• 1
  • 2
Igår, 22:39
Medlem
Jag trollade om skolskjutningar på Flashback för ett tag sedan. Nu har jag blivit uthängd på bland annat Expressen och av Flashback själva.

Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt beteende. Jag vill även berätta att jag personligen mår bra i min situation just nu.

Jag har under det senaste dygnet haft Säpo på mig. Okända bilar har rört sig utanför min bostad och förföljt mig på gatan.

Hur ser risken för åtal ut för mig i nuläget? Jag antar att Flashback har spårat mig med tanke på deras yttrande över situationen. Jag hoppas att Flashback inte hänger ut sina användare.

Tack och adjö!
Senast redigerad av Tomtenissen37 Igår kl. 23:37.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Du blir väl inte åtalad bara för du är en idiot?
Citera
Igår, 22:46
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Hur säker är du på att det är SÄPO som är efter dig?
Citera
Igår, 22:46
Medlem
Trakessons avatar
Jag tror inte du kommer att bli dömd så du kan vara lugn.
Det är troligare med sluten psykiatrisk vård med utskrivningsprövning i ditt fall.
Citera
Igår, 22:48
Medlem
flyer1s avatar
Till TS.
Skönt du lever fortfarande. Sök hjälp på psykiatrin så det inte händer dig och andra nått illa. Tyvärr för att få hjälp måste du säga att du funderar på ta ditt liv, annars blir du bara hemsänd.
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Hariwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenissen37
Jag trollade om skolskjutningar på Flashback för ett tag sedan. Nu har jag blivit uthängd på bland annat Expressen och av Flashback själva.

Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt beteende. Jag vill även berätta att jag personligen mår bra i min situation just nu.

Jag har under det senaste dygnet haft Säpo på mig. Okända bilar har rört sig utanför min bostad och förföljt mig på gatan.

Hur ser risken för åtal ut för mig i nuläget? Jag antar att Flashback har spårat mig med tanke på deras yttrande över situation. Jag hoppas att Flashback inte hänger ut sina användare.

Tack och adjö!

Tror inte flashback skulle göra så, tror inte heller du blir åtalat för en sån inlägg du gjort. Men som nämnts ovan, sök hjälp och simma lugnt!
Citera
Igår, 22:52
Medlem
flytandelyckas avatar
Vilken lång paus du tog från skriverierna.. Börjat medicinera?
Citera
Igår, 22:54
Medlem
EnflygandeKos avatar
Som man säger som man bäddar får man ligga.

Tycker inte synd om dig , kanske lärt dig en läxa förhoppningvis .
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Det är ju inte han som gjorde dådet dvs många trodde det. Nu är snubben rädd, eller så trollar han igen att detta händer..
Citera
Igår, 22:58
Medlem
TUKs avatar
Det råder väl både yttrandefrihet och trollfrihet här så du behöver nog inte oroa dig.
Annars kan du få köpa lite anrikat uran av mig billigt.
Citera
Igår, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenissen37

Hur ser risken för åtal ut för mig i nuläget? Jag antar att Flashback har spårat mig med tanke på deras yttrande över situation. Jag hoppas att Flashback inte hänger ut sina användare.

Tack och adjö!
Flashback kan inte se din IP-Adress, vad jag har förstått.

Jag vet inte om din tråd är troll nu eller om du verkligen har trollat på riktigt angående om skolskjutningen. Kan du ge exempel?

Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Du blir väl inte åtalad bara för du är en idiot?
Det kan bli åtal för falsk larm, då man gör saker för att tillkalla sig uppmärksamhet lik som TS gjort. Trollat och kanske påstått att han/hon också ligger bakom gärningen på något sätt. Så som att kanske han övertalat skolskjutaren att skjuta på skolan.

Då TROR jag att man kan bli åtalad för falsk larm. Om det nu är som så TS säger, att han bara trollade och ville ''skoja'' lite.

Men jag är inte helt hundra.

Jag vet inte ens om TS verkligen trollade. Jag har inte läst någonstans i medie att man har varit uteefter någon person eller på Flashback och är uteefter någon person härifrån heller. Så denna tråd kanske är troll i sig.

Som sagt, jag är osäker angående om detta kan räknas som falsk larm.
Citera
Igår, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Vilken lång paus du tog från skriverierna.. Börjat medicinera?
Kan någon hjälpa till och förklara. Jag ahr blivit nyfiken. Han trollade på riktigt alltså? Detta är ett genuint tråd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in