Idag, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulrikaskriver
Ja ja javisst, när hela dödslistan publicerats kanske det visar sig att det slank med någon muslim. Men min poäng är att detta inte var ett dåd riktat mot muslimer, antagligen inte ens mot invandrare.

Troligen har du rätt men tydligen var vissa offer invandrare och vissa troligen muslimer.
Citera
Idag, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag försökte få stöd på 90-talet det var omöjligt. Kanske är annat nu men ändå, bil, jaktgevär, inte gjort något på 10 år? Hade ingen diagnos? Annars hade han bäl inte fått äga vapen. Nästan 7000 i hyra varje månad. Bara hyran blir en miljon på 10 år, menar att det är mycket utan inkomst.

Instämmer, har samma frågeställningar.
Tror hans föräldrar backat honom, många av bilderna på honom är från semestrar. Thailand, Miami & något annat. Inget man får stöd till direkt.
Nyfiken som fan på hur relationen till hans närstående såg ut. Visste dom att han hade vapen? Hjälpte dom till eller lurade han till sig dom?
Citera
Idag, 05:56
Medlem
Winnxs avatar
Citat:
Mördaren verkar redan i tidig ålder vägrat göra nått.
Ville bara sitta hemma kolla på TV.
Alla är vi väl lite störda på våra egna sätt, jag kan inte sitta framför teven glo på fåniga serier. Vilken enorm waste of time. Samma upplägg på allt dessutom. Dagarna jag varit sjuk senaste 10 åren och inte kunnat arbeta kan man räkna på en hand.
Orättvist med vissa som arbetar och sliter medan andra får bidrag för att sitta hemma fisa framför teven.

Jag har inte varit sjukskriven en enda dag under mitt vuxna arbetsliv 15+ år, men jag fick min diagnos för bara några år sedan, nu när jag har dom verktyg jag behöver så fungerar allt kallas bra.

Orsaken till min utredning var inför en operation och doktorn ville jag skulle träffa en psykolog för jag hade mist en nära anhörig rätt nyligen så det var en "extra åtgärd" som ha ville jag skulle göra innan OP för att kolla att jag var stabil nog för det skulle krävas rätt mycket psykiskt efter den operationen.

Jag har bara mera vila än vanliga på jobbet, men det är inbakat i mitt arbete - som alla som jobbar som mig också har, så jag är inte "annorlunda" på jobbet, jag har bara sängen med mig vart jag än är så att säga, så det sköter sig självt
Citera
Idag, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Jag tror att MGM hade schizoid personlighetsstörning, snarare än autism. Kännetecknas bl a av noll intresse av att umgås med andra. Autister hänger ofta med andra nördar, som delar deras specialintressen.

https://www.sveakbt.se/personlighetsstorning/schizoid

Det är också vanligt att social fobi feldiagnostiseras som autism, att GM har haft umgänge med både familj och den där enstaka vännen tills nu senaste året/åren talar emot schizoid.
Citera
Idag, 05:57
Medlem
TV4 kör nu hårt på rasistspåret. Dom är 100% säkra vad som sägs på klippet. Det klippet som fanns på FB tycker jag inte det är lika säkert.
Citera
Idag, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Troligen har du rätt men tydligen var vissa offer invandrare och vissa troligen muslimer.

Och vissa troligen illegala och namnlösa!
Citera
Idag, 05:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khadiija
Och om man vill döda invandrare så går man till SFI exakt där han var. Så håll käften snälla

Ja vem vet han kanske var arg på Ukrainska flyktingar.
Citera
Idag, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulrikaskriver
Ja ja javisst, när hela dödslistan publicerats kanske det visar sig att det slank med någon muslim. Men min poäng är att detta inte var ett dåd riktat mot muslimer, antagligen inte ens mot invandrare.
Från TV4 NYHETER

Ropet innan skotten på skolan: ”Ni ska bort från Europa!”
TV4 Nyheterna har analyserat ljud från dådet
Tio personer sköts till döds när gärningsmannen öppnade eld på skolan i Örebro – samtidigt gömde sig flera elever på olika platser i lokalerna.

På en film inifrån skolan har ljud fångats upp från dådet – som TV4 Nyheterna låtit analysera.
– Ni ska bort från Europa!, hörs någon ropa, kort efter avlossas två skott.
Citera
Idag, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Jag tror att MGM hade schizoid personlighetsstörning, snarare än autism. Kännetecknas bl a av noll intresse av att umgås med andra. Autister hänger ofta med andra nördar, som delar deras specialintressen.

https://www.sveakbt.se/personlighetsstorning/schizoid

Schizoid vet jag inte. Lutar mer åt hebefren schizofreni som övergått i schizofrent resttillstånd isåfall. Men troligtvis är det paranoida vanföreställningar samtidigt med kronisk depression och social fobi.
Citera
Idag, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Utöver vapenlicens bör de kanske inte få arbeta med människor, tex vården, gamlingar och dagis. ADHD bör i viss mån inkluderas, eftersom att att spektrumtillstånd och adhd ofta går hand i hand. Borderline också bör kategoriseras inom samma.

Det är för många som har de där diagnoserna.
Sen finns det andra diagnoser tex psykopati, borderline m.m

Vad ska de göra och ta vägen ?
Ska de ha mer i bidrag för att hålla sig hemma?

Konstiga frågor leder till konstiga svar.
Citera
Idag, 06:01
Medlem
Citat:
Mördaren verkar redan i tidig ålder vägrat göra nått.
Ville bara sitta hemma kolla på TV.
Alla är vi väl lite störda på våra egna sätt, jag kan inte sitta framför teven glo på fåniga serier. Vilken enorm waste of time. Samma upplägg på allt dessutom. Dagarna jag varit sjuk senaste 10 åren och inte kunnat arbeta kan man räkna på en hand.
Orättvist med vissa som arbetar och sliter medan andra får bidrag för att sitta hemma fisa framför teven.
Ja livet är orättvist. Det är orättvist att en del människor är så pass friska att de kan leva ett liv där de arbetar, tjänar pengar, har råd att resa, ha en bil, ett trevligt hem, ingå i ett sammanhang med andra människor, kanske ha en relation med någon man tycker om osv… Jävligt orättvist är det.
Citera
Idag, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja vem vet han kanske var arg på Ukrainska flyktingar.

Han var förbannad på sociala! De hade tagit hans inkomst ifrån honom. Snart bostadslös och hungrig. Och på det så hade de mobbat honom. Förhoppningsvis kommer det snart fram att de skjutna var folk från sociala myndigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in