Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Det känns förstås hårt, men man kan inte låta bli att tycka att han fick lite vad han förtjänade. Och han verkar ju inte försökt bättra sig som människa heller, hotar vårdpersonal som kommer ut för att hjälpa honom. Uppenbart fortfarande en kriminell mentalitet. Snacka om att bita av den hand som föder en. Nä, utvisa "Adam" hem till Eritrea så får han väl se om han kommer få bättre vård hemma i Afrika.
Det var även min spontana tanke, att inte ens efter att ha blivit skjuten i munnen och sedan så här svårt förlamad, att man blir ödmjuk? I ett så hjälplöst tillstånd så mjuknar inte den här unge människan?
Nej, istället hotar han sig fram även i artikeln om sig i Aftonbladet:
Så, ja, jag gjorde saker för att överleva. Än i dag kan jag göra det om det behövs, säger Adam.
Han har ju sina kriminella kontakter kvar, förutom att han redan själv har en kriminell läggning.
Jag hade INTE vågat arbeta nära denna människan.
Och om det är till någon tröst för stackars Adam så finns det etniska, ickekriminella personer också och som samhället skiter fullständigt i och som också hamnar på gatan och som också redan hamnat på gatan.
Dessa får inte ens en artikel i media.
Och branden där han bodde tidigare är jag helt övertygad om att han startade själv i ett medvetet försök att tvinga kommunen att ge honom det de redan skulle ha lovat honom, men som han inte tyckte sig få.
Och visst är han ett arbetsmiljöproblem.
Att han kördes bort till en övergiven byggnad säger det mesta och att han nu körts iväg till norra Sverige bekräftar hotbilden han själv skapar kring sin egen person, man försöker öka det geografiska avståndet till hans kriminella krets och på så vis matta av alla de risker som han skapar runt sig.
Stackars all personal som genom sina jobb kan råka mycket illa ut, fy fasen:-(
Och varför blev han alls skjuten från första början? Det berättar Adam lägligt nog inte.
En slipad typ, det märker man genom hela artikeln, och han är bara 23 år.