Citat:
Ursprungligen postat av
Niper1012
Hej!
Började ett nytt jobb för 2 månader sedan och insåg ganska snabbt att det inte var något för mig. Jag sa upp mig nyligen och eftersom jag jobbat länge inom kommunen så har jag 3 månaders uppsägningstid, trots att jag påbörjade det nya jobbet för bara 2 månader sedan. Har ett nytt jobb om 3 månader.
Till saken: Jag mår vidrigt dåligt. Har ångest och sömnproblem enbart pga detta jobbet. Har man sagt upp sig efter en månad så kan ni själva tänk er vilken negativ påverkan det måste ha haft på en. Och då är 3 månaders uppsägningstid ändå ganska lång tid för någon som sagt upp sig efter 1-2 månader.
Jag funderar på sjukskrivning. Vad hade ni gjort? Jag mår dåligt helt ärligt och 3 månader är lång tid att må dåligt varenda dag
Du kan sjukanmälda dig en vecka utan intyg. Prata med din chef om vad du känner, dom har ändå en skylldighet till att du trivs på ditt jobb. Eller sjukskriv dig helt enkelt. Så länge pengar inte är ett problem, för sjuk pengarna kommer ta ett tag.
Skulle inte bry mig det minsta om att det "ser dåligt ut på ditt CV"... Inget någon behöver veta någonsin, inte minst behöver det inte stå där alls.