2025-02-09, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Men om du tänker på vem som fick dig o inte bli kristen, handla om politik i sverige, vi är minst religiösa i världen, både du o jag upptäckte för något decennium, vad fan är detta för skatt, kyrkoskatt, vi plockar bort skiten, dom har sin kollekt dom plockat i flera hundra år av folket.

Tror religion är det sista de tänkte på endå.
Och dig.
Hela temat har suddats ut.
Man vet inte om man har kontakt med gud eller en vätt?
2025-02-09, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Tror religion är det sista de tänkte på endå.
Och dig.
Hela temat har suddats ut.
Man vet inte om man har kontakt med gud eller en vätt?
Men å andra sidan är tron det sista man uppger, det menas man tror på något innan man ger upp?

Visst det kan handla om min farfars situation eller min farmors? är helt övertygade dessa trodde olika.
2025-02-09, 05:31
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ja, så ser jag det med. Likaså med judendomen. Judas förrådde Jesus.
Men det får man ju inte säga i det här jävla landet.
Ja Talmud, de äldres traditioner. Koranen är ett djävulskap.
2025-02-09, 10:21
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Det är just detta som jag är förundrad över, mormor/morfar födde 13 barn, ingen av dessa har jobbat heltid under hela sitt liv, mamma som äldsta barnet, vet varför, trots att hon gick ifrån kristen domen tidigt i livet, var hon ändå äldst av alla syskon och familjen respektera henne för det även än idag.

Förklara varför jag inte är kristen, samt pappas släkt var absolut inte inte en kristen släkt.

Mamma blev bodelare när mor föräldrar gick bort, mamma kunde inte tro sin ögon när hon fick ta del av kontouppgifter, bägge två mång miljonärer , mormor som knapp jobbat en enda dag i sitt liv, bara fött barn, hade miljoner på konto, det sluta med alla fick en hyfsad slant var, så bra att man även beslut yngsta får ta över familjehemmet ut över arvet, alla var nöjda över förväntan.

Hur mammas föräldrar fått dessa belopp kunde hon inte förstå, enda förklaring många barn, att det betala så bra kunde hon aldrig drömma om.
Minns jag prata med mormor, där hon berätta alla mina barn vill göra som jag, skaffa många barn, ja då förutom min mamman som bara har fyra. ironiskt nog är vi första mormors barnbarn 1 till 3, sedan en sladdis lill matte, han är mormors 50 barnbarn, det förklarar tillverkningen av gud gåva.

Men kristen domen har serverat dom väl i livet, nästan ingen skiljer sig, man lever samman hela livet, mamman är hemma fru i princip hela livet o passar alla barns uppväxt.

Varav jag är imponerad hur dom klarar av det. o inte förglömma dessa roliga samtal om jesus o gud, där jag får info vad man ska titta efter för tecken i världen vad som kommer o hända genom bibelns tolkning när messias kommer dyka upp, extremt intressant att det kan träffa någorlunda rätt på händelser i världen, då med tanke på dessa har inte tv o nyheter som vi andra har.

Jag har läst dina inlägg om din religiösa släkt. De är väl gammallaestadianer, inte vanliga laestadianer? Jag känner rätt många laestadianer och nog har de tv och nyheter. De flesta av dem är rätt normala.
En tidigare arbetskamrat tog tron på lite större allvar. Vi hade då en del uppdrag i Kiruna så det var långa bilresor dit. Det blev många predikningar och föreläsningar då. Väldigt intressant var det.

Men han kom senare i konflikt med en gruppering i rörelsen och avsade sig väl laestadianismen. Han sade en gång till mig att han är ingen laestadian. Han är troende men laestadianismen är inte hans hemvist längre. Nu har han flyttat långt borta. Det kulle vara intressant att träffa honom igen och diskutera dessa saker.

Detta är också min invändning mot alla religiösa rörelser. Det uppstår hierarkier och grupperingar, de som är bättre och de som är sämre. Normalt är de laestadianer jag känner väldigt pålitliga och sympatiska men jag vet att det finns grupperingar som är mindre trevliga.

Jag är själv bibeltroende men anser att laestadianerna fått det lite fel. Det är för mycket barnafödande och för mycket förlåtande. Detta vet de nog själva också att det är många som "syndar på nåden". Det blir tungt för omgivningen att förlåta och förlåta. Det blir också för mycket mänskors regler inom gruppen. Så blir det inom alla rörelser.

Men enligt min tro så spelar det ingen roll om man tror lite fel. Det handlar ändå inte om att vara felfri och få allt rätt.
2025-02-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Vilka av er försvarar mig?

Tittar ni bort?
Stoppar ni mig?
Är kristendomen värld att försvara?
Vet ni varifrån ni kommer?
Är ni protestanter?
Katoliker?

Personligen tror jag att tron hör hemma hos Jesus och ingen kyrka.
Bibeln är Guds ord. Jesus är Guds ord.

Johannes 1
Ordet blev människa
[1] I begynnelsen fanns Ordet, och Ordet fanns hos Gud, och Ordet var Gud.

Och Jesus sa vidare...

Markus 8
[36] Vad hjälper det en människa att vinna hela världen om hon får betala med sitt liv? [37] Med vad skall hon köpa tillbaka sitt liv? [38] Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, honom skall också Människosonen skämmas för när han kommer i sin faders härlighet med de heliga änglarna.«

Vinna hela världen = bli populär genom din ogärning. Doing a Donald Trump.

Resten är lätt att förstå.
2025-02-10, 17:32
Medlem
Mannen du är full av skit vadå inte islam vänliga ?

Det ända Saddam höll i handen när han inte hade nått fängslad, var koranen!
Kolla upp det finns överallt på youtube.

Ingen av dessa 2 kunde tillfredsställa zionisternas intressen och det är därför de inte är i makt eller finns längre
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Baath partiet var en kristen som gjorde åt Irak/Syrien. Saddam och Hafez/Bashar var inte Islamvänliga kan jag säga dig.

Dubai och Saudi inget Islam gjort, ockuperat av judar/Amerikaner långt tbx. Malaysia och Indonesien vet jag inte mycket om.
2025-02-10, 17:33
Medlem
Bibeln innehåller massa dumheter som inte Jesus ens stod för

Vart kommer treenighetsläran ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Bibeln är en rätt omfattande bok. Koranen är i jämförelse en liten pamflett. Det ryms därför en hel del våld där också. Det finns dock inga våldsuppmaningar till Jesu efterföljare.
Vad är det för klädkoder du talar om?
2025-02-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D165

Kolla upp
Allt finns på youtube det är 2025

Studera islam och studera bibeln så får du se vad som är mest logiskt
2025-02-10, 18:01
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:

Dopbefallningen (Matteus 28:19)

"Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn."

Här uppmanar Jesus sina lärjungar att döpa människor i Faderns, Sonens och den Helige Andes namn. Detta är det tydligaste treeniga uttalandet i evangelierna..
2025-02-10, 18:03
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:

Citat:

Kolla upp
Allt finns på youtube det är 2025

Studera islam och studera bibeln så får du se vad som är mest logiskt

Kolla upp nu då.
2025-02-10, 19:28
Medlem
Om bibeln är guds ord.
Och guds ord är perfekt

Varför finns det olika skrifter?

Hur kommer det sig att gud har ändrat gamla testamentet till nya?

Citat:
Dopbefallningen (Matteus 28:19)

"Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn."

Här uppmanar Jesus sina lärjungar att döpa människor i Faderns, Sonens och den Helige Andes namn. Detta är det tydligaste treeniga uttalandet i evangelierna..
2025-02-10, 19:31
Medlem
Citat:
Kolla upp nu då.

https://youtu.be/OrYRq_ruCUg?si=4cNvBAbUQu43QqrL

https://youtu.be/qvBNViZG0Mk?si=NCAlQQEMxfSabTY8

https://youtu.be/vtQFhPmkEIQ?si=9UttsgvrY0KbWMIU

Detta är snabba exempel finns 1000 tals öppna ögonen.

Kommentera inte förens du sätt videosarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in