• 8
  • 9
2025-02-13, 00:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Frågan är om hon kan få ett bra liv med sådana skador. Kanske bättre att hon hade avlidit direkt.

Vilket liv hon kan komma tillbaka till vet jag inte. Men jag vet via anhörig som jobbade förr på Karolinskas brännskadeavdelning vilket sannskyldigt helvete svårare brännskadeoffer kan ha. Lyssnade för ett tag sen också på en podd som eg. hade ett annat huvudtema, men där en person beskrev sin rehabilitering efter en svår brännskadeolycka. Enorma smärtor och lidanden. Det går inte heller vad jag förstår att få bort med ens med dagens effektiva smärtstillande preparat.
Citera
2025-02-13, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vilket liv hon kan komma tillbaka till vet jag inte. Men jag vet via anhörig som jobbade förr på Karolinskas brännskadeavdelning vilket sannskyldigt helvete svårare brännskadeoffer kan ha. Lyssnade för ett tag sen också på en podd som eg. hade ett annat huvudtema, men där en person beskrev sin rehabilitering efter en svår brännskadeolycka. Enorma smärtor och lidanden. Det går inte heller vad jag förstår att få bort med ens med dagens effektiva smärtstillande preparat.

Nu skall vi inte "måla f-n på väggen". Offrets faktiska medicinska tillstånd och belägenhet - och därmed prognos - känner bara behandlingsregimen. Människan är skör och stark på samma gång. Hon kan ta sig långt på ren vilja.
Citera
2025-02-13, 10:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Nu ska unga få måla på fasader – Macey: ”Får tillbaka mitt liv”
https://www.sverigesradio.se/artikel...lbaka-mitt-liv

Och nära ta hennes liv...
Lyckan kommer, lyckan går, den Gud älskar lyckan får.

Gud var god och sparade hennes liv.
Det är en kille ser man ju där. Även om han är en hon.
Citera
Igår, 09:49
Medlem
Dags att börja neka dessa idioter sjukvård?
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Och det är amperestyrkan som dödar.

Exakt och det laddar på bra i dessa ledningar
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera