2025-02-08, 11:01
Medlem
Ngon som anvnder sig utav strike.me?

Jag vill skert, smidigt, och billigt ha ett automatiserat sparande i bitcoin.

Jag vill ha en stende verfring p runt 2500kr/mnad frn mitt bankkonto som sen ska vxlas till bitcoin och som med hyffsat jmna mellanrum ska hamna i min bitcoinplnbok. Sparhorisont 20r.

Jag lste detta p Rika Tillsammans forum

Citat:
Strike.me s kan du kpa bitcoin varje timme/dag/vecka/mnad avgiftsfritt.

Jag kper btc varje timme sedan de lanserades i EU. Innan dess var det trijo och deras motsvarighet.

Citat:
En bonus med strike.me r att du har 1 avgiftsfritt uttag i mnaden. Allts att strike str fr transaktionskostnaden nr du skickar bitcoin. Det r en trevlig liten bonus nr jag tar ut till en cold wallet.

Lter precis som det jag efterfrgar. r det ngon hr som kan rekommendera eller avrda Strike eller ngon annan aktr?
Citera
2025-02-08, 11:10
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Skitskum mening detta "Jag kper btc varje timme sedan de lanserades i EU.".
Citera
2025-02-08, 11:24
Avstngd
NFCs avatar
Detta kan du vl gra p valfri exchange? Typ coinbase.
Citera
2025-02-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Detta kan du vl gra p valfri exchange? Typ coinbase.

Jag har aldrig lyckats stta in pengar p coinbase frn Swedbank.

Vad hade kostnaden blivit ungefr att ha en stende verfring dit om jag nu lyckas, och sen ha ett automatiskt kpande och ett automatiskt verfrande till privat plnbok?
Citera
2025-02-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Skitskum mening detta "Jag kper btc varje timme sedan de lanserades i EU.".

En DCA, Dollar cost average? Det r det mnga som gr.
Citera
Igår, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Jag har aldrig lyckats stta in pengar p coinbase frn Swedbank.

Vad hade kostnaden blivit ungefr att ha en stende verfring dit om jag nu lyckas, och sen ha ett automatiskt kpande och ett automatiskt verfrande till privat plnbok?

Anvnd revolut s r det inga problem.
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Anvnd revolut s r det inga problem.

Frskte ven detta 2021 men fick inte igenom ngonting frn varesig Swedbank eller revolut till Coinbase, Binance eller Kraken.

Slutade med att jag kpte p Trijo och sen frde ver till Binance fr att dr kunna vxla till lite shitcoins eller vad jag hll p med.

Hursomhelst, jag har satt upp ett sparande nu p strike s fr jag terkomma om ngra mnader hur det fungerat.

Har satt upp ett sparande nu p Strike.me

Shr ser det ut att bli:

- Automatiskt verfrande frn Swedbank till Strike varje mnad. Gratis SEPA-verfring inom EU.

- Automatiskt DCA dr jag kper BTC varje dag (kan ha varje timme ocks om jag vill) utan avgifter

- Automatiskt verfrande av BTC frn Strike till min privata kalla plnbok s fort det nr 0,01 BTC, ocks utan avgift. Kan vlja hgre ocks om jag vill fr att spara p framtida transaktionsavgifter.

Enda avgiften r spreaden som ligger runt 0,5% men det r det ju verallt(?)
Blir en vxlingsavgift ocks frn swedbank d det r EURO som skickas men nr jag jmfrde Swedbank med Revolut som r knda fr bra vxlingskurs s fick jag mer EURO av swedbank.
Citera
Igår, 11:29
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Frskte ven detta 2021 men fick inte igenom ngonting frn varesig Swedbank eller revolut till Coinbase, Binance eller Kraken.

Slutade med att jag kpte p Trijo och sen frde ver till Binance fr att dr kunna vxla till lite shitcoins eller vad jag hll p med.

Hursomhelst, jag har satt upp ett sparande nu p strike s fr jag terkomma om ngra mnader hur det fungerat.

Har satt upp ett sparande nu p Strike.me

Shr ser det ut att bli:

- Automatiskt verfrande frn Swedbank till Strike varje mnad. Gratis SEPA-verfring inom EU.

- Automatiskt DCA dr jag kper BTC varje dag (kan ha varje timme ocks om jag vill) utan avgifter

- Automatiskt verfrande av BTC frn Strike till min privata kalla plnbok s fort det nr 0,01 BTC, ocks utan avgift. Kan vlja hgre ocks om jag vill fr att spara p framtida transaktionsavgifter.

Enda avgiften r spreaden som ligger runt 0,5% men det r det ju verallt(?)
Blir en vxlingsavgift ocks frn swedbank d det r EURO som skickas men nr jag jmfrde Swedbank med Revolut som r knda fr bra vxlingskurs s fick jag mer EURO av swedbank.

Snygg lsning! Risken r.vl bara att Swedbank stoppar dig i ngot skede. Strike r nog inte p dess radar.nnu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in