ha varit spel i form av dataspel, black jack och slutat med att han lajvar GTA och får frispel
Citera
2025-01-31, 21:18
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Sammanfattning - med egna ord - av artiklarna som skildrar händelseförloppet i Kungsbacka-Posten och GP:

Han drack ungefär åtta stora starköl under kvällen och blev bjuden på ett par Jägermeister.

Som på ett bananskal halkade han in på The Irish Embassy vid Kungsportsplatsen.

Vid ett bord för kortspelet Black Jack uppstod en mindre dispyt, som får ödesdigra följder.

Där slog den ostraffade 40-åringen, beväpnad med ett järnrör, sönder fönster och fasad på den nämnda puben. Totalt uppgick värdet av det som mannen förstörde till runt en kvarts miljon.
Verkligen skönt med en man som varit hemma och tänkt igenom saken innan han återvänder och går till handling. Not.
Citera
2025-01-31, 22:55
Medlem
Hur lyckas han ha gått ostraffad till 40 år? Har han upptäckt alkoholen nyligen?
Citera
Igår, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Hur lyckas han ha gått ostraffad till 40 år? Har han upptäckt alkoholen nyligen?

Väldigt bra fråga! Vore ytterst märkligt om ett såpass gränslöst beteende skulle uppstå ur tomma intet.
Mina 50 cent hamnar på ett eskalerande alkoholmissbruk som han nu antagligen erbjuds hjälp att komma tillrätta med.
Citera
Igår, 10:33
Moderator
Carlboms avatar
Ett riktigt stjärnskott det här

Citat:
Han kör även mot rött ljus. När mannen kör i fel färdriktning och möter en bil, skriker han:
"Vad glor du på, ska jag slå sönder din biljävel eller?!"

Väl framme på puben kraschar han in i entrén. Sedan tar han upp en hjulnyckel han har med sig och börjar kraschar rutor.

"Here comes Johnny!" ropade han in genom entré, syftandes på den klassiska filmrepliken från The Shining.

https://www.pressreader.com/sweden/k...81835764384892
Citera
Igår, 11:31
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ett riktigt stjärnskott det här

https://www.pressreader.com/sweden/k...81835764384892
Helt underbart! Värt ett par år på kåken
Citera
Igår, 11:36