Idag, 04:06
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaFerrari
Ett solklart fall av terrorism då socialtjänsten är en myndighet och statlig konstitution.

Herregud det där blir fan bara skitfånigt. Du får det att låta som att svenskar själva nu vill hota socialtjänsten..

Terrorism, in its broadest sense, is the use of violence against non-combatants to achieve political or ideological aims.

Svårt o göra det när han är död..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
På bilderna ser han vänlig och passiv ut men ler aldrig och tittar sällan in i kameran. Han följer med andra men tar inga initiativ. Så vem drog in honom i vapenintresset? Man måste vara aktiv för att få licens för tre vapen.
Vilken aktivitet krävs för tre jaktvapen?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Har inte sett ett enda namn på offer i tråden. Kan du möjligtvis länka?

11 med MGM inkluderat, vilket jag inte tog med då han är identifierad.

Nej, du får bläddra själv. Det är de senaste sex timmarna som det har förekommit namn i tråden. Jag minns inte namnen öht.
Citera
Idag, 04:07
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nej, du får bläddra själv. Det är de senaste sex timmarna som det har förekommit namn i tråden. Jag minns inte namnen öht.

Okej så du såg alltså något eller några namn flyta förbi i den mest aktiva tråden på Flashback just nu, icke bekräftade med andra ord. Tack, det var det enda jag behövde veta.
Citera
Idag, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Skrivit det innan i tråden, förstår inte varför ni tycker det är konstigt.

Att ta jägarexamen och köpa ett gevär är inte märkvärdigare än att köpa en dator eller iphone.

https://skytte.astrosweden.se/m15-5-...e-16/A92247601

Fick denna i checkout:

Det här kommer att hända när du är klar med beställningen:

Vi tar emot din order och mailar en ansökan om licens alternativt inköpstillstånd till dig. Denna ansökan är ifylld med alla uppgifter vi har om dig, oss som överlåtare och om produkten du söker licens för. Det du behöver göra (enligt dem bifogade instruktionerna) är att fylla i antalet vapen och vapendelar du innehar sedan tidigare, hur du förvarar dessa, vilken vapenskåpsmodell du har samt om någon annan eventuellt förvarar vapen i samma bostad. Sedan kan du antingen maila (mailadress till Polisen finns i det bifogade mailet) eller skriva ut den och posta eller lämna till din lokala polismyndighet för handläggning. Polisen skickar sedan inbetalningskort för licenshandläggningsavgiften som måste betalas innan handläggning påbörjas.
När handläggningen är klar hos Polisen får du licens alternativt inköpstillstånd. Om det är inköpstillstånd ni får så postas denna till oss, alternativt scannas in och mailas i PDF format. Vi skickar då Vapnet/Ljuddämparen till adressen där du är folkbokförd.
Har du frågor om licens eller inköpstillstånd mejla gärna till licens@astrosweden.se
Citera
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ja, enligt media! Men det är väl inte media som utför rättsliga utredningar som sedan ligger till grund för rättssamhällets prövning.

Eftersom MGM är avliden blir allt väldigt mycket spekulationer utan något rättsligt efterspel.

Ja precis. ENL media ja..
Jag köper det inte riktigt. Visst att det kan varit en utlösande faktor.
Men jag får en känsla av att detta var planerat.
Han hade väl ngn slags sjuk fantasi kan tänkas?
Finns ju dom som har sådana tankar... sett i ngn annan tråd.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En sak sticker ut.
Den ensamma vita gärningsmannen tycks oftast vara mer ”effektiv” än jihadister og andra terrorister o massmördare.

Det stämmer inte! 11 september attacken vilken genomfördes av elva islamska mördare, tog död på 2295 människor.

Det ger ett snitt på 120,5 offer per mördare.
Citera
Idag, 04:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Har inte sett ett enda namn på offer i tråden. Kan du möjligtvis länka?

11 med MGM inkluderat, vilket jag inte tog med då han är identifierad.

Konstigt egentligen att man räknar med mördaren i sammanhanget...
Citera
Idag, 04:11
Medlem
Economicuss avatar
tv 4 har analyserat ljudet och GM skrek "Ni ska bort från Europa"

För er som hävdar att han säger annat.

Kan ni förklara varför han då sökte sig till en plats där majoriteten är invandrare.

Som jag sa förut. Han var säkert en SD sympatisör dock röstade inte.

SD borde gå tillbaks till att vara under 4% spärren. De skapar bara hat i sverige.
Citera
Idag, 04:12
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus

Kan ni förklara varför han då sökte sig till en plats där majoriteten är invandrare.

Därför att socialtjänsten var där.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-mot-socialen
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Där är han helt klart inne i rummet bredvid. Någon äldre kvinna försöker svara honom när han säger "Hur fan ska jag jobba?" och sen trycker han direkt av..

Typ något så där.

https://ibb.co/dJGwcW6x

Vilket skulle förklara varför vi hör hylsorna.

Det förklarar dock inte hur det kommer sig att man hör hylsorna supertydligt i originalvideon, men man måste redigera ljudet för att ens höra hans röst. Köper inte det.
Citera
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus

Som jag sa förut. Han var säkert en SD sympatisör dock röstade inte.

SD borde gå tillbaks till att vara under 4% spärren. De skapar bara hat i sverige.

Är du totalt efterbliven eller har du inte följt tråden eller nyheterna överhuvudtaget?
Han har anknytning till skolan.
Soc ska tydligen varit aktiva på skolan.
Att tro att det är inriktat mot invandrare är ju en gissning, en rätt vild sådan då 50% av Örebro är invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in