2025-02-07, 16:36
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Var precis och köpte en korv på Biltema. Som nästan alla vet så har de ju dunderpriser där (korv med bröd 5kr, kaffe + bulle 5kr).

Så det är inte konstigt egentligen att det är populärt. Det är smart att slå till på det, men är det samtidigt inte lite deppigt att folk vallfärdar till Biltema för att köpa en kokt med bröd? Det ser onekligen ut som att de flesta där enbart var där för cafeterian och inte för att handla i själva butiken.

Den här sortens beteende, tillsammans med det faktum att extraprisvarorna på Lidl och Willys allt som oftast är slut, är väl ett tecken på att det är rejält tuffa tider numera?
Citera
2025-02-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Var precis och köpte en korv på Biltema. Som nästan alla vet så har de ju dunderpriser där (korv med bröd 5kr, kaffe + bulle 5kr).

Så det är inte konstigt egentligen att det är populärt. Det är smart att slå till på det, men är det samtidigt inte lite deppigt att folk vallfärdar till Biltema för att köpa en kokt med bröd? Det ser onekligen ut som att de flesta där enbart var där för cafeterian och inte för att handla i själva butiken.

Den här sortens beteende, tillsammans med det faktum att extraprisvarorna på Lidl och Willys allt som oftast är slut, är väl ett tecken på att det är rejält tuffa tider numera?

Säkert! Har noterat samma som du. Nu flockas svenskarna på Lidl. Helt annorlunda än för två år sedan.
Citera
2025-02-07, 16:49
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shawshaw
Säkert! Har noterat samma som du. Nu flockas svenskarna på Lidl. Helt annorlunda än för två år sedan.
Lidl håller nästan samma prisnivå som Ica och Willys.
Citera
2025-02-07, 17:01
Medlem
HBTKuks avatar
Vissa hade hävdat att det är ett tecken på god smak.

Ditt glas verkar halvfullt, ts.
Citera
2025-02-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Lidl håller nästan samma prisnivå som Ica och Willys.
Fast Lidl har mycket mat som inte finns på Ica och Willys tex, men visst har allt blivit dyrare, handlar själv oftast på Lidl pga att jag bor brevid en av deras butiker. Mvh
Citera
2025-02-07, 17:05
Medlem
Min uppfattning om biltema-korv-ätare är att det är herrar 50+ och som vilka har det mycket bättre ställt än genomsnitts-svensken. Vill inte riktigt kalla dom för snåla människor utan snarare lite snedprioriterande eftersom dom kanske har 17 miljoner i tillgångar och bostad men ändå tycker det är kul att åka och köpa billig korv för att det är ett klipp.
Citera
2025-02-07, 17:05
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Fast Lidl har mycket mat som inte finns på Ica och Willys tex, men visst har allt blivit dyrare, handlar själv oftast på Lidl pga att jag bor brevid en av deras butiker. Mvh
Ja Lidl har mycket som är bra, men tyvärr så har mycket utav deras utbud försvunnit och ersatts med svenska varor.
Citera
2025-02-07, 17:07
Medlem
Priset spelar mindre roll, tror att man gillar det enkla upplägget utan tjafs, vill man ta en korv till är det inga konstigheter.
Citera
2025-02-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ja Lidl har mycket som är bra, men tyvärr så har mycket utav deras utbud försvunnit och ersatts med svenska varor.
Sant, men dom har fortfarande grymma saker som tex starka pepperoni för ca 12-15kr burken, tyska och finska korvar och deras 1kg lasagne för 59kr som inte är fryst som exempel!
Citera
2025-02-07, 17:09
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Min uppfattning om biltema-korv-ätare är att det är herrar 50+ och som vilka har det mycket bättre ställt än genomsnitts-svensken. Vill inte riktigt kalla dom för snåla människor utan snarare lite snedprioriterande eftersom dom kanske har 17 miljoner i tillgångar och bostad men ändå tycker det är kul att åka och köpa billig korv för att det är ett klipp.

Jag såg en salig mix av korvätare idag. Barnfamiljer, tonåringar osv.
Citera
2025-02-07, 17:11
Medlem
Citat:
Sant, men dom har fortfarande grymma saker som tex starka pepperoni för ca 12-15kr burken, tyska och finska korvar och deras 1kg lasagne för 59kr som inte är fryst som exempel! Och jag säger även lunch på Ikea när jag åker förbi vid rätt tidpunkter. Man måstee räkna idag, iaf jag måste det. Vägar betala w5kr kilot för potatis och lök tex som det var för 2v sedan. Även kaffe säger dom ska gå upp till ca 100kr paketet snart, men jag köper 3paket för dom pengarna när det finns !!
Mvh
Senast redigerad av Xposted 2025-02-07 kl. 17:18.
Citera
2025-02-07, 17:12
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123

Det där är en landsbygdsfenomen.

Var på Biltema i en stockholmsförort förra veckan. Kl 08.20.
Två taxikillar. Ingen vallfärd.

Men har sett fenomenet på Biltema Visby, äldre pensionärer fikar och sitter och snackar.
Ser mysigt ut

5:- kr har alla råd med. På ett kafe, kondis kostar motsvarande 80-90 kr....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in