Igår, 16:24
Medlem
everythingiss avatar
Hoppas att någon gör jobbet ordentligt nästa gång... Pinsamt av AB att ens göra ett reportage som det här... Så många bra inlägg här, tycker att en gilla knapp saknas nästan.
Citera
Igår, 16:46
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiox
Det var även min spontana tanke, att inte ens efter att ha blivit skjuten i munnen och sedan så här svårt förlamad, att man blir ödmjuk? I ett så hjälplöst tillstånd så mjuknar inte den här unge människan?
Nej, istället hotar han sig fram även i artikeln om sig i Aftonbladet:
Så, ja, jag gjorde saker för att överleva. Än i dag kan jag göra det om det behövs, säger Adam.

Ja, hade jag hamnat i en sådan nära döden-upplevelse pga. mina egna livsval, då hade man ju fått sig en rejäl tankeställare. Och det är den där äckliga otacksamheten och mentaliteten att samhället ska servera allt findukat åt en...usch. Han är uppenbart en vedervärdig människa både före och efter skjutningen, och tycker inte någon med sådan mentalitet förtjänar någon omtanke.
Citera
Igår, 17:09
Medlem
Peripheryys avatar
Jag bryr mig mer om mina tofflor än om Adam sitter där och tycker synd om sig själv. Personalen gör rätt i att inte vilja ge honom vård och hjälp, det är hans egna fel att han sitter där. När jag läser berättelsen om den kvällen han blev skjuten så låter det för bra för att vara sant, han ljuger och höll säkert på med något som var värre än att köpa knark. Tänk all skit han orsakat oskyldigt folk och nu kan han inte röra sig riktigt. Rätt åt idioten.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är syftet med reportaget?

Idioten framstår som intelligensbefriad.
Aftonbladet säger väl allt. Hade det inte funnits bidrag för tidningar hade den tidningen funnits idag.
Senast redigerad av Peripheryy Igår kl. 17:19.
Citera
Igår, 17:48
Medlem
Den som ger sig in i leken, får leken tåla. Gängnegern får skylla sig själv. Patetiskt att sitta och snyfta när man får sin karma efter man har kommit till sverige från ett annat land och betett sig som ett svin.
Citera
Igår, 18:09
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Gängkriminella Adam från Eritrea är förlamad efter att ha blivit skjuten i huvudet och sitter i rullstol. Nu har Aftonbladet publicerat ett snyftreportage om Adam.

Adam har en historik av kriminalitet och HVB-hem sedan han kom hit som tolvåring på flykt från diktaturens Eritrea. Men när han skulle köpa knark och blev skjuten i huvudet och rullstolsburen så tog allt slut. Kommunen placerade han i ett nedlagt vårdboende och hemtjänsten vägrade åka dit utan väktare då han var hotfull. Spökhuset kallar Adam boendet för och är oerhört besviken på samhället som inte ger han den hjälp han behöver.

Kommunen lämnade förlamade Adam, 23, ensam i ett ”spökhus

Har samhället svikit Adam? Vad är anledningen till dessa snyftreportage? Skall vi känna medlidande med Adam nu? För enligt han själv så är han en snäll kille som försökte lämna kriminaliteten innan han blev skjuten och hoten mot hemtjänsten var för att han var frustrerad.

På vilket sätt är detta ett "snyftreportage"? Den som skrivit artikeln är noga med att tala om att eritreanen "Adam" är grovt kriminell. Inte någonstans i artikeln påstås det att det är synd om honom.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Om alla langare oprovocerat jappade sina kunder skulle langarna snart inte ha några kunder att sälja till.
Något osar katt här, kanske Adam inte är den genomsnälla myskillen Aftonhoran försöker måla upp honom som...

Givetvis måste "Adam" ha gjort något extraordinärt som renderade i en sådan konsekvens. Knappast helt oskyldig, knappast helt oprovocerat.

Riktigt värdelöst supervinklad artikel som vanligt från denna tidning.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
"..Vi kallar honom för Adam..."
Räcker för mig att läsa såpass mycket

Borde ju stå "Adam" med citat-tecken överallt annars i texten. Något av ett bedrägeri att det inte gör det.....
Citera
Igår, 18:25
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Ger man sig in i leken får man leken tåla
Inte ett dugg synd om snubben
Citera
Igår, 18:26
Medlem
pineappledude123s avatar
Det måste ha varit den här snubben jag såg mitt i sommarvärmen.

Han kom rullande med jacka, uppdragen luva, ansiktsmask och svarta handskar.

Har för mig att han styrde med en spak. Det skrek skjuten gangster.
Citera
Igår, 21:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Dom kunde gjort ett reportage om den totala kostnaden för samhället sedan denna negern kom. Hur många millar pratar vi?

Ut med packet bara.
Citera
Igår, 22:00
Medlem
KulStyvings avatar
Adam ska inte fråga vad samhället kan göra för honom. Han ska fråga vad han kan göra för samhället.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
PeterParkarbetares avatar
Fler såna här reportage så de unga idioterna ser att det inte är roligt och häftigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in