Igår, 20:48
Medlem
KringExs avatar
I Ryssland och Lettland kan man få Phenibut utskrivet mot sömnlöshet, alkoholism, ångest, PSTD, depression, stamning osv.
Det verkar vara ett preparat som fungerar mot lite allt möjligt, som amerikanarna ser på Cannabis.
Phenibut är en GABA-B agonist som tillhör läkemedelsklassen Gabapentinoider, då den likt Gabapentin har affinitet till spänningsstyrda kalciumkanaler.
Molekylärt är den nästan identisk med Baklofen. Baklofen har en kloratom adderad vilket gör den ca 100 gånger så dospotent som Phenibut.
Phenibut's antidepressiva egenskaper antas bero på dess dopaminerga effekter.

Vad tror ni? Kan detta vara ett läkemedel för Sverige?
Senast redigerad av KringEx Igår kl. 20:58.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Airwave92s avatar
Har velat testa denna i typ ett år nu. Den är väl fortfarande laglig i Sverige va?
Citera
Igår, 20:54
Medlem
StonedMonkeys avatar
Finns en stor tråd

(FB) Phenibut.
Citera
Igår, 20:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Har velat testa denna i typ ett år nu. Den är väl fortfarande laglig i Sverige va?

Den är inte narkotikaklassad

Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Finns en stor tråd

(FB) Phenibut.

Ja, men där diskuteras bara hur man ska bli påverkad på bästa sett. Jag vill diskutera Phenibut ur ett medicinskt perspektiv
Citera
Igår, 21:08
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja, men där diskuteras bara hur man ska bli påverkad på bästa sett. Jag vill diskutera Phenibut ur ett medicinskt perspektiv

Nja det är lite både och faktiskt, det finns användare som använder den som medecin också, ville bara tipsa ifall du inte sett den inte ifrågasätta din TS.

Jag upplever att dom gånger jag tagit den i medicinska doser hjälper mot ångest och även lindrar abstinens, och det går fort också. Om jag skulle jämföra den med en annan medecin skulle jag säga att den liknar gabapentin litegrann.
Citera
Igår, 21:17
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Nja det är lite både och faktiskt, det finns användare som använder den som medecin också, ville bara tipsa ifall du inte sett den inte ifrågasätta din TS.

Jag upplever att dom gånger jag tagit den i medicinska doser hjälper mot ångest och även lindrar abstinens, och det går fort också. Om jag skulle jämföra den med en annan medecin skulle jag säga att den liknar gabapentin litegrann.

Jag var tvungen att komma upp i doser som låg långt över vad som är medicinskt rekommenderat. Men väl uppe i drygt 1500 mg så upplevde jag liknande effekt som jag lika gärna kan få av 150 mg Lyrica. Phenibut har ett nära släktskap med Pregabalin också
Citera
Igår, 21:26
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag var tvungen att komma upp i doser som låg långt över vad som är medicinskt rekommenderat. Men väl uppe i drygt 1500 mg så upplevde jag liknande effekt som jag lika gärna kan få av 150 mg Lyrica. Phenibut har ett nära släktskap med Pregabalin också

Okej, det var ett tag sen jag tog det själv kommer inte ihåg men mycket möjligt att mina "medecinska doser" också låg där någonstans

Är det mot ångest du tar den? Är du igång och tar den regelbundet eller experimenterar du?
Citera
Igår, 21:29
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Okej, det var ett tag sen jag tog det själv kommer inte ihåg men mycket möjligt att mina "medecinska doser" också låg där någonstans

Är det mot ångest du tar den? Är du igång och tar den regelbundet eller experimenterar du?

Jag köpte 25 gram ganska nyligt. Jag ville använda det som tillägg till mina övriga antidepressiva mediciner i hopp om att få lite mer ork om dagarna. Känner mig ofta håglös.
Citera
Igår, 23:32
Medlem
Bakaxels avatar
Jag skulle vilja påstå att de terapeutiska användningsområdena hade kunnat vara många, enbart baserat på dess effekt. Om det nu gick att bortse från tillvänjningsprofilen på detta läkemedel. Och det går ju naturligtvis inte. Det ger helt enkelt för kraftiga abstinensbesvär, efter alltför kort tids användning.

Det fungerar ypperligt för att minska oro, stress och hjälpa med insomning. Ett plus är att det verkar så många timmar. Men personligen måste jag upp i ganska höga doser för att nå upp till dessa kvalitéer. Problemet blir bara att i takt med det kommer biverkningarna. Det känns slitigt på kroppen, jag blir törstig och salongsberusad. Jag har flera gånger varit tveksam till att köra bil på fenibut. Men då får man komma ihåg att jag pratar om doser 5-10 gånger medicinsk dos.

Så personligen kan jag inte uttala mig om låga terapeutiska doser då det inte har effekt på mig då. Men jag har naturligtvis läst om att många blivit hjälpta på låga doser med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in