2025-02-03, 09:20
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Färdmedel för utvisningen är ju redan fixat, bara rulla in honom på färja.
Kanske till och med kan skippa färjan och bara rulla ut det kriminella negerjonet över kajkanten som besparingsåtgärd?
Citera
2025-02-03, 09:26
Medlem
Jag noterar också att han enligt artikeln kom som ”ensamkommande” vid 12 års ålder. Jovisst va.
Citera
2025-02-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Han är ett kriminellt patrask som hade en jävla otur och inte dog av skottet. Likväl så ska han väl bli utvisad? Varför är han kvar i Sverige?
Hur ska det gå till rent konkret tänker du?
Citera
2025-02-03, 09:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Gängkriminella Adam från Eritrea är förlamad efter att ha blivit skjuten i huvudet och sitter i rullstol. Nu har Aftonbladet publicerat ett snyftreportage om Adam.

Adam har en historik av kriminalitet och HVB-hem sedan han kom hit som tolvåring på flykt från diktaturens Eritrea. Men när han skulle köpa knark och blev skjuten i huvudet och rullstolsburen så tog allt slut. Kommunen placerade han i ett nedlagt vårdboende och hemtjänsten vägrade åka dit utan väktare då han var hotfull. Spökhuset kallar Adam boendet för och är oerhört besviken på samhället som inte ger han den hjälp han behöver.

Kommunen lämnade förlamade Adam, 23, ensam i ett ”spökhus

Har samhället svikit Adam? Vad är anledningen till dessa snyftreportage? Skall vi känna medlidande med Adam nu? För enligt han själv så är han en snäll kille som försökte lämna kriminaliteten innan han blev skjuten och hoten mot hemtjänsten var för att han var frustrerad.

Ja, man ska nog tänka sig för innan man kastar saker på personal som kommer dit för att hjälpa. De är inga slagpåsar.
Citera
2025-02-03, 10:01
Medlem
grey.eagles avatar
Gissat att denne "Adam" kommer bli hårt uppvaktad någon vecka före valet av MP S V C, då är han värdefull, annars, not.
Citera
2025-02-03, 10:07
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Gissat att denne "Adam" kommer bli hårt uppvaktad någon vecka före valet av MP S V C, då är han värdefull, annars, not.

Ja, såpass cyniska får man anta att dom är..
Citera
2025-02-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
En kriminell neger, skicka hem skiten!
Hur ska det gå till rent konkret hade du tänkt?
Citera
2025-02-03, 10:32
Medlem
Muslimfritt2035s avatar
Är en artikel idag hos DN, där dom konstanta att militärens 9 mm patron m/39b har läckt ut till buset. I det här fallet kan man bara beklaga att adam inte fick ett möte m/39b istället för en civil patron, då hade moder svea dragit en vinstlott.
Citera
2025-02-03, 11:32
Medlem
xioxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det känns förstås hårt, men man kan inte låta bli att tycka att han fick lite vad han förtjänade. Och han verkar ju inte försökt bättra sig som människa heller, hotar vårdpersonal som kommer ut för att hjälpa honom. Uppenbart fortfarande en kriminell mentalitet. Snacka om att bita av den hand som föder en. Nä, utvisa "Adam" hem till Eritrea så får han väl se om han kommer få bättre vård hemma i Afrika.
Det var även min spontana tanke, att inte ens efter att ha blivit skjuten i munnen och sedan så här svårt förlamad, att man blir ödmjuk? I ett så hjälplöst tillstånd så mjuknar inte den här unge människan?
Nej, istället hotar han sig fram även i artikeln om sig i Aftonbladet:
Så, ja, jag gjorde saker för att överleva. Än i dag kan jag göra det om det behövs, säger Adam.

Han har ju sina kriminella kontakter kvar, förutom att han redan själv har en kriminell läggning.
Jag hade INTE vågat arbeta nära denna människan.
Och om det är till någon tröst för stackars Adam så finns det etniska, ickekriminella personer också och som samhället skiter fullständigt i och som också hamnar på gatan och som också redan hamnat på gatan.
Dessa får inte ens en artikel i media.
Och branden där han bodde tidigare är jag helt övertygad om att han startade själv i ett medvetet försök att tvinga kommunen att ge honom det de redan skulle ha lovat honom, men som han inte tyckte sig få.

Och visst är han ett arbetsmiljöproblem.
Att han kördes bort till en övergiven byggnad säger det mesta och att han nu körts iväg till norra Sverige bekräftar hotbilden han själv skapar kring sin egen person, man försöker öka det geografiska avståndet till hans kriminella krets och på så vis matta av alla de risker som han skapar runt sig.
Stackars all personal som genom sina jobb kan råka mycket illa ut, fy fasen:-(
Och varför blev han alls skjuten från första början? Det berättar Adam lägligt nog inte.
En slipad typ, det märker man genom hela artikeln, och han är bara 23 år.
Citera
2025-02-03, 12:10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Hur ska det gå till rent konkret tänker du?

Typ så som det går till när man utvisar andra. Nån jävel kan väl rulla ombord rullisen på ett flyg om han har svårt att rulla den själv.

Det är ett kriminellt rövhål och frågar du mig så ska alla kriminella rövhål utvisas. Det får vara nog nu. Vad var det, 32 sprängningar i Januari. Lite avspärrningar här och där för farliga föremål. Skjutningar som i vilda västern. Ett terroristmord på bokbrännaren.

Ut ut uuuuuuut ...nu nu nuuuuuuuuu!
Citera
2025-02-03, 14:05
Moderator
OYs avatar
Vad är syftet med reportaget?

Idioten framstår som intelligensbefriad.

Citat:
– Det är som att jag inte betyder något för samhället.
Citera
2025-02-03, 15:26
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Hur ska det gå till rent konkret hade du tänkt?
Hur tänkte du nu?
Kan han inte rulla runt i Afrika eller vad menar du skulle vara problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in