Idag, 07:29
Medlem
KUSEs avatar
När jag ska hyra en lägenhet och bevisa min inkomst för hyresvärden och att jag har råd att bo där: går de efter min deklaration och vad jag deklarerat för överskott av näringsverksamheten? Tar de hänsyn till slutskattebesked eller räknar de med inkomst innan skatt så att säga?

Det ska ju vara ett normalbelopp man måste ha kvar att leva på efter att hyran är betald.

Tacksam för svar
Citera
Idag, 08:27
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
När jag ska hyra en lägenhet och bevisa min inkomst för hyresvärden och att jag har råd att bo där: går de efter min deklaration och vad jag deklarerat för överskott av näringsverksamheten? Tar de hänsyn till slutskattebesked eller räknar de med inkomst innan skatt så att säga?

Det ska ju vara ett normalbelopp man måste ha kvar att leva på efter att hyran är betald.

Tacksam för svar
De går på deklarerad årsinkomst.
Citera
Idag, 09:21
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE

Tacksam för svar

Kan kanske vara idé att bilda eget AB och anställa dig i det, löser alla sådana här problem omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in